2022. november 16., szerda

Warmachine MKIV szabályok - 06 - Modell adatlapok

 - Minden modell saját adatlappal rendelkezik, ami bemutatja a harci lehetőségeit a csatatéren

- A Warmachine játék egy adag számmal jellemzi a leggyakoribb tulajdonságokat, amikkel minden modell rendelkezik

- Ezen kívül a modellek rendelkezhetnek további szabályokkal is

- A kártya elején található meg a modell neve és típusa, hozható mennyisége és pontköltsége; a modell és fegyvere statisztikái; valamint egy grafika ami a modell sebeinek jelölésére szolgál, ha a modell képes egynél több sebzést elszenvedni.

- A különleges szabályok a kártya hátulján kapnak helyet.

- Warcasterek, warlockok egy további kártyával rendelkeznek, ami leírja a varázslataikat és feat-jeiket.

Modellek statisztikái

- A modellek statisztikái, vagy röviden "statok", jelképezik egy adott modell harci képességeit: minél magasabb a szám, annál jobb.
- Ezeket a statisztikákat különféle kockadobások használják a játék során
- A stat csík egy helyen gyűjti össze a legfontosabbakat.
- A bemutatott statisztikák rövidítéseit lentebb fejtjük ki :





SPD, sebesség - Milyen gyorsan mozog egy modell. A modell maximálisan az SPD-nyi colt mozog egy full advance ( sima mozgás ) során.
AAT, Varázs támadás - Milyen pontosan talál egy modell a varázslataival. Ezt használtjuk támadó varázslatoknál
MAT, közelharci támadás - Milyen pontosan harcol a modell kardokkal, baltákkal, karmokkal. MAT-ot használunk a közelharci támadásnál.
RAT, távolsági támadások - Modellek pontossága lőfegyverek, íjak, számszeríjak használatakor. RAT-ot használunk a lövés támadások számításánál.
DEF, védelem - Mennyire könnyen tér ki egy modell a támadások elől. Találathoz a dobásnak és a támadó értékének egyenlőnek, vagy nagyobbnak kell lennie a DEF-től a találathoz.
ARM, páncél - Mennyire áll ellen egy modell a sérüléseknek. A modell egy pont sebzést szenved el minden ponttól, amennyivel a támadás meghaladta a páncél értékét.
Arc, Arcana - Egy modell varázskapacitásának mértéke. Csak azok a modellek, amik focus vagy fury pontokból varázsolnak, rendelkeznek ezzel a stattal. Az Arc határozza meg egy modell kezdő focus vagy fury pontjait.
FURY, fury - A FURY határozza meg, hogy egy harci szörny milyen mértékig hergelhető. Amikor egy warbeast kényszerítve van egy bizonyos cselekedet elvégzésére, egy adott mennyiségű fury pontot termel. Azok a modellek amik rendelkeznek a fury manipuláció képességgel, be tudják gyűjteni ezeket a pontokat, hogy saját varázslataikat táplálják.
CTRL, irányítási távolság - Ez az érték határozza meg a warcaster vagy warlock irányítási távját.
THR, tűrésküszöb - ez mutatja mennyire tud egy harci szörny ellenállni az őrjöngésnek.
Hardpointok, szerelési pontok - Ha egy több darabból összerakható warjack vagy warbeast van a seregünkben, ezek a pontok mutatják, hogyan szerelhető össze.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése