2022. június 15., szerda

Torna beszámoló : DTM vagy Katowicei csapatverseny 2022.06.10-12

 Bevezető

Lengyelországban már azóta erős méták vannak, amióta játszok Warmachinet (2010 óta) és a 2014-es WTC óta kialakult egy jó barátság az ottani játékosokkal. Azóta már párszor jártam Lengyelországban játszani, jellemzően évente egyszer. Aztán a Covid miatt kimaradtak a tornák és senki sem utazhatott sehova, csak vártunk, otthon, szomorkodva. 

Időközben a budapesti / magyarországi meta egy lengyel játékossal bővült Konrád személyében aki nagyon ügyes és rendre megnyeri a hazai versenyeket. Konrád kezdte el terjeszteni a nyári csapatverseny hírét a magyar Facebook csoportban, és akkor már tudtam, hogy mennem kell. Próbáltam még pár pár embert Budapestről összeszedni, de sajnos senki se jött velem ezúttal. Nem adtam fel, és a lengyel Discordon toboroztam, ajánlkoztam, és szereztem két társat Varsóból.


A csapat

A csapatunk végül egy Cryxből ( K2D2 és Scaverous ), egy Circle Orborosból ( Krueger2 és valami ) és az én Grymkinjeimből ( Wanderer és The Heretic ) állt össze. Mivel a srácokról nem tudtam semmit, nem voltak túl nagy elvárásaim a tornával kapcsolatban, reméltem hogy többet nyerünk mind vesztünk az öt körből. Magammal szemben ugyanez volt az elvárás, reméltem pozitívan végzek öt kör alatt.
Aztán a csapattársak sokkal komolyabban vették a felkészülést végül mint én, az egyik srác még a Warromjában megépítette az összes ellenfél listáját, hogy bármikor belenézhessen.
Végül mindenki rendben megérkezett szombat reggel és belevághattunk a párosításokba.


Utazás

Katowice innen Ausztriából jobban megközelíthető mint Budapestről, kifelé úgy 7 óra vonatozás alatt értem ki ( 1 óra késés ), míg Konrád 10 órát vonatozott Pestről, szintén késés miatt.
Hazafelé viszont 7,5 óra alatt tettem meg a távot, ott sajnos egy osztrák vonat esett ki Bécsből, így újra elment egy óra ücsörgéssel.

Listák


Szervezés

A versenyt eredetileg 10 csapatosra jelentették be, csapatonként három emberrel. Volt viszont egy olyan kitétel, ami alapján, ha megvan a 10 befizetett csapat X dátum előtt, akkor próbálnak egy nagyobb helyet találni ahol többen beférünk. Végül 11 csapat fizetett be, de a szervező srác egy-két nap alatt rájött, hogy nem fog tudni értelmes áron nagyobb helyszínt szerezni, így maradtunk páratlanul. Végül az utolsó csapat nem lépett vissza, így BYE-val ( előnyerés ) voltunk kénytelenek játszani. Végül talán nem volt ebből gond, mi mindenesetre nem kaptunk BYE-t mert elég jól nyomtuk, és jellemzően a legrosszabb eredményű csapatok között kerül kisorsolásra.
A verseny mindkét napon 10 órakor kezdődött, szombaton központilag intézett ebédet kaptunk, ami benne volt a nevezés árában. ( 100 PLN per fő ami jelenleg kb 8500 forint. )
Vasárnap nem volt ebéd, a 10 órás kezdés után az aznapi két kört lenyomtunk minimális szünettel, aztán kb délután 3 kor mehetett mindenki amerre látott.

Meccsek

A verseny 11 három fős csapat közt zajlott, svájci rendszerben, de fixen öt kört játszottunk, és aztán a végén a másodlagos eredmények alapján voltak rangsorolva a csapatok.

Első kör, Trollok, Madrak3 :
Ezen a meccsen a Trollok jelenleg legjobb listája jött szembe, de az én Wandererem nagyon jó volt ellene. Itt viszont rosszul osztottam el az erőimet, és a nagyobb ütőerőt képviselő Dreadrotok egy kisebb troll csapattal harcoltak körökön keresztül, míg a pálya másik oldalán hiányzott a jelenlétük és ott a tudtak a trollok pontokat írni. Scenario vereség egy hosszú meccs után. A Csapat viszont nyert!
CS: 1-0 , E: 0-1





Második kör, Convergence, Orion :
Ezen a meccsen az ellenfelem túlságosan ráment a lövöldözésre és nem akart áldozatokat hozni középen, így lassan scenarioval nyertem. 
Cs: 2-0, E: 1-1

Harmadik kör, Khador, Karchev2 :
Karchev2 ellen építettem a Heretic listámat, ahol a fő űtőerő a Gremlink Swarmok, amik a magas páncéltól függetlenül tudnak beléjük sebezni, illetve zónákat kontesztálni, így lehetetlenné téve a scenario győzelmet az ellenfélnek. Ezen a meccsen elég jól sikerült szétkapni Karchev serege felét és rengeteg Scenario ponttal gyorsan nyerni. A csapat viszont itt vesztett.
Cs: 2-1, E:2-1




Negyedik kör, Cygnar, Haley2 : 
Az ellenfelemet már előre hájpolták nekem a csapattársaim, mondván, ők még sosem nyertek ellene, így aggódtam rendesen. Aztán végül nagyon jól ment a gém, de vétettem pár nagy hibát és a hetedik, utolsó körben vesztettem egy scenario ponttal, a csapat is vesztette sajnos 2-1 re.
Cs: 2-2, E:2-2
Ötödik kör, Cryx, Karchev2 :
Karchev2 ellen ment a Heretices lista, ez a Cryxes lista viszont jobban megszorongatott és csak a sokadik körben nyertem végül Caster Killel. A többiek is nyertek, így megvolt a harmadik csapatgyőzelmünk.
Cs: 3-2, E:3-2


After

Szombat este aztán bementünk a városba piálni, mivel ezek a lengyeleknél szerves része a tornának. Végül egy Cybermachina nevű helyre mentünk ami ilyen trendi geek bar, lehet társasozni, a falaknál konzolokon játszani meg persze sörözni. Éjjel kettőre haza is értem taxival, aztán vasárnap reggel meglepően frissen ébredtem és még másnapos se voltam :)



Végeredmény

A csapatunk, a Gremlins és Butchers, végül a negyedik helyen végzett, mert nekünk volt a legtöbb egyéni győzelmünk a 3-2 es csapatok közt. Kétszer nyertünk 3-0 ra és sosem vesztettünk 3-0ra, csak 2-1 re, ez emelt ki bennünket ezen a szinten. Érdekes módon a 3. helyezett ZRE-t is 3-0 ra vertük :D
Nagy siker, de majdnem sikerült bekerülni a top3-ba!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése