2014. február 13., csütörtök

Wolfi Khador iskolája 5.rész


Most, hogy megnéztük a legalját evezzünk egy kicsit barátságosabb vízekre. Számunkra legalábbis. Következzen egy illusztris caster, akit talán nem is én tudnék a legjobban bemutatni, hiszen a Khador Pápa feltűnéséig WTC csapatunk légiósa volt a legszakavatottabb ismerője. A métát ismerők talán már rájöttek, hogy a terítéken az Öregasszony ráncos teste lesz.

Zevenha Agha the Old Witch of Khador
(and Scrapjack)


A Mama fluffja nagyon eredeti, számos népmese alakja öltött testet benne. Ha kicsit jobban utána olvasnánk kiderül, hogy a PP is inkább sötét misztikus ködbe burkolja alakját, mint hogy egzakt történetet generáljon neki. Annyit lehet tudni róla, hogy a Circle druidákat húzta le némi tudásra, de őt nem a világ sorsa érdekli, csakis az Anyaföld prosperálása. Főszerepet a storyban sem kapott, de amikor Vlad szintet lépett (még MK1 táján), akkor ő istápolgatta. Vasboszorkány lévén összekovácsoltatta a két fegyverét is a Sötét Bajnoknak, aki így reach-hez meg egy-két zsírosabb skalphoz jutott. Szeretgethetné kicsit Zerkovát meg Tápevicset is hátha ők is használhatókká válnak.


Statisztikáit végignézve kicsit elborzadhatunk. Dehát mit várunk egy öregasszonytól? Legalább fókusz tekintetében el van látva. Terrort okoz, ( azt is főleg Csontinak, aki Malifauxba menekült, miután egy ijesztgetős küldetésnél a biztos győzelmet vette el tőle a rosszkor bedobott boxcars) és csizmás, egy upkeepet ingyen tarthat fent. Nem kapott alapból stealthet, csak erdőben/füstben tud bújkálni. Ez rendkívül fluffos, meg tud is magának ilyet teremteni, de igazából annyi mindenki mástól nem sajnálták, hogy akár ő is kaphatott volna. Lelkeket is gyűjtöget, de csak ellenségből, szóval a szerelők fellélegezhetnek, már nem lehet belőlük fókuszgyárat üzemeltetni. És a legfontosabb képessége, hogy a battlegroupja ignorálja az erdőt és a cloud effecteket amikor LOS-t néznek. Nem, nem hunter, mert füstön átlát, de coveren nem. Egy pillanatra akkor álljunk meg, és engedjük át magunkat a nerdrage kellemesen bizsergető, adrenalinbomba érzésének. Az öreglány fejére akkorát vertek a nerfbunkóval az mk2sítés során, hogy teljesen tönkrement szegény. MK1ben a kedvenc casterem volt, sorra hoztam vele az eredményeket. Szerbiában volt olyan meccsem amikor egy nagyképű Haley elsőkörös casterkill kísérletét kibekkeltem (ismertem a trükköt...), majd egy egész trencher osztagot felszeletelve körömet 20+ fókusszal kezdtem. Mit is vettek el? Saját modellből soul és overtake, stealth, cover, concealment, camo ignorálása a battlegroupnak. Mit kaptunk cserébe? Semmit. Olyat adott a RAT4, SPD4 jackjeinknek, amit minden Legió warbeast tud alapból, csak RAT5-el. Nem tőlük sajnálom, hanem azt, hogy tőlünk elvették. Mi maradt? Kikopott egy olyan színfolt (az életképes jackheavy lövős sereglista), ami üdítő változatosságot csempészett az egyoldalú versenyképes Khador sereglisták sorából. Rinya vége, hiszen azért még mindig maradt egy elég stabil caster.


Spellek: Van Vasbőr! (IF, Iron Flesh, stb). WG halálcsillag, Nyüsszök, vagy szemét húzásként eEiryss boldogan bújik bele. Murder of Crows. 5”-es AoE, ami 8-as pofont ad le mindenkinek aki belesétál. 3 fókuszért nagyon drága megoldás arra, hogy stealthessé tegyük magunkat. (akkor inkább Gorman füstöt, vagy ternion füstöt használjuk ugyanerre. De nyüsszöket, Daughters of the flame lánykákat, kayazikat abuzálni még egész jól jöhet. Unseen Path. A nerfbunkó által szintén nem kímélt teleport varázslat. Kaya yoyoként tudjuk a mamát a házijackje mellé, vagy a Scrapyt a banya mellé teleportálni. (régen concealmentből concealmentbe működött). Weald Secrets. Csizmát és Camot ad modellnek vagy egységnek. Barátinak. (Bár ez a könnyítés most elsőre nem értem miért fontos, de mindig érdemes megjegyezni, hogy egy varázslat baráti, vagy baráti és frakcióbéli kollégáknak jó-e.) Egész jó kombónak tűnik egy Black Ivannal, amikor Dodge-os gépünk DEF16-ról kerülgeti az ellenséges zárótüzet. Avatar of Slaughter. Overtake, ingyen ütés és +2 MAT a Banyának, vagy a Scrapjacknek. Gallows. Direkt sebző varázslat, ami találatra d6”-re behúzza az ellenfelünket. Nem rossz zászlós küldetéseknél.

Feat: Amíg az ellenséges modellek az öreglány kontrolljában vannak nem futhatnak, rohamozhatnak, csinálhatnak csillagos támadásokat (ugye a power attack is annak számít), és ha mozognak, és a mozgásukat a buborékban fejezik be kapnak egy 14-es pofont. Csecse kis védekező feat, és nagyon kevés dolog van ami megfogja pl. a zelótákat. Zerkova csak irigykedhet.

Mielőtt rátérnénk a seregekre, vessünk egy pillantást hű barátjára az elképesztően bugyután kinéző, de rendkívül fluffos gépre a Srcapyre. Khador egyetlen light warjackje, ezekhez a tápokhoz egyébként csak Zerkova második tier listájában juthatunk hozzá. A leggyorsabb gépünk (SPD6) ami még nőhet is kettővel, ha a banyát sebezték volna. MAT-ja csupán csak 5-ös, de ezen szintén javíthatunk +2vel a rá szintén rakható avatar-o-slaughter varázslattal, valamint ha sebzik a castert akkor ez a statisztika is megugrik. DEF14 sajnos nem egy Hunter, de Khadorban ez már szinte caster magasság! ARM-ja pedig megfelelő, 16-os, ami a 22 sebpontjával és a jó rendszer elosztással egész túlélőképessé teszi a kis dögöt. Ja és ő is prowlos. Ja és (pergődob...) ARCNODE!

Milyen sereget is építsek köré? Ki-mit szeret! Nagyon jó a nagyi, mindenkinek tud adni valamit. Jacknek csizmát, Iron Fangnek vasbőrt. Könnyűgyalogság, nehézgyalogság (Bbzs kedvéért közepesen nehéz gyalogság), specialisták mind megtalálják a számításukat mellette. Csak nagyon törékeny szegény mama, így a védő szólókat/egységeket ne feldjük ki!

OW
-Sanyi
-Scrapy
-Spriggan
-Black Ivan
Gun Carriage
IF Kovnik
Koldun Lord
eEiryss
Gobber Tinker
IFP max+ Black Dragon
Greylord Ternion

Sanyi segítségével már két varázslatot tartunk fent ingyen. A Sanyiboost is jól jöhet a kövér Gallows-hoz. Spriggan a stealth elvétel miatt van a listában, valamint mert egy jó kis jack. Black Ivanról már írtam, hogy vicces lehet, valamint nem adom fel a lövős Khador álmom. A fagyiskocsi azért került be a listába, mert nálunk mindenki pathfinder (vagy azzá tudjuk tenni), az ellenfelünk meg hátha nem ilyen szerencsés. Nálam az ütőerőt a Black Dragonok adják ebben a listában. A 8”-et előresétáló, majd vasbőrben ARM22-őn kempelő brigád kihúzza a pár körig, majd megismertetik az ellenséggel a fájdalmat. Természetesen a full package jön, kovnikostul. A többiekről már mind áradoztam, a tinker meg pontkitöltés miatt került be, Reinholdt kb ugyanilyen jó!

Nagyon stabil caster a Banya, de nehéz vele játszani. Törékeny, és ha csak egyszer kezdi el kapni a sebeket, már készülhetünk a hazaútra. A 2012-es OETC-n elért fiaskóm után tettem le, de lehet lassan megint leporolom kicsit!

Kommander Strakhov


Valaki a múltban kitalálta, hogy a Khador LASSÚ. Neve már a múlt ködébe vész, és ennek legjobban talán édesanyja örül. Pláne mikor lealfastrikeolunk egy legiont, vagy egy Kayát. Ennek nagymestere Strakhov.

Kommanderünk akkor kerül elő, ha a dosszién a „black” az „ops” vagy a „spezial” neadjisten "Zonderájnhájt" szavak valamelyike szerepel, azonban ezek a dossziék pár másodpercen belül megsemmisítik önmagukat! Kegyetlen gyilkos, aki bármit megtesz a győzelemért. Igazi ninja, csak kazánnal a hátán. Egy badass Tom Cruise, csak vagányabb, mert ő nem néz bele a robbanásba! Halántékán csak egyetlen ősz tincs van, de az szerintem azért, mert Assault Kommandósoknak kell parancsolnia, és hát ők ugye a „Legrosszabb Kommandósok Immorenen”.

Statisztikák terén szinte álomszerű! A FOC6 kicsit ergya, ha már belekóstoltunk a 7-esbe, de egyébként MATra és RATra is elit. DEF/ARM sokévi Khador átlag, de rengeteg szuper védelemmel rendelkezik. Lövésre két opció is van, egy átlagos sebzésű, de d3-at lövő gatling, vagy egy gyújtóbomba, aminek 3-as AoE-ja játékban is marad. Közelharcban pedig egy boxer markolatú rambókést használ, ami miatt máris mindenki kedvet kap hozzá! Rajta is a Kommandósok speciális páncélzata van (bár nem értem a figurát miért úgy sculptolták le, mintha billerbeck paplanba lenne bugyolálva) ezért immunis lesz tűzre (pl Harbringer feat :) ) , savra (bile thrall), gáz effektre (AK gáz), valamint átlát a füstön (pGaspy, Jarl feat). Ha megadnánk magunkat a késztetésnek (Its a trap!) és hoznánk Assault Kommandósokat, akkor csizmát adna nekik (remek de úgyis elfunak...) illetve lövöldözhetnénk magunkat velük gázgránáttal, ami közelharcban felviszi a nem reaches élő modellek ellen a DEF-ünket 17-re kutya nélkül. Kutyát márpedig nem kapunk, hiszen teli vagyunk jobbnál jobb upkeepekkel, amit vétek lenne nem kihasználni!

De mik is ezek a varázslatok? Battering Ram: Rövid távra ható pontsebző varázslat, ami találatra 3”-et arrébb tolja ellenfelünket. Scenariózásnál jól jöhet! Occultation: Baráti modell/egység stealthet kap. Ha nem kell a casterre rakni, mert meg tudjuk máshogyan védeni, gondoljunk csak ellenfelünk arcára amikor felsorakozik egy ARM18 IFP osztag, vagy egy Battle Engine, ami stealthes. Retri játékosok külön kedvence! Azt ne feledjük, hogy colossal nem lehet stealthes! Overrun: Nem emlékszem mi volt előbb Strakhov vagy Mortenebra, de ugyanazt a trükköt adhatjuk elő, mint Cryx, szóval biztosan táp! Ezt a 2 pontos varázslatot kinyomjuk a battlegroup egyik tagjára, aki megbízhatóan tud hozni egy ölést (általában maga a caster, de lehet egy jack is, ha van jó célpont), aminek következtében a battlegroup egy tagja tehet egy mozgást aktivizáción kívül. (ugyebár ez nem lehet colossal). Ez Strakhov meccs nyerő varázslata. Vegyünk egy Reaches jacket, mondjuk egy Spriggant (ami arébb dózerolja a rohamot kiblokkoló gyalogságot) vagy egy B09-et a magasabb MAT, a tresher, vagy az imprintből vehető találat boost végett. Ez kap 3 fókuszt a kör elején. Strakhov magára pattint egy overrunt, featel lerohamoz egy gruntot. MAT hetes támadását megboostolja, és a boostolt sebzés miatt ki is nyírja. Ideális esetben 12”-et mozgott előre eközben, tovább tolva előre featnél fontos kontroll zónáját. Sprintes is a lelkem, tehát az így keletkező bónusz mozgással további távot lehet megtenni előre (ha szükséges) vagy hátra, ha nem bízunk a killben. Választott jackünk ekkor előre mozog 6”-et, majd onnan rohamozik egy kövér 6+4+3”-et, és a reachcsel elkapva az ellenfelet már neki is kezdhet kalapálni. Ez a 21”-es fenyegetés a választott jackkel nagyon finom, de ha valamiért nem tudnánk elsütni az alfa strike-ért, a parancsnok úr egyben tudja tartani a sereget amíg el nem érkezik a megfelelő idő. Szemfüleseknek feltűnhetett, hogy a jackeknél SPD6-al számoltam. Ez azért volt így, mert van neki Superiority-je, ami a legjobb nem-colossal-jack tápoló varázslat zur zeit a játékban. Ha nem telik fagyiskocsira, akkor drágán és csak egyszer elvarázsolhatunk egy Rift nevű AoE varázslatot. Bár az a modell mindezt 2-szer tudja, és nagyon jól működik Strakhovval, a játékba kerülő 4”-es nehéz terep caster életet menthet mondjuk Menoth ellen, de egy 6 fókuszos vezér esetében sokszor nem fogjuk ezt játékba tenni. Végül van egy Sentry nevű mókás kis varázslat, amit ha kipattintunk egy frakcióbéli modellre az lőhet egyet ha ellenséges modell mozog és áll meg a látótávjában. A leghasznosabb a fagyiskocsin, ami így egy 3. kamuaoét is játékba tud dobni ellenfelünk tarpit egységének mozgásánál, lekorlátozva nem csizmás jackjeinek mozgását, vagy beszóródva Cylenáék, vagy a mage hunterek közé. Szokták még a colossalra is alkalmazni, ami bemákolhat egy crit.dev.-et ellenfelünk aktivizációja során, ami aztán brutális hatással van a körére. Knock Down és így aktivizációt elveszítő casterek, 6”-et visszarepülő és a kóristákat letaroló PoM jackek, és egyéb finom kis víziók lepik el az agyamat. Azonban RAT4-nél gyakorlatilag erre nincs esély. Ezen kívül a Colossal eszi a pontot, és nem tud az overrun célpontja lenni (bár generálhatja mondjuk egy spriggan-nak :) ) így fájdalom de én ezt az opciót el szoktam engedni. Illetve az is közbeszólhat, hogy a varázslat 2 fókuszt is felemészt, ezért vagy a superiorityről vagy a stealthről le kell mondanunk cserébe. Azért így is nagyon hasznos lehetőség, boldog vagyok hogy bekerült a szerszámosládába.

Feat. Ezt gyakorlatilag az overrun-nál kiveséztem, talán még annyit érdemes megjegyezni, hogy a plusz rohamtávot és a csizmát nem csak a gépeknek, hanem mindenkinek adja! Doomiek, IFP-k, kayazik (mindkét nemből) nagyon köszönik neki.

Seregválasztásra szintén kitértem már. Gyakorlatilag mindennel működik, de kár lenne kihagyni a jól ütő egységeinket (doomiek és black dragonok), Fenris, Fagyiskocsi. Jackek terén a már említett kettő melett én a saját karakter jackjét Torchot is szeretem, és mostanában játszom Black Ivant is. Nagyon mókás a DEF14-es heavy, ami az elmisselt lövéseknél csak csalja a távot az ellenség felé. Egy kedves kis trükköt szintén használok, felállítom a black dragonok elé a doomiekat úgy, hogy közöttük elférjen egy egy kis talp. Ilyenkor általában felállítják velük szembe a lövős egységet ami max 12-es powval lövöldözné őket. De mivel a feattel olyan messziről juttathatom őket közelharcba amivel megspórolok egy kör előremozgást, inkább eléjük sétálok a felgyorsított és fearless BD IFP osztaggal, elpattintom a minifeatet és lesem a reakciót.

Tehát a sereg:
Strakhov
-Black Ivan
-Spriggan
-Sanyi
Fagyiskocsi
Reinholdt
IF Kovnik
Doomies max+UA
IFP BD max
Greylord ternion (helyettük lehet Aiyana&Holt)

Strakhov értéktartó, és mókás játszani, de a trükkje egy idő után unalmassá válhat. Persze ellenfelünk arca priceless egy-egy 20”-es casterkill esetén. Menothot nagyon jól lehozza, a tűzimmunitás, és a hatalmas threat range bearanyozza napunk. Egyetlen negatívuma van csak... hogy a Butcher3 kb. ugyanezt tudja nyújtani csak sokkal jobban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése