2023. március 28., kedd

Warmachine MKIV szabályok - 12 - Mozgás, futás, rohamok, egység rohamok

Modellek aktiválása

Amikor egy modell aktivál, az aktivációját felosztjuk Normál Mozgásra és a Harci Cselekedetre. A modell meg kell tegye a Normál Mozgását mielőtt rátérhetne a Harci Cselekedetére.

Független modellek aktiválása

A független modellek egyenként aktiválnak. Csak egy független modell aktiválhat egyszerre. A modell megteszi a Normál Mozgását, ha nem áldozta az előzőleg föl. Ezután, miután a Normál Mozgás kidolgozásra került, kidolgozza a Harci Cselekedetét. Miután elvégezte a Harci Cselekedetét, a modell befejezi az aktivációját. Az aktív modellnek végeznie kell az aktivációjával, mielőtt egy másik modell vagy egység aktiválni tudna.

Egységek aktiválása

A bakák nem egyenként aktiválnak. Helyette, az egész egység egyszerre aktivál. Miután kidolgoztuk az egység Normál Mozgását, minden baka megteszi a Harci Cselekedetét. Miután az egységtagok elkezdik kidolgozni a Harci Cselekedetüket, egy baka Harci cselekedete nem kezdődhet el mielőtt az előző társáé teljesen ki nem lett dolgozva. Mint a független modellek esetén, az egység be kell fejezze az aktivációját, mielőtt egy másik modell vagy egység aktiválni tudna.

Normál Mozgás és Harci Cselekedet feláldozása

 Egyes szabáyok megkövetelik, hogy egy modell feláldozza a Normál Mozgását vagy Harci Cselekedetét, vagy lehetővé teszik neki ezt önkéntesen, valami pozitív hatás kiváltására.

Amikor egy modell önkéntesen feláldozza a Normál Mozgását vagy Harci Cselekedetét, dolgozzuk ki azokat a hatásokat amiket ez kivált.

Egy modell nem tudja önkéntesen feláldozni a Normál Mozgását vagy Harci Cselekedetét, ha kötelezve is van ezek feladására, valamint egy modell nem képes több hatás kiváltására feláldozni ezeket.

Mozgás

Egy modell aktivációjának első része a Normál Mozgás. Általánosságban a modellek csak az aktivációjuk ezen részén mozognak, bár különleges szabályok lehetővé teszik nekik máskor is a mozgást.
Az Advance, haladás arra vonatkozik, ha egy modell a saját akaratából mozog és nem olyan kényszerítő hatások nyomán mint a tolások vagy lökések. Minden mérést a mozgó modell legelső pontjától mérjünk. A modell elmozdulását úgy mérjük, hogy a talpa legelső pontja elmozdulását mérjük. Az elmozdulás mértéke abszolút értékben számolandó. Egy modell talpa nem haladhat át más modell talpán haladás közben. Ez azt jelenti, hogy ha egy rés túl szűk ahhoz, hogy egy másik modell talpta átférjen rajta, az a modell nem mozoghat ott át.


Egység mozgás

Amikor egy egység a Normál Mozgása során mozog, legyen az Haladás, Futás, vagy Roham, válasszunk ki egy bakát, amelyik mozogni fog. Az egység mozgás szabályai csak akkor vannak érvényben, amikor az egység a Normál Mozgása alatt mozog, és semmilyen más mozgásra nem vonatkozik, például a Reposition mozgás.

Miután meghatároztuk ennek a modellnek a mozgását, helyezzük (place) a maradék egység tagokat 2"-en belül tőle. A modellek egymás után helyeződnek el és nem egyszerre. Ezeket a modelleket úgy kell lehelyezni, hogy lássák azt az egység tagot aki mozgott. Azok a modellek akiken olyan hatás van ami megakadályozza a mozgásukat ugyanúgy áthelyezésre kerülnek, de fel kell áldozzák a Harci Cselekedetüket ebben az aktivációban és nem támadhatnak ebben az aktivációban. Azok a bakák, akiket nem tudunk 2"-en belül lehelyezni a mozgó modelltől, megsemmisülnek.

Példa : 
A köre során Allyn aktiválja és halad a Stormblade Legionaire egységgel a Normál Mozgásuk során. Az egység SPD6-val rendelkezik, így Allyn elmozgatha az egyik bakát 6"-et. Ezután lehelyezi a maradék négy modellt a mozgó modelltől 2"-re és egymás látómezejébe.



Ha a mozgás során a mozgó modell megsemmisül vagy eltávolítják a játékból mielőtt a több bakát elhelyeztük volna, az irányító játékos kiválaszthat egy másik modellt és elkezdheti vele ugyanezt a mozgást, és ekkor bármilyen mozgás fajtát választhat a mozgásához.

Amikor a modellek bármi más alkalommal mozognak, a modelleket egyenként mozgatjuk és mérjük.

Példa:
Amikor egy Orgoth Ulkor Mozsaras egység tesz egy teljes haladást az egység normál mozgása során, csupán egy modell mozog az egységből, és a többiek 2"-en belül lehelyezésre kerülnek. Az Ulkor Mozsarasok rendelkeznek a Reposition [3"] különleges szabállyal, ami lehetővé teszi az egységnek, hogy haladjanak 3"-et az egység aktivációja végén. Mivel ez a mozgás nem az egység Normál Mozgása része, minden modell az egységben függetlenül mozog a többitől.



Normál Mozgás

Amikor egy egység, vagy független modell megteszi a Normál Mozgását, az alábbi lehetőségek közül választhat.
- Feláldozza a Normál Mozgását
- Célzás
- Teljes haladás (séta)
- Futás
- Roham
Ezen túl, egyes modellek tehetnek egy olyan Erő Támadást ami magába foglalja a Normál Mozgást és a Harci Cselekedetüket is, mint a slam vagy trample Erő Támadások.

Normál Mozgás feláldozása

Célzás

A modell vagy egység Normál Mozgása véget ér. A modell vagy egység aktivációjának maradékára minden érintett modell +2-őt kap az összes Távolsági Támadó Dobásra amit tesz. A modellek nem kapják meg a bónusz, ha le vannak kötve közelharcban.

Teljes Haladás

A modell vagy egység halad az aktuális SPD értékéig, colban mérve.

Futás

A modell vagy egység haladást tesz az aktuális SPD +5" értékéig. 
Amikor egy modell futásra használja a Normál Mozgását, haladás előtt föl kell áldozza a Harci Cselekedetét, és az aktivációja véget ér, amit végez a futás mozgással. Egy modell nem tud varázsolni, vagy bármikor használható képességet használni a futása végén. Ha egy modell nem tud futni egy hatás miatt és fel kell használnia a Normál Mozgását futáshoz, helyette feláldozza a Harci Cselekedetét és egy teljes haladást teszt, majd az aktivációja véget ér.

Egyes modelleknek különleges követelményei vannak a futáshoz :
- Egy harci gólem el kell költsön 1 fókuszpontot, hogy a Normál Mozgása során fusson
- Egy harci szörnyet hergelni kell, hogy fusson a Normál Mozgása során (1 fury )


Futás és aktiváció végi mozgás

Jegyezzük itt meg, hogy mivel egy futó modell, vagy egy rohamát elrontó modell aktivációja azonnal véget ér, azok nem részesülhetnek az aktiváció végi mozgásból, mint pl a Reposition.

Roham

A modell vagy egység közelharcba rohan egy célponttal és a lendületét kihasználva erősebb első ütést ad le.
Egy modell aminek nincs közelharci fegyvere, nem rohamozhat.

Roham irányok

A képen szemléltetett útvonalak bármelyike elviszi a Fosztogatót a célpontjával, egy Courserrel,közelharcba.
A piros rész szemlélteti a Fosztogató közelharci távját.
Egy modell amelyik feláldozza a Harci Cselekményét, nem használhatja a Normál Mozgását rohamra abban az aktivációban. Egy modell nem rohamozhat szövetséges, baráti modellt.

Egy modell nem rohamozhat amíg le van kötve közelharcban.



Független modellek rohamai

Amikor egy független modell rohamozik, kezdjük a roham célpont megnevezésével, mielőtt elmozdítanánk a figurát. Egy modellnek a látómezejében kell legyen az ellenséges modell a rohamhoz. Miután bejelentettük a rohamot, a rohamozó modell az aktuális SPD+3"-et mozoghat egyenes vonalban, bármilyen irányban ami közelharci távba hozná az célpontjával, figyelmen kívül hagyva a terepet, távolságot vagy más modelleket.

A rohamozó modell nem szakíthatja meg önszántából a mozgását, amíg a célpontja be nem kerül a közelharci távjába, de attól a ponttól fogva, bármikor megállíthatja a mozgását.
Miután a rohamozó modell elérte a célpontját a közelharci távjával, utána muszáj neki bent tartani a célpontját a közelharci távjában. A rohamozó modell megáll, ha megérint egy modellt, egy akadályt, egy épületet, vagy ha lökés, taszítás, dobás áldozata lesz, vagy áthelyezik a roham mozgása során. Ha egy modell megérint egy másik modellt, akadályt vagy épületet, de áthaladhat rajtuk valamilyen oknál fogva ( különleges szabály folytán ), akkor a mozgása nem áll meg, de még így is érintésnek számít a találkozásuk.

Egy rohamozó modell, ha a roham célpontja benne van a közelharci távjában a mozgása végén, sikeres rohamot hajtott végre. A rohamozó modell köteles a Harci Cselekedetén belül az első kezdő közelharci támadását vagy egy különleges támadást leadni.

A rohamozó modell első közelharci támadása a rohammozgása végeztével köteles a roham célpontját célozza. Ha a rohamozó modell legalább 3"-et megtett, az első támadása a közelharci fegyverével a roham célpontjára roham támadás. Ha a támadás talál, a sebzés dobás automatikus boostolt (+1 kocka). Miután befejezte a rohamtámadását, a modell a szokásos szerint végez a Harci Cselekedete maradékával.

Ha a rohamozó modell kevesebb mint 3"-et mozgott, a közelharci fegyverével tett első támadása nem roham támadás. Ezt a támadást viszont ugyanúgy a roham célpontja ellen kell leadni.

Ha a rohamozó modell a mozgását úgy végzi, hogy a célpontja nincs a közelharci távjában, egy rontott rohamot végzett. Ha egy modell az aktivációja során rontott rohamot csinál, az aktivációja azonnal véget ér.

Egyes modelleknek különleges feltételeik vannak a rohamozáshoz :
- Egy harci gólem el kell költsön egy pont fókuszt, hogy a Normál Mozgása során rohamozzon.
- Egy harci szörnyet hergelni kell, hogy a Normál Mozgása során rohamozzon.

Ha a rohamozó modell nem rontotta el a rohamát és mégsem teheti meg az első közelharci támadását a rohamcélpontja ellen, megteheti az első közelharci támadását egy másik távban lévő modell ellen. Ez esetben, ez az első közelharci támadás nem automatikusan boostolt.

Egy modell azt rohamozhatja, amit lát

A modellnek csupán látnia kell a célponját, hogy megrohamozhassa, még akkor is ha vannak olyan körülmények, ami miatt a roham nem sikerül. A következők mindegyike szabályos roham, még akkor is ha a támadó nem érte el a célpontját.

Roham példa 1:

A Fosztogató (1) model rohama Anson Wolfe ezredes ellen akadályozva van, mivel a Fosztogató talpa nem fér át a Stormblade légiósok között. ( 3 és 4 )

Roham példa 2:

A roham meghiúsul a nehéz terep miatt.

Bár a Fosztogató (1) modell rohamját nem állítja meg a nehéz terep, a tereppel való érintkezés során -2 SPD-t szenved el, és úgy végzi a mozgását, hogy a célpontja nincs a közelharci távjában.

Roham példa 3:

A roham célpontja kívül esik a rohamtávon.

Egységrohamok

Amikor egy egység rohamozik a Normál Mozgása során, válassz ki egy nem lekötött modellt és mozgasd azt úgy ahogy az egység mozgatásban le van írva. Jelentsük be a rohamot és annak a célpontját, mielőtt a modellt mozgatjuk. Ennek a modellnek szüksége van arra, hogy lássa a roham célpontját, ahhoz, hogy a roham célpontjának kijelölhesse. Az egy egységben lévő modellek nem takarják ki egymás látómezejét.

Miután a rohamot bejelentettük, a mozgó modell megteszi az aktuális SPD + 3"-es mozgását egyenes vonalban, bármilyen szögben, ami a mozgás végén közelharcba hozza a célponttal, a terepet, a célponthoz való távot és más modelleket figyelmen kívül hagyva. A rohamozó modell mozgás közben nem tud megállni, amíg a roham célpontja be nem kerül a közelharci távjába, de miután az megtörtént, már bármikor végezhet a mozgásával. A rohamozó modell megáll ha megérint egy modell, egy akadályt, vagy épületet, vagy ha közben tolás, vagy lökés éri, eldobják vagy teleportálják a mozgása során. Ha a modell megérint egy másik modellt, egy akadályt vagy épületet, de képes áthaladni rajta valamilyen oknál fogva, akkor nem áll meg, de kiváltja az ezeknek érintésével járó hatásokat, ha vannak.

Miután a rohamozó modell végez a rohammozgásával, helyezzük a többi bakát 2"-en belül hozzá, mint a rendes mozgás során.

Ha a rohamozó modell legalább 3"-et mozgott a rohammozgása során, az első támadása amit a közelharci fegyverével tesz, amivel azt a célpontot célozza amit rohamcélpontjának jelölt és ami a rohammozgása végén a közelharci távjába hozta, rohamtámadást tesz.

Ugyanebben az egységben lévő bakák közelharci támadásai amik nem azokat a modelleket / egységeket célozzák mint amit a mozgó modell elért a rohammozgása során, nem rohamtámadások.

Jegyezzük meg, hogy egy modell ami be volt kötve az egységmozgás teleportálása előtt, fel kell áldozza a Harci Cselekedetét, hacsak vissza nem teleportál ugyanazoknak az ellenséges modelleknek a közelharci zónájába, amik előtte bekötötték. Ilyen esetben a bekötött modell első közelharci támadása nem számít rohamtámadásnak és a sebzésdobásai nem automatikusan boostoltak a roham következtében.

Kötelező rohamok

Egyes effektusok megkövetelik egy modelltől, hogy rohamozzon. Ha egy modell köteles rohamozni, de vagy nem tud, vagy nincs legális rohamcélpontja a látómezőjében, akkor aktivál, de fel kell áldozza a Normál Mozgását vagy Harci Cselekedetét.




Direkt felé, és direkt elfelé

Mozgás korlátozások
Egyes effektusok korlátozzák, hogyan mozoghat vagy haladhat egy modell. Négy fajta korlátozás létezik, amit az A és B modell példáján keresztül mutatunk be.


* Ha az A jelű modell köteles a B jelű modell felé köteles mozogni, az úgy teheti meg a mozgást, hogy a köztük lévő távolság mindig csökkenjen, vagy ugyanannyi maradjon a mozgás során.
* A az A jelű modell köteles a B jelű modell felé direktben mozogni, az úgy teheti meg a mozgást, hogy a két talpuk középpontját összekötő vonalon mozog, miközben a távolság folyamatosan csökken.
* Ha az A jelű modell köteles a B jelű modelltől elfelé mozogni, az úgy teheti meg, hogy a távolság köztük folyamatosan nő, vagy azonos marad.
*Ha az A jelű modell köteles a B jelű modelltől direktben elfelé mozogni, azt úgy teheti meg, hogy a talpaik középpontját összekötő vonalon mozog, miközben a köztük lévő távolság folyamatosan nő.

Minden esetben, ha egy modell ilyen mozgás korlátozásokkal van terhelve, megteheti, hogy feláldozza a Normál Mozgását, vagy megteheti hogy egyáltalán nem mozog.

Egy modellt egyszerre sújthatja egynél több mozgás korlátozás. Például, egy modell kötelezhető, hogy direktben mozogjon egy másik felé, és egy másiktól pedig távolódjon, ilyenkor meg kell próbálni úgy mozogni, hogy mindkettőnek eleget tegyünk. Ha egy modell nem tudja mindkettőt teljesíteni, akkor nem tud egyáltalán mozogni.



Aktiváció végi mozgás

Egyes különleges szabályok lehetővé teszik modelleknek, hogy haladjanak egy bizonyos távot az aktivációjuk végén. Ha kettő vagy több szabály is ad ilyen fajta mozgást egy modellnek, a modellt irányító játékos választ ezek közül egyet, amit alkalmazni szeretne. Ezután a mozgás kidolgozásra kerül, a szabály szerint.






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése