2024. február 27., kedd

MK4 Háttér - 041 - Sárkányvész, tizenhatodik rész

Drer Drakkerung romjai a halottak hangjával énekeltek. Csatlakoztak a lelkek szentségtelen kórusához  Sabbreth elméjében, a csata és a halál pszichikai maradványaként, amely megragadta figyelmének és józan eszének szétfeslő szálait. Nem aludt a Blighterghastal vívott csata óta . Az elméje furcsa képek, emlékek káosza volt, nem a sajátjaié. Arra vágyott, hogy a Korbács elcsendesítse az egészet, de még sok tennivaló várt rá, mielőtt újra forgathatta volna az erejét.

– Úgy tűnik, elfoglalt vagy – mondta Horruskh, miközben sétált Sabbreth mellett a halott város főútja mentén.A Drak Orgorothból útra kelt erőnek körülbelül a fele haladt mögötte, vagy szétterült, túl a romváros falain. Sabbreth nem számított rá, hogy akivel találkozik rátámad, de a Cryx tisztelte az erőt, és Sabbreth be akarta mutatni a sajátját.

– Nem, összpontosítok – mondta Sabbreth. „Nem veszek részt üres fecsegésben a fecsegés kedvéért, mint egyesek."

Horruskh nevetett. „Igen, alig ünnepelted a győzelmedet. Megölni egy olyan hatalmas sárkányt, mint Blighterghast, legendához méltó. Ha én lettem volna, a diadalom híre mostanra még a Fellgoethekig is eljutott volna."

– Nem vagyok te – mondta Sabbreth. Gyakran beszámította Horruskhot, mint egy figyelmetlen bolondot, de az mégis észrevette a csapongó figyelmét. Az emlékek töredékei ezer különböző elméből jéghegyként bukkantak elő a befagyott tengeren. Úgy érezte, hogy ha egy warjackhez kapcsolódik, kissé könnyebbé tette a koncentrálást; valahogy a kapcsolat egy másik elmével, még akkor is, ha olyan primitív, mint egy Sakál vagy egy Tyrant önmagában is csökkentette a terhet.

Horruskh nevetett. "Nem, nem vagy az. Nincs annyi dicsőség az egész világon. ami meggyőzne, hogy odaláncoljam magam ehhez a dologhoz." 

"És ezért választottak ki engem ennek az expedíciónak a vezetésére. Megteszem, ami szükséges a győzelem eléréséhez." 

– És győzelmet arattál? – mondta Horruskh, éles vigyorral az arcán. "Biztos vagy benne?" 

Sabbreth válaszra nyitotta a száját, de egy sikoltozó kiáltás fentről az égre irányította a figyelmét. Egy szárnyas alak tűnt fel – Sabbreth először azt hitte, maga Toruk, hogy átvegye a díjat, amit hozott. De ahogy közelebb ért, látta, hogy a lény túl kicsi, és nem teljesen húsból készült. A nekromechanikus vadállat zöld tűzbe borult szárnyas kígyóra hasonlított, a hátán lévő csavart csövekből fekete füst ömlött. Egy lovas volt rajta, és ahogy körözött, Sabbreth látta, hogy Toruk küldötte éppolyan torz, mint a hátasa. A cryxiek kifosztották Orgoth titkait Drer Drakkerungból, miután meghódították, de elferdítették, megrontották őket. Itt volt a bizonyíték a romlásra. A kígyó a közelben landolt egy Fellgoeth-i templom romjai között, a kupolaszerű tetőt varázslattal vagy sárkánytűzzel tépték fel évszázadokkal korábban. Megfelelő találkozóhely.

– Várj itt – mondta Sabbreth Horruskhnak.

 – Bolond vagy, hogy egyedül találkozol vele – mondta Horruskh, majd ismét elmosolyodott. – De ki vagyok én, hogy Sabbreth, a Sárkányölő útjába álljak?

Figyelmen kívül hagyta a piszkálódást, és a törmeléken át a templom bejáratáig jutott. Bent bűzlött a rothadástól és a necromechanika fanyar füstjétől.

Toruk küldötte egy rég meghalt Orgoth harci boszorkány csontváz holtteste fölött kuporgott.

– Kár, hogy a Sárkányatyával való első találkozásotok így végződött. Sokat tanultunk az embereitektől – mondta, nyájas hangja közvetlen ellentétben állt sápadt, halott testével és a viselt fekete vas harci páncéljával. Deneghra lidércúr állt előtte, szeme zöld Cryx tűztől izzott, és hűvös tekintettel nézett Sabbrethre. – És sokkal többet tanulhattunk volna.

"Tanulni?" – mondta Sabbreth. – Ti loptatok tőlünk, és megrontottátok, amit elvettetek.

Deneghra sápadt ajkai mosolyra húzódtak. "Ugyan már. Loptunk? Rontottunk? Hódítottuk és alkalmazkodtunk, ahogyan ti is több ezer éve. Például a warjackeid. Lenyűgöző technológia, de teljesen a sajátotok? Szerintem nem."

– Ahogy mondod – mondta Sabbreth összeszorított fogakkal. Bosszantotta, hogy igazat adjon, ezért sürgetőbb dolgok felé fordult. – Meglep, hogy egyedül jöttél.

"Egyedül?" – mondta Deneghra. "Garlghast-szigeten vagy,a Sárkányatya birodalmának szívében. Ezer

 hajó érkezhet perceken belül erre a szigetre."

"Fenyegetés?"

Deneghra megrázta a fejét. "Egyáltalán nem. Egyedül jöttem, a bizalom jeléül."

– Akkor legyünk szövetségesek? – mondta Sabbreth. A hangok és a képek a fejében elcsendesedtek. Úgy tűnt, még a Korbács ereje is csökkent ezen a szent helyen.

– Elhoztad a szívkövet? -- Kérdezte Deneghra, mohóság legcsekélyebb nyomával a hangjában.

– El – válaszolta Sabbreth. „A raktárunkban van a legnagyobb hajón. Közvetlenül a sziget partjainál."

"És mit kínálhat neked a Sárkányatya ezért a nagyszerű ajándékért?"

– Egyrészt a harcosait – mondta Sabbreth. "Együtt képesek vagyunk elvenni el a szárazföldről, amit akarunk. Van elég mindenkinek."

– Ez elég könnyű – mondta Deneghra – de azt hiszem,  nem ez a valódi célod. Mit kérsz, Sabbreth, az

Örök Megsemmisülés, Blighterghast athancjáért cserébe?

– Tudást – mondta Sabbreth.

"A Sárkányatya sok mindent tud. Miféle tudást keresel?"

Sabbreth mély levegőt vett, és most először amióta a Horva Korbácsához láncolta magát, az elméje teljesen csendes volt. "Mondd el, hogyan kell megölni egy istent.



2024. február 18., vasárnap

2024.02.17 Steamroller a Főnixcsarnokban, Székesfehérváron.

Beszámoló

Régen nem volt már Magyarországon Warmachine verseny, így elindult a beszélgetés a KAZUÁR Facebook csoportban hogy legyen valami, aztán egy csomóan jelezték a részvételi szándékukat. Én figyelemmel kísértem az eseményeket, de aztán kialakult a február 17-ei dátum ami jó volt nekem, így megcsináltam a kiírást, és az emberek szépen feliratkoztak, amíg 9-en nem lettünk.

Úgy terveztem hogy viszek laptopot, webkamerát és állványt, meg fényképezőgépet, aztán nyolc ember játszik 3 kört, én pedig párosítok, kamerázok és fényképezek,  valamint szabályokat magyarázok.

A helyszín ezúttal is Székesfehérvár volt, és a játékosok közül hárman jöttek Budapestről, egy osztrák játékos, Piper és én Ausztriából, egy fehérvári, egy kecskeméti, egy siófoki és egy Keszthelyről.
Végül úgy alakult, hogy kedves házigazdánk CSV nem játszott, mivel dolga akadt a boltban. Cserébe viszont profi módon intézte az ebédrendelést.

Késéssel indult a nap, én is a tervezettnél 30 perccel később értem a helyszínre, mivel alábecsültem a Győr - Székesfehérvár távot autóval, és Piper vonatja is késett Bécsből bő tíz percet.

Szerencsére mindenki más már pontosan ott volt a helyszínen, így asztalokat rendeztünk, sorsoltunk, majd Scenariot építettünk. Elsőre a Recon MK4 Scenariot választottam, ami szuper egyszerű, szuper passzív és könnyen érthető elsőre.

Kis zavart okozott, hogy Steamroller 2023-ban a zászlók 40mm-es talpon voltak, és volt pár ilyen tereptárgyunk, míg a Steamroller 2024-ben a zászlók 20mm-es kicsi jelölők, amik tereptárgyakat tesznek aktívvá. 

A másik gond az volt, hogy a "Kill Pontokat" máshogy kell számolni SR24-ben, ezt talán az utolsó körre sikerült jól számolni, de az eredmény alapján nem számított, mivel a sorrend Győzelem - SoS - Victory Pont ( régi Controll Pont ) - Scenarion Presence Pont volt, ami így számolódik :

A verseny formátuma ezúttal Unlimited volt, ami egy nagyon szabad lista építést, és ami még fontos lista-párosítást tesz lehetővé. Nekem Infernálokkal mindkét formátumban egyformák a lehetőségeim, így nem számított sokat, de pl. Piper mondta, hogy nagyon genyó Old Witch Khador listát tudott így építeni, amivel meg is nyerte a versenyt.

A csúszást a verseny végére talán sikerült behozni, az ebédszünetet gyorsan lezavartuk, mindenki befalta a pizzáját és mehetett tovább a harc. 

Saját meccseim ( xor )

Első meccs : Zaggar, Morvahna 2, Circle Orboros

Egy hosszú, darálós meccset vívtunk, az elején távolságtartással, utána elcseréltünk pár figurát. Érzésre sikerült a pálya nagyobb része fölött megszereznem az uralmat. Aztán azonban hibát vétettem, túl közel vittem Omodamost a fronthoz, így elérte Zaggar utolsó megmaradt farkasa és az örök kedvenc Brighid és Caul testvérpáros, így vereséggel indítottam a napot.

Második meccs : Matfej, Gorten1, Mercenaries

Ez egy gyors meccs volt, mivel Máté nem ismerte jól a seregemet, és fenyegetésbe tette a vezérét a Howlereimhez. Ezzel ugyan számolt, de a Desolatorral és annak sebzésével és páncél csökkentésével nem, így a matek átbillent a támadók javára és Gorten meghalt.

Harmadik meccs :  Petrow, Vayl1, Legion of Everblight

Ez volt számomra a hétvége játéka, a harmadik videón is ez szerepel, de sajnos a webkamera rosszul fókuszált, és nem biztos hogy jól követhető. Omodamost tettem föl újra, és Petrow tudta, hogy nyers erővel nem fog tudni nyerni, ezért megpróbálta nagyon ügyesen, szép játékkal megoldani a caster killt. Íjászaival lelőtte Regnát, ezzel lecsökkent a sereg páncélja lövés ellen, majd nagy erőkkel elkezdte lőni Omodamost, illetve megölte a Colossalomat is. Mindent úgy csinált ahogy kell, armor debuffok a megfelelő helyen, Incite, Feat jókor, jól felhasználva, de Omodamos mégis fennmaradt 1 teljes HPn. Így nem vesztettem el a meccset, cserébe a scenario elemeket jól meg tudtam írni, így 3 pontos előnnyel indultam neki a következő körnek, valamit pár beastet megöltem a Légió seregből, Omodamost pedig elbújtattam, és jó pár Essencét tartalékolva vártam Petrow körét.
Petrow mindent megtett, hogy valahogy még odaérjen, elérje Omodamost, és bevégezze a munkát, de túl nagy volt a távolság, így valamennyi atríció után a köre végén a VP-im száma elérte a 4-et, elhozva a győzelmet.

Végszó

Nagyon jó volt újra asztalon játszani, régen volt az utolsó ilyen alkalom. A FŐNIXCSARNOK Székesfehérvári boltja kitűnő helyszín az ilyen kisebb létszámú versenyeknek és úgy tűnik jó köztes pont a játékosoknak is. A Scenariókkal most ismerkedtünk először, így ott voltak kérdések még, de remélhetőleg itt nemsokára rutint szerez mindenki és már egyből tudni fogja melyik elemet milyen fajta modell foglalja és hogyan mozognak az objektívák.

Képek 





















Videók




Eredmények











2024. február 15., csütörtök

MK4 fontos apróságok, amikre figyelni kell

Mozgás

- Roham : Sebesség + 3
- Futás : Sebesség + 5
- Nehéz terep érintése : -2 Sebesség
- Egység mozgás teleportálás : csak Normal mozgás során, a többi fajta mozgásnál ( Vengeance, Repo ) szét lehet húzni az egységeket.
- Ghostly egységek nem szenvednek el mozgás levonásokat terepektől, de a sebző hatások/ kigyulladás / sav hatnak rájuk

Rohamok

- Ha egy figura "bekötve" kezdené a mozgását, nem tud roham mozgást bejelenteni
- Ha a mozgást vezető figura megtett 3"-et legalább, akkor a mozgása végén "érintett" egységekek ellen a teljes egységnek bónusza van.
- Csak a mozgást vezető figurának kell az első közelharci támadását a roham célpontjára leadnia, mások bárkit támadhatnak, de lehet nem kapnak roham kockát, az a mozgó modelltől függ.
- A futó / rohamozó figura mozgása és az egységtársai teleportálása között nincs ablak semmire, a teleportálás azonnal megtörténik.
- Az admonition / defensive strike szerű, reaktív képességek az egy adott egység mozgása és placelése után történnek
- Ha egy modellen Admonition / Dodge van, az őt rohamozó egység teljesen körbeveheti őt, mielőtt elmozdulhatna, a távolságtól függően.
- Ha egy egység roham során egy figurát úgy helyezünk le, hogy annak nincs közelharci távjában ellenfél, elveszti a combat akcióját és nem tud már cselekedni.
- Olyan modellek akiknek csak lőfegyverük van, vagy csak varázsolnak nem tudnak rohamozni

Dual Attack

- Szinte minden ütő + lövő figurának van már Dual Attack képessége, a lövés leadható a roham támadás előtt is, és nem köti a roham, azt a roham célponton kívül másra is le tudjuk adni.
- Ha egy figura rohamozik, közelharci fegyverével megöli / KD zi az ellenfelét, abból a helyzetből lőhet tetszőleges célpontra.
- Közelharcban mindig tudunk lőni a velünk harcban álló ellenfelekre, de ha nincs ((Pisztoly)) ikon a fegyveren, akkor az ellenfelet megilleti a +4 DEF a lövés ellen.

Közelharc elhagyása

- (Ismétlés )Ha egy figura "bekötve" kezdené a mozgását, nem tud roham mozgást bejelenteni
- Ha egy figura "kisétál" bekötésből, elveszti a Harci akcióját, hacsak nem rendelkezik Unstoppable tulajdonsággal
- Unstoppable tulajdonsággal sem lehet rohamozni, ha be vagyunk kötve
- Ha egységünk egy másik tagja indít rohamot, az egység többi tagját magával teleportálja, de ilyenkor több kimenetel történhet:
  • Ha egy adott modell nem rendelkezik Unstoppable képességgel, és elhagyja teleportálás közben egy ellenséges modell közelharci távját, akkor nem támadhat
  • Ha egy modell teleportál, de ugyanott marad, vagy ugyanazokkal a modellekket kerül újra közelharcba akikkel előtte is volt, akkor nem veszíti el a támadását, de nem kap roham kockát azok a modellek ellen, akik a teleportálása elejént benne voltak a közelharci távjában.
  • Extrém eset, ami legális : Két Venger bekötve kezd két Troll modell ellen, a harmadik, nem bekötött társuk rohamot indít. A két bekötött Venger helyet cserél, Unstoppable miatt nem vesztik el a támadásukat és mivel új modellel kerültek közelharcba akit mozgó társuk "megérintett", a roham kockát is megkapják.




Spray támadások

- A spray támadások most egy vonalban mennek, és a hosszukat lehet növelni és rövidíteni is különféle hatásokkal

- A spray támadások többé már nem hagyják figyelmen kívül a közelharci védelem +4 bónuszát, hacsak nem rendelkeznek a ((Pisztoly)) ikonnal és a saját közelharcukban céloznak embereket. Ilyenkor viszont a jelenlegi szabályok szerint a spré túllógó része is figyelmen kívül hagyja egyéb közelharcokban részt vevő figurák elleni támadás dobást.

- Spray támadások továbbra is figyelmen kívül hagyják a cover, concealment és stealth szabályokat, illetve Shield Guard sem véd ellenük.

AOE-k

- Az AOEk meghatározásában szereplő számú további modellt találnak el.
- Sokszor előfordul, hogy modellek egyenlő távolságra vannak az eltalált modelltől, ilyenkor kockával ki kell dobni, melyik modellek kapják a sebzést.
- Ha egy AOE lövés távon kívül van, az célt téveszt és semmi egyéb nem történik.
- Ha egy AOE lövés távon belül van, de nem talál, az eredeti célpont eltaláltnak számít ( de nem direkt eltaláltnak ) és elszenved blast sebzést és egyéb effektusokat

Ambush

- Az ambusholó egységek a második közben tehetők le
- Az ambusholó egységek vagy mozognak, vagy támadnak abban a körben amikor bejönnek
- Az ambusholó egyégek ugyanakkor választanak maguknak Prédát mintha nem ambusholnának, és egy ambusholó egység is kijelölhető prédának, még akkor is, ha nincs az asztalon.


2024. január 26., péntek

2024.02.17 Főnixcsarnok, Székesfehérvár : 100 pontos Unlimited Steamroller 2024

 Sziasztok,

A versenyt adatai pontokba szedve :

- Időpont : 2024.02.17 szombat. Gyülekező kb. 9:00, kezdés kb. 9:30

- Formátum : 100 pont, MK4, Unlimited.

- Küldetések : Steamroller 2024 

- Sakkóra 60 perc fejenként

- Ebéd : KÖZÖS PIZZARENDELÉS, az első meccs után

- Regisztráció : Longshanks

- Részvételi díj : ingyenes

- Díjazás : örök dicsőség az első helyezettnek :)

- Helyszín : 




 Hello,

Info about the tournament point-by-point :

- Time and date: 17.02.2024 Saturday. Meetup aprox. 9:00, start aprox. 9:30

- Format : 100 points, MK4, Unlimited.

- Scenarios : Steamroller 2024 

- Chess clock : 60 min per side

- Lunch : PIZZA ORDER, timed after the first round

- Registration : Longshanks

- Registration fee : free entry

- Prizes : eternal glory to the first place.

- Location : see above

2024. január 25., csütörtök

MK4 Háttér - 040 - Sárkányvész, tizenötödik rész

Horruskh visszanézett a még mindig égő Orvenre, a holttestekkel tarkított város előtti tópartra. Itt nem volt győzelem, de hajóik rakterei megteltek foglyokkal, és lelkek ezrei mentek el sikoltozva a Fellgoethnek. Összességében kielégítő csata. Célja azonban bosszatotta Horruskhot. A jelentéseket, miszerint Blighterghast elesett, és Sabbreih még élt, és megszerezte a sárkány athancát, megerősítették. Kicsit reménykedett abban, hogy Sabbreth elesik, vagy megőrül, amikor megpróbálja uralni Horva Korbácsát, de a nő erősebbnek bizonyult, mint amire számított. 

Most dél felé hajóznak majd, hogy találkozzanak Sabbreth-tel, majd azután a Scharde-szigetekre, hogy átadja nyereményét a Sárkányatya szolgáinak. 

Miután a nyílt vízre értek, Kishtaar, még mindig a csatától véresen, megközelítette Horruskhot a hajójuk orránál. A néma hadúr kinyújtotta a kezét, és a tenyerén három fog hevert az alvadt vérben. Hosszúak, élesek és régi csont színűek voltak.

Horruskh kuncogott, és elfogadta az ajándékot. "Gyönyörű emlék. Megőrzöm, amíg a többit ki nem rángatom a holttestéből. Szóval, Sabbreth most sárkányölő. Micsoda dicsőség." 

Kishtaar grimaszolt és kiköpött. Nem volt szüksége szavakra, hogy kifejezze gondolatait az üggyel kapcsolatban.

"Nem,nem, el kell ismernünk ezt a bravúrt" - mondta Horruskh. "Életét és lelkét kockáztatta, hogy elrabolja a fenevad athancját."

Kishtar a szemét forgatta, de bólintott.

"Hagyjuk, hogy pillanatnyilag az ő dicsősége legyen. Hadd sütkérezzen abban, amit győzelemnek gondol. Tudok azonban valamit, amit ő nem."

Kishtar kíváncsi pillantást vetett Horruskhra.

"Minden alkalommal, amikor a Korbácsot használja, táplálnia kell az erejét a saját lelke egy darabjával." mondta Horruskh. "Ha ő azt tervezi, hogy elpusztítja az immori isteneket, sokszor kell támaszkodjon a készülékre, és hamarosan a lelke majd a Korbácsé lesz."

Kishtar elvigyorodott.

"És ha a lelke a Korbácsé, akkor lesz nincs mit ajánlani a Fellgoetheknek. Amikor meghal – Horruskh összeszorította a markában Hazaroth fogait – nem fog visszajönni."



2024. január 24., szerda

MK4 Háttér - 039 - Sárkányvész, tizennegyedik rész

 A csata Horruskh körül kavargott, úgy érezte hogy az ellenséges harcosok és saját csapatai csupán  elterelik a figyelmét az egyetlen pengéjére méltó ellenségről. A Hazaroth-tal folytatott párharc félbeszakadt, amikor újabb orgoth csapatok özönlöttek a partra, és Orven védői közül többen – iosziak, cygnariak és khadoriak – érkeztek, hogy összecsapjanak velük. A csata változó hullámai elrángatták, de Horruskh tisztán látta csapatai fölé magasodó Romlás Narcissarját.

Horruskh Molok felé nyúlt. A vérszomjas Tyrant egy osztag khadori katonát zúzott le éppen, felkapta azokat, akik túlélték a kezdeti támadást, és letépte a végtagjaikat... lassan. Horruskh hagyta hogy a warjack szabadon fusson egy ideig; több tudattal rendelkezett mint a tipikus Tyrant, és ha nem engedte, hogy kiélje a szadista természetét, nehezebb volt irányítani.

Hozzám – parancsolta Horruskh.

Molok elejtette a khadorit, amelyet addig kínzott, buzogányával kicsapta az életet a katona testéből, és a férfi menekülő lelkének erejét felhasználva teleportálódott Horruskh mellé. Vad düh áradt át Horruskh és a warjack kapcsolatán – nehezményezte, hogy elszakadt a szórakozásától, de a hadúr az akaratát a vadállat által megszállt gépre kényszerítette, és lecsillapította a dühét.

A csata ismét megváltozott, és mindkét fél egymásba kapaszkodott szoros présben, fejszékben, lándzsákban és kardokban. A mennydörgő lövöldözés, aprító villámok és misztikus robbanások tüze keveredett a harc csikorgó üvöltésével a haldoklók sikoltozával. Ez volt Horruskh temploma, és minden ellenséges katona, aki holtan esett el és széttépte a kardjával, vér- és lélekáldozatot küldött Fellgoeth mestereinek.

Harctéri taktikája egyszerű és közvetlen volt: Molokot használta arra, hogy áttörjön az ellenséges vonalakon, vagy villámokat zúdított ellenségei közé, így nyitott teret a fosztogatók behatoláshoz. Ezután pokoli energiával töltötte fel az orgoth harcosokat, lehetővé téve számukra, hogy gyorsabban és még pontosabban csapjanak le. Varázslattal és pengével folytatta az ellenséges vonalak egyre szélesebb áttörését, és ennek a rongyos halálösvénynek a végén ott volt a cél.

Hazaroth.

Molok magára irányította Horruskh figyelmét. A warjack nekifeszült az irányításnak, és megpróbálta elérni az egyik ioszi harci gépet, a magasba tornyosuló Eidolont, melyet maga Hazaroth irányított. Horruskh elvigyorodott. Úgy tűnt, Moloknak is voltak befejezetlen dolgai.

Horruskh előrenyomta Molokot, pokoli erővel árasztva el a warjacket, így buzogánya és aprító karma acél és karmazsin forgószéllé vált. A cygnari és ioszi katonák összekuszálódott testek halmaiba zuhantak a nagy warjack körül, Horruskh pedig követte.

Hazaroth közel volt. A Romlás Narcissarja Horruskh felé mutatott a bárdjával, és az ioszi harcosok sorai megnyíltak, átengedve Hazarothot és Eidolonját a nyíláson. Molok dühös rohammal találkozott a ioszi gólemmel, buzogányának heves csapásaival szorította hátra az ellenséges gépet.

Horruskh elfordította a figyelmét Molokról, és Hazaroth felé fordult, átvágva a csatatéren, hogy még egyszer összecsapjon vele. "Azt hitted, hogy befejeztük?" kiáltott fel Horruskh, nem törődve azzal hogy elrejtse hangjában a lelkes izgalmat.

Hazaroth ajkai megfeszültek az elefántcsont-sárga színű fogain, szemei borostyánszínű lángfoszlányokként égtek egy beteges vigyor fölött. Horruskh rokonságot érzett ezzel az élőholt lénnyel. Mindketten elcserélték lelküket a hatalomért és a hosszú életért, a náluk alacsonyabb rendűek feletti uralomért és a csata vérhabos dicsőségéért.

"Ha annyira vágysz a halálra, nos itt van" mondta Hazaroth, és előre rontott, miközben bárdjával föntről csapott egy hatalmasat. Horruskh kardja lapjával elhárította a fegyvert, közelebb furakodott, és ököllel az ioszi arcába vágott. A vér és fogak repültek, de ez nem tántorította el az ioszit. Egyik kezével elengedte a fegyverét, megragadta Horruskh mellvértjét, és előre rántotta egy brutális fejeléshez.

Porc és csont roppant. Meleg vér folyt lefelé Horruskh arcán. Hátratántorodott, könnyes szemmel a fájdalomtól. Micsoda erő. Micsoda brutalitás. Lenyűgöző.

Hazaroth ismét előrelépett, de ezúttal nem jött egyenesen Horruskh felé. Ehelyett eltűnt a kavargó harcban körülöttük, és Horruskh látta a Narissar bárdját háromszor emelkedni és lecsapni. Amikor az ioszi újra megjelent, három orgoth harcos – a testük felszakadt, halálos sebekkel – rohant a csatamágus előtt, szemük halvány borostyánsárgán izzott, mozdulataik szaggatottak és bizonytalanok. Elérték Horruskh-t, és nekitámadtak fejszéikkel. Az egyik ütést hárította, a másikat sikerült az erőmezejének és páncéljának eltérítenie, és harmadik elől félrelépett. Hátrált egy lépést, és megidézett egy varázslatot, bíbor rúnák köröztek a kinyújtott az ökle körül, majd villám csapott a három újjáélesztett Orgothba, pépesítve a testüket és elhajította őket. Ezúttal a haláluk végleges volt.

Hazaroth most ismét előrelépett, a bárdja zúgva a levegőben. Horruskh hárított, a felénél markolta meg a saját pengéjét, és beledöfte a keresztvasat Hazaroth mellkasába, átszúrta a páncélját, és hátralökte. Egy pillanatra összeszorultak, szemtől szemben. Ennyire közel, Horruskh érezte ellenfelén a halálszagot, ősit és vérest. Hazaroth bűzlött tőle, megtestesítette. 

A Narcissar nekilökte a fegyvere nyelét Horruskh mellkasának és  feszített, megtörve a pillanatnyi patthelyzetet. Az ioszi bárdja legyintő vágásra lendült, amikor Horruskh hátratántorodott. A penge megtalálta a rést a páncélban Horruskh karja alatt, átharapta a láncinget, és perzselő fájdalmat préselt a testébe.

Vér csorgott le Horruskh mellvértjén, de Hazaroth nem hagyott neki időt, hogy magához térjen, ehelyett súlyos ütéseket indított balról és jobbról. Horruskh felhagyott a kardvívással – bebújt ellensége ütései alá, és páncélos testét ellensége lábára vetette, és mindkettőjüket a földre csapta. Hazaroth ereje nem volt kevesebb, mint titáni, de Horruskh képzett birkozó volt, és elég hosszú ideig sikerült a helyén tartania a Narcissart ahhoz, hogy felemelje pengéjét, és teljes testsúlyát bevetve beleszúrja a kardot. A döfés áthasította az ioszi vállát, bele a vérrel átitatott talajba, és egyhelybe tűzte a Narcissart. 

Horruskh elgurult, felemelkedett, és kiszabadította a pengéjét. Hazaroth a saját fegyveréért kapkodott, amit elejtett a földharc során. Amikor megragadta, felrántotta egy egykezes hárítási kísérletben. 

Egy hosszú, ziháló harci kürt harsant a csatatéren, és Horruskh a fogát csikorgatta csalódottságában. Kishtar volt az, és a jel, amire vártak. Sabbreth csatája Blighterghasttal véget ért.

Horruskh hátrébb lépett, vért és piszkot köpött, és tisztelgett a Romlás Narcissarja előtt, miközben az ioszi talpra állt, egyik karja ernyedten lógott az oldalán. "Jól küzdöttél. Még egy ideig megtarthatod a lelkedet."

"A halál türelmes, hadúr." Hazaroth visszalépett a kavargó közelharcba, és eltűnt a forrongó csatában. Aztán Horruskh maga mellé hívta Molokot, és átvágta magát a tóhoz és a várakozó hajókhoz.



2024. január 23., kedd

MK4 Háttér - 038 - Sárkányvész, tizenharmadik rész

Calder kihúzta a kardját a mellvértjéből, és undorral dobta el. Mire készült? Visszanézett a légionáriusokra akik vele együtt rohamozták Sabbreth pozícióját, és ők is tanácstalanul, rémülten néztek.


"Kapitány, nézze!"kiáltott fel az egyik légiós.


Megfordult, és olyan látvány tárult elé, amelyet elképzelni sem tudott volna: Blighterghast a csatatéren feküdt egy kiszélesedő vértócsában. A jobb karma ki volt nyújtva, nyitott tenyerében pedig egy hatalmas vörös drágakő hevert. Az orgoth csapatok, amelyek megmaradtak, elözönlötték az athancot és elhurcolták. A khadori katonák"a várt erősítés"közel sem voltak a sárkányhoz. Úgy tűnt, mintha visszavonultak volna, és Calder úgy hitte, tudja miért.


Több Orgoth cipelte el a Korbácsot, és Calder egy utolsó roham indításán gondolkodott. Undorhullám csapta meg, ahogy eszébe jutott a hadúr elméje a sajátjában, a betörés szörnyű érzése, és saját kardhegyének suttogása a bőrén. A nő megborzongott, és félrenézett.


Hamarosan a megmaradt Orgoth teljesen elhagyta a csatateret, és cygnari, khadori és a Kallyss ház harcosok döbbenten állták körül a sárkány tetemét.


Valamivel később, miután szövetségesei magukhoz tértek, a khadori parancsnok közeledett. Calder csak hírneve alapján ismerte Valerii Savaryn parancsnokot, de minden tekintetben tehetséges harcos és stratéga volt. A khadori csatamágus mellett a Kallyss ház tagja állt. Az elf páncélja és tartása azt sugallta, hogy ő is valamiféle vezető, valószínűleg csatamágus.


"Sajnálom, kapitány"mondta Savaryn parancsnok."Amint lehetett, ideértünk.


Calder megrázta a fejét, és elhessegette a parancsnok bocsánatkérését. „Éreztem…Éreztem, hogy Blighterghast elmegy. A sárkány megszökött. Nem értem hogyan, de biztos vagyok benne."


Valerii értetlenül bámult rá. "Az mit jelent? Azt akarod mondani, hogy nyertünk?"


Calder körülnézett a parázsló csatamezőn. Megszámlálhatatlan holtak hevertek a sárkány hegynyi holtteste körül, sivár és rettenetes látvány, amit senki sem tudott józan ésszel győzelemnek nevezni: „Megvalósítottuk a célunkat. Csupán ennyit tudok mondani."


"Érezted őt? Érezted Sabbreth-t az elmédben?"kérdezte az ioszi csatamágus. Érezhető volt a félelem  és az undor a kiszáradt arcán.


Calder Sabbreth parancsára a saját kardját akarta átdöfni a szívén. Több volt ez mint puszta érzés. A gyomra görcsbe rándult, és egy szédülési hullám miatt kis híján összecsuklott a térde, de bólintott.


"Azt mondta... hogy fussak"mondta Savaryn. "Én még soha nem menekültem el csatából. Soha."


"Még mindig nem"mondta az ioszi hadvezér. "Az elméd nem a sajátod volt."


"Hányan voltak veled?" kérdezte Calder.


"Több százan"válaszolta Savaryn. "Százak elméjét rabolta el." A hangjában rejlő rettegéstől még fiatalabbnak tűnt, mint amilyennek kinézett.


A ioszi csatamágus arca iszonyatos grimaszba ereszkedett. "Nem ez aggaszt engem." Blighterghast óriási holttestére mutatott. "A sárkány elméjét is leuralta. Rákényszerítette, hogy önkezével végezzen magával. Nem hittem volna, hogy ilyesmi lehetséges. Ha ő és ez az eszköz parancsai irányíthatják a sárkányt..."


Calder követte az ioszi gondolatmenetét a szörnyű végkifejletig. "Akkor seregek és nemzetek esnek el a puszta gondolatától."


Savaryn remegve fújta ki a levegőt. "Még ennél is rosszabb. Még a sárkánynál is nagyobb célt forgat a fejében."