2023. január 19., csütörtök

Warmachine MKIV szabályok - 10 - Featek, különleges cselekedetek, különleges támadások, fegyverminőségek, Sebzés kapacitás, Talpméret

Featek

Minden warcaster és warlock rendelkezik egy egyedi és erős különleges szabállyal amit featnek, szuper képességnek, hívunk és játékonként egyszer használhatjuk.

Különleges cselekedetek (*), különleges támadások (*)

Egy modell tehet egy különleges cselekedetet, vagy különleges támadást a harci cselekménye során, ha megfelel a cselekedet vagy támadás által támasztott követelményeknek.

Varázslatok

Egyes modellek képesek varázslatokat használni az aktivációjuk során.

Fegyverek jellemzői

A fegyverek jellemzői különleges effektusok, melyek ikonokkal vannak jelölve az adott fegyver statisztika négyzetében.

Egységek, varázslatok és különleges hatások

Egyes különleges szabályok és varázslatok teljes egységekre hatnak, ahogy a leírásuk is említi. Ha egy különleges szabály vagy varázslat külön "célzott egységet" köt ki, akkor az egy trooper, baka, modellt kell célozzon egy egységben, de a hatása az egész egységre érvényesülni fog.
Amikor egy varázslat vagy effektus hatásban van egy egységen, az azokat a tagokat is érinti amik később adódnak hozzá az egységhez, egészen addig amíg a varázslat vagy hatás le nem jár. Ha egy modell sem marad egy adott egységben, bármilyen, egységre ható hatás vagy varázslat megszűnik. Ez általában akkor érvényesül, ha egy baka modell független modellé válik akkor, ha az ellenfél megszerzi fölötte az irányítást.

Fegyverek statisztikái

Egy modell fegyverblokkjában a kard a közelharci támadást, míg a pisztoly ikon távolsági támadást jelöl. Ha egy modellnek két azonos fegyvere van, az egy darab blokkban jelenik meg, mellette egy "x2" ikonnal. A fegyver tulajdonság blokkjában csak azok a tulajdonságok vannak felsorolva, amik érvényesek a használatára. Azok amik nincsenek hatással "-"-vel vannak jelölve.

RNG, Range - Hatótáv. A maximális távolság colban mérve, a lövés helyétől a célpontig mérve, mielőtt a támadás automatikusan elvéti a célját. A távolságot a támadó és a célpont talpának legközelebbi pontjai közt mérjük, egészen a támadás maximális mértékéig :)
A spré típusú támadások távja külön SP betűsorral van jelölve.
Ha egy hatótáv mint CTRL van megadva, az azt jelenti, hogy a modell a Controll távján belül bármelyik modellt célozhatja a támadásával. Ezekhez a támadásokhoz továbbra is szükség van arra, hogy lássuk a célpontot.
Ha a hatótáv "*"-val van megadva, az azt jelenti, hogy a szabály szövege tartalmaz kitételeket a hatótávval kapcsolatban. Egyes különleges szabályok befolyásolják egy adott fegyver hatótávját. Ha a fegyver RNG-je 0-ra vagy kevesebbre csökken, akkor az támadásokra nem használható.

ROF, Rate of Fire - Tűzsebesség. Ez a szám mutatja meg, hogy hány darab kezdő támadást tud egy modell leadni a távolsági fegyverével az aktivációja során.
Példa :
A Khador Nagymedve Dózer ágyúja ROF2-vel rendelkezik. Akikor a Nagymedve távolsági támadást tesz a Dózerrel az aktivációja során, két támadást tehet.
Az Orgoth Tyrant négycsövű szöglövője ROF D3+1-vel rendelekezik. Amikor a Tyrant irányító játékosa távolsági támadást tesz a szöglövővel a Tyrant aktivációja során, először kidobja kockával a D3+1 értékét, majd utána megteszi a támadásokat.
AOE, Area of Effect. Terület alapú hatás. Amikor egy AOE tulajdonsággal rendelkező fegyverrel direkt találatot érünk el, ez a szám mutatja meg, hogy mennyi colra az eredeti célponttól szenvedhetnek el további modellek terület alapú sebzést. Ezentúl ez határozza meg a hatás alá kerülő modellek maximális számát.
POW, Power. Erő. Ez a szám a sebzésdobások alapja. Ha egy fegyver POW-ja "-" val jelölve, az nem képes sebzést okozni. Egyes különleges szabályok befolyásolhatják egy fegyver POW-ját. Egy fegyver POW-ja, sosem csökkenhet 0 alá. Egy AOE tulajdonsággal rendelkező fegyvernél a /-jel utáni érték mutatja az repeszsebzések POW-ját.

L/R/H, Location. B/J/F elhelyezkedés. A fegyver statisztika blokkja mutatja, hogy melyik karon, vagy fejen helyezkedik el az adott fegyver. Bal kéz (L), jobb kéz (R), fej (H), vagy szuperstruktúra (S).
Amikor egy warjack sebzéskártyáján az adott rendszer összes betűje megsérül, az a rendszer megbénul.
Ha egy fegyver ezen helyen közül egyikben sem található meg, a helye "-"-vel van jelölve.

Fegyverek tulajdonságai

Blessed, megáldott. Az ezzel a fegyverrel tett támadások figyelmen kívül hagyják a célpont védőbónuszait amik varázslatokból erednek, az animuszokat is ideértve, ha azok az ARM vagy DEF értéket növelik.
Buckler, tárcsapajzs. Ez a fegyver egy beépített tárcsapajzzsal rendelkezik, és az +1 ARM értéket biztosít a modellnek. Két tárcsapajzzsal rendelkező modell összeadhatja a bónuszait és +2 páncéllal védekezhet. Ameddig az adott kar megbénult állapotban van, ez a bónusz nem érvényesíthető.
Chain Weapon, láncos fegyver. Az ezzel a fegyverrel tett támadások figyelmen kívül hagyják a védekező tárcsapajzs és pajzs bónuszait, valamint a pajzsfal ARM bónuszát.
Continuous Effect: Corrosion, Savhatás - A modell amit ez a fegyver eltalál, elszenvedi a sav effektust.
Continuous Effect: Fire, kigyulladás. - A modell amit ez a fegyver eltalál, elszenvedi a  tűz effektust.
Critical Corrosion. Kritikus effektus : sav. Ha ezzel a fegyverrel kritikus találatot érünk el, az eltalált modell elszenvedi a sav folytatólagos effektust.


Critical Disruption. Kritikus hatás : zavarás. Ha kritikus találatot érünk el ezzel a fegyverrel egy warjacken, az a warjack elszenvedi a zavarás hatást. Egy zavarást  szenvedő warjack elveszti a fókusz pontjait, nem csatornázhat varázslatokat és nem kaphat fókusz semmilyen módon. Egy körig tart.
Critical Fire. Kritikus hatás : tűz. Ha kritikus találatot érünk el ezzel a fegyverrel, az eltalált modell elszenvedi a tűz effektust.
Damage Type: Cold. Hideg típusú sebzés. Ez a fegyver hideg típusút sebez.
Damage Type: Corrosion. Sav típusú sebzés.
Damage Type: Electricity. Elektromos típusú sebzés.
Damage Type: Fire. Tűz típusú sebzés.
Damage Type: Magical. Mágiks típusú sebzés.
Disruption. Zavarás.  Az eltalált warjack elszenvedi a zavarás effektust. Egy zavarást  szenvedő warjack elveszti a fókusz pontjait, nem csatornázhat varázslatokat és nem kaphat fókusz semmilyen módon. Egy körig tart.
Pistol. Pisztoly. Egy modell ami ezzel a fegyverrel lő a közelharci távjában lévő ellenségre, figyelmen kívül hagyja a Célpont Közelharcban büntetést.
Shield. Pajzs. Ez a fegyver rendelkezik a pajzs tulajdonsággal és összeadható +2 bónuszt biztosít. Ha egy modellnek két ilyenje van, a hatás +4. A modell nem kapja meg ezt a bónuszt ha ez a fegyver bénult állapotba kerül.
Throw Power Attack. Dobás Erőtámadás. Ezzel a fegyverrel dobás erőtámadást lehet tenni.
Weapon Master. Fegyver mester. Amikor ezzel a fegyverrel támadunk, egy kockát adjunk hozzá a sebzéshez.


Sebzés kapacitás, Sebzés mátrixok és Életspirálok

Egy modell sebzéskapacitása határozza meg, hogy mennyi sebzéspontot képes elszenvedni. A legtöbb baka nem rendelkezik semennyivel. Egy modell kártyája megmutatja, hogy mennyi sebzést képes elszenvedni. A kártyájukon szerepel egy sor amin be lehet jelölni az elszenvedett sebpontokat. Egyes modellek sebzéssora, pl warjackeknél sebzésmátrixba van rendezve. Harci szörnyeken ezek köröcskékkel vannak szemléltetve, amik életspirálokba vannak szervezve.

Minden alkalommal, amikor egy sebzésdobozokkal rendelkező modell sebzést szenved el, jelöljünk meg egy négyzetet minden elszenvedett sebzéspontért.

Egy warjack elszenvedhet rendszerbénulásokat még mielőtt minden sebpontja elfogyna. A warjack egyes sebzésmezői rendszerbetűket tartalmaznak. Ezekben a rendszerhez tartozó betű található. Amikor egy adott rendszer minden egyes betűje bejelölésre kerül, az a rendszer megbénul.

Egy harci szörny elszenvedhet sérült aspektusokat, mielőtt még az összes doboza elfogyna. Egy harci szörny spiráljai három aspektust jelképezne : Elmét, Testet és Lelket. Amikor egy aspektus összes köröcskéje betelik, az az aspektus bénultnak számít.


Talpméret

Egy modell fizikai méretét a játékban a talpmérete mutatja. Öt talpméret van a játékban :
- kis talpak (30mm) - small
- közepes talpak (40mm) - medium
- nagy talpak (50mm) - large
- extra nagy talpak (80mm) - extra large
- hatalmas talpak (120mm) - huge

Általánosságban az átlag ember nagysága a kis talp, nagyobb lények és könnyű warjackek közepes talpra kerülnek, nagy lények a nagy talpakra, míg a kolosszálok, gargantuák és harci néhézgépek hatalmas talpra kerülnek. A modellek statisztika-blokkján helyet kap a talpméretüket mutató ikon. ( 30,40,50,80,120)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése