2014. április 15., kedd

Wolfi festősuli - trollkodás

Az előző festős cikkem meglepően pozitív visszajelzést hozott, (amit ezúton is szeretnék megköszönni!) így a lendület nem tört meg, és ismét megosztanék veletek pár dolgot a figurafestéssel kapcsolatban. Ez a cikk már nem lesz annyira átfogó, mint az előző volt, inkább egy dologra fogok benne koncentrálni, és az egyes fázisokat lépésről lépésre bemutatni. A témája pedig nem más, mint a trollblood figurák bőrének festése.

Én rengeteget festek ebből a frakcióból, lévén a 2. kedvenceim Khador után, valamint Lóri barátom fő frakciója, aki rendszeresen ellát munkával. Dehát mit nem lehet szeretni ezeken a figurákon? Már a fluff is zseniális, hiszen szakít az eddigi fantasy hagyományokkal, és az ostoba vademberek helyett, itt felföldi szabadságharcosokat kapunk, akik évtizedeken át éltek a druidák játékszereként, és Cygnar árnyékában.
Mindemellett a range nagy részét kedvenc sculptorom, Brian Dugas alkotta, ami már elég ok arra, hogy egy-kettőt kifessünk, ha másért nem a vitrinbe.

Bár a csapat minden fronton rendelkezik gyönyörű figurákkal, (Warlockok közül a skót cigányasszony Calandra a kedvencem, de Grim fejvadász osztaga is gyönyörű, de a legszebb Gargantuan is hozzájuk jött ki) az általános bőrszínt egy Skinner szólón fogom bemutatni.

A figurát már összerakva kaptam kézhez, így egy gyors átnézést követően már neki is kezdhettem a festésnek. Első lépésként (mivel alapozva is volt) színre alapoztam a figurát.
Az alját, ahol a talpat főként szürkékkel akartam szárazolni, feketével fújtam át, a tetejét pedig sötétbarnával fújtam meg. Ehhez airbrusht használtam. A vallejo air color festéket 1:1-ben higítottam vallejo thinnerrel. Miután ez megszáradt nekikezdhettem a festésnek.

1. lépés
A bőr alaptónusát GW Regal Blue festékkel adtam meg. Ezt nagyobb fejű 1-es ecsettel tettem meg. Ez az ecsetem viszonylag régi, és a sörtéi már nem elég hegyesek, ezért tökéletes alapszínek felvitelére. Gyorsan lehet haladni, hiszen az esetleges félrefestéssel sem történik semmi, a hibáimat később még javíthatom. Az ecsettel kiveszem a festéket, majd óvatosan kevés vizet veszek hozzá. A wet paletten elkeverem, így az ecsetem lapjára is jut a festékből, ami állagra is megfelelő lesz. Az ecset hegyét a felület legmélyebb pontjához illesztem, majd a lapjával viszem fel az alapszínt. Néhol többször végig kell menni ahhoz, hogy a felület teljesen fedjen.
Még ehhez tartozik az is, hogy a trollok állát és tokáját általában más színűre festem, mint a bőrük többi részét. Ezért itt a kéket blendinggel hoztam össze az alap barnájával. A felület felső részén a felvitt, de még nedves kék réteghez visszanyúltam a festékmentes ecsetemmel, majd ezt húztam lefelé az alapszínre, így kreáltam színátmenetet.

2. lépés
Árnyékolás végett, valamint, hogy a szín gazdagodjon, az egészet bemostam GW lila bemosóval. (Leviathan Purple) Arra kell ügyelni, hogy ne legyen túl sok a bemosó, mert ha megül a mélyedésben, és nem a felületre szárad rá, akkor hajlamos kis lila hártyát képezni.

3. lépés
Elkezdtem felvinni a középtónusokat. A kiemelt részekre mentem rá, GW fine detail brush-t használva. A wet palettemen a regal bluehoz folyamatosan P3 türkizt kevertem.

4. lépés
Folytattam a kiemelést (highlight), a türkizes sötétkék alapszínemhez GW világos kéket kevertem.

5. lépés
TTQ esetében itt már meg lehet állni. :) A világosabb alapszínemhez rózsaszínes emberbőr (jelen esetben GW Dwarf Flesh, de jó a P3 Khardic flesh) festéket kezdtem adagolni. Előbb csak egy kicsikét, majd egyre többet, így haladva egyre felfelé. (layering)


6. lépés
A megcsillanásokat (extreme highlight) csak a legkiállóbb helyekre pöttyöztem be. Ehhez a legvilágosabb bőrszínt adagoltam a világoskékes mixemhez a wet paletten.

7. lépés
A 4.es lépésben használt világoskék mixemhez tértem vissza a wet paletten. Hálistennek még mindig használható volt. Az ajakhoz bordót kevertem hozzá, amit szintén Rynn Flesh hozzáadásával csillantottam meg. Az áll dudorait, a körmöket, illetve a tokát pedig az eredeti mixhez kevert okkerrel húztam ki. (p3 Rucksack Tan)

Ezzel gyakorlatilag a bőrszín elkészült, már csak a figura többi részét kellett hozzá festeni.

Ha a varázslókra jellemző albínó bőrszínt szeretném elérni, gyakorlatilag ugyanezeket a lépéseket teszem meg, de az alapszínem a 3. lépésben megismert mix, a legfelső fénynél pedig fehéret is keverek a festékembe.

Remélem ezt a cikket is hasznosnak találjátok! Ne feledjétek, hogy amint kijön az új karakter troll warbeast, mindenki ilyet akar majd festeni! :)

Kérdésetekkel megtaláltok a szokásos fórumokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése