2023. január 23., hétfő

Warmachine MKIV szabályok - 11 - Játékmenet, játékos kör, karbantartási fázis, kontroll fázis, aktivációs fázis1

Játékmenet

Körök, mozgás és cselekedetek

A játék körei

A Warmachinet több körre osztva játsszuk le. A játék minden körében, minden játékosnak van saját köre, abban a sorrendben ahogyan azt a játék elején meghatározzuk, az első játékossal kezdve. Amikor a második játékos is végez a körével, az aktuális kör lezárul. Ezután új kör kezdődik, újra az első játékossal. A játék körei addig folytatódnak, amíg az egyik fél meg nem nyeri a játékot.

A játékbeli effektusoknál egy kör ( round ) úgy van mérve, hogy az aktuális játékos körétől, az ő következő körükig tart, függetlenül attól, hogy első vagy második játékosról van-e szó. Egy effektus aminek round ( kör ) a tartalma, az aktuális játékos következő körének elején ér véget. Ez azt jelenti, hogy mindkét játékosnak lesz egy olyan fordulója ( turn ), amikor az effektus aktív.

Játékos forduló ( turn )

Egy játékos köre három részből áll : karbantartási fázis, kontroll fázis, aktivációs fázis.

Egyes effektusok a játékos köre elején kerülnek kidolgozásra. Ezeket az effektusokat még a karbantartási fázis előtt kell kidolgozni. Ha fizikai jelölőket használunk, ne felejtsük el eltávolítani a lejárt határú jelölőket azoknál amik a kör elején lejárnak.


Karbantartási fázis

A karbantartási fázis alatt, ezeket a lépéseket dolgozzuk ki, ebben a sorrendben :
1. Vegyük le az összes warjackről az összes fókusz pontot. A vezérekről távolítsuk el az összes fókusz pontot ami az ARC mennyiségükön felül van rajtuk. Távolítsuk el az összes fury pontot az ARC mennyiségén felül. A harci szörnyeken hagyjuk rajta a fury pontokat.

2. Nézzük meg, hogy melyik folytatólagos effektusok járnak le a saját modelljeinken. Ezután dolgozzuk ki a fennmaradóak hatását.

3. Dolgozzuk ki az összes többi effektust, amit a karbantartási fázisban kell kidolgozni.

Kontroll fázis

A kontroll fázis során, hajtsuk végre ezeket a lépéseket, ebben a sorrendben :

1. Minden modell amelyiknek van fókusz manipulálás képessége, feltölti a fókusz pontjait. A fókuszpontok az jelenlegi ARC értékig töltődnek fel. Minden Fury kezelő modell, mint a boszorkánymesterek, beszipolyozhatnak bármennyi fury pontot a szörnyeikről a kontroll zónájukban. Viszont ezzel nem kerülhetnek az ARC értékük fölé.

2. Miután végeztek a szipolyozással, egy furyt manipuláló modell kaphat még 1 fury pontot minden harci szörnye után, amely legalább közepes talpú és ami már megsemmisült, vagy el lett távolítva a játékból. Ha ezek közül a szörnyek közül valamelyik visszatér a csatába, úgy már nem fog ennél a lépésnél fury pontot generálni. Ez Lelki Köteléknek hívjuk, és ezzel sem kerülhet a boszorkánymester az ARC értéke fölé.
3. Warjackek feltöltődnek. Minden warjack a harci csoportban, ami rendelkezik működő cortexel és az irányítója zónájában van kap egy fókusz pontot. Ha egy warjacknek nincs, vagy bénult a cortexe, nem kap ily módon fókuszt.
4. Minden modell amely tud fókuszt manipulálni, adhat további fókusz pontokat a sajátjai közül az általa irányított warjackeknek. Ha egy warjack cortexe bénult, nem kaphat fókusz pontokat.

5. Minden modell amelyik tud fókuszt manipulálni, fizethet fókusz pontokkal a varázslatai játékban tartásáért. Hasonlóan a fury manipuláló modellek is most fizethetnek fury pontokat a varázslataik játékban tartásáért. Ha egy modell nem fizeti ki az árat, a varázslat megszűnik.

6. Tegyünk tűrőképesség tesztet minden warbeast után amin jelenleg található egy vagy több fury pont. Amelyik szörny elbukja a próbát, azonnal őrjöngeni kezd. 

7. Dolgozzuk ki a többi effektust, ami a kontroll fázisban történik.

Aktivációs fázis

Az aktivációs fázis adja a játékos körének oroszlánrészét. Minden, általunk irányított modellt aktiválni kell a körünkben. Ezeket javarészt az aktivációs fázisban tesszük meg, de egyes hatások már előbb is aktiválhatnak, pl. a harci szörnyek frenzyje, őrjöngése. Az egységeket és az önálló modelleket egyenként aktiváljuk, olyan sorrendben ahogy nekünk tetszik. Egy modell nem hagyhatja ki az aktivációját, hacsak egy külön szabály ezt nem teszi lehetővé. Az aktiváláshoz a modellnek az asztalon kell lennie.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése