2014. március 21., péntek

Podcastek podcastek hátán !

Már régebben is össze akartam állítani egy cikket a podcastekről amikkel találkoztam, illetve amiknek rendszeres hallgatója vagyok. Most végre megszületik az első írás ebben a témában, az én szemszögemből, de ha valaki szeretne kommentárt hozzáfűzni, azt beveszem majd ebbe a cikkbe.

Mik a podcastek? A podcast egy olyan rádióműsorra hasonlító műfaj amit nem élőben sugároznak az interneten, hanem felvétel készül, valamennyi szerkesztés után pedig kikerül az internetre. Vannak külön oldalak amik podcastek hostolásával foglalkoznak, valamint podcast hallgató spéci zenelejátszó alkalmazások PC-re és okostelefonokra. Ezen lejátszókban fel tudunk iratkozni egy-egy podcastre és az alkamazás szabályos időközönként letölti nekünk az új részeket. Podcasteket jó hallgatni festés közben, vagy vezetés, séta közben. Ahová viszont én nem tudtam őket bevinni az a számítógép környéke, ott az audió tartalom és a képernyőről való olvasás nem szereti egymást és vagy az egyik, vagy a másik elveszik az éterben.

A podcastok amiket hallgatok angol nyelvűek, USA-beli játékosok csinálják a nagyrészét, de van angol és ír 'cast is, lássuk is őket sorban. :)

Hand Cannon Online

Removed from Play : Ez volt az első podcast amit elkezdtem hallgatni. A két házigazda, Omnus és Bloodrath, fanatikus játékosok. Omnus közben beérett játékosként, és játéktudásban hasonlót képvisel most mint Jake van Meter, az Everblight pápa. Bloodrath inkább hülyegyerekesebb stílusban nyomja, folyamatosan váltogatja a frakciókat amikkel játszik, inkább a közösségszervezéssel foglalkozik. Hallgatásra ajánlott, különösen ha van vendég a műsorban, és nagy esélyel van. Ilyenkor úgy érzem ez a podcast ad a vendégeknek elegendő teret ahhoz hogy elmondják amit szerettek volna.
Removed from Play : Into The Arena : Omnus szervezte meg a Seattle Card Kingdom boltban játszó haverjaival, battle report podcast a Chain Attack mintájára, javarészt hallgatható, de mostanában nem hallgattam bele. Aki a battle report podcast stílust szereti az itt megtalálja a számításait.
Forgot to Feat! : Ez a podcast a conneticuti Dark Omen Gaming Club kemény magjának köszönhető, három házigazdával. Ez a jelenlegi kedvenc podcastem, nincs túlnyújtva és érdekes témákat dolgoz fel, valamint van Nerd Quiz is :)


Chain Attack

Chain Attack : az egyik legrégebbi podcast, a három műsorvezető : Jay, Trevor és Scott pedig élő legendának számít az USA-ban. Ők a battle report podcast műfajának megteremtői, minden rész egy-egy csatát dolgoz fel, lépésről lépésre, majd utána kis elemzés következik. Mindenképpen ajánlott.
Chain Attack Dojo : A Chain Attack podcast fizetős része, ezt évi díj ellenében lehet hallgatni, én nem fizettem elő rá. Itt nem battle reportok vannak, hanem minden rész alaposan kiveséz egy-egy témát.

Muse on Minis

Másnéven a Muse Network. Itt rengeteg podcast van összegyűjtve és a fórumjuk is elég jó, lássuk hogy mik vannak, és melyikek azok amikről még én sem hallottam :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése