2022. augusztus 22., hétfő

Warmachine MKIV szabályok - 03 - Általánosságok

 

Játékbeli kifejezések

- A rövidség kedvéért sokszor az olyan kifejezések mint "egy modell ami rendelkezik a Jack Marshall szabállyal" helyett az adott modellt Jack Marshallnak hívunk. A varázslás képességgel rendelkezőket pedig varázslóknak.
- Hasonlóan szintén a "támadás X fajta fegyverrel" vagy a "támadás, amit az X különleges szabály tesz lehetővé" az "X támadás" formára rövidül.
- Példa : Ha egy Orgoth Tyrant gőzrobot láncos buzogánya lehetővé teszi neki hogy "Thresher" támadásokat tegyen, ez Thresher támadásként jelentkezik a szabályokban. Hasonlóan egy Trample-t végző gőzrobot támadásai más modellek ellen Trample támadásokként vannak feltüntetve.
- Minden modell amit az adott játékos irányít (te ) baráti modellnek számítanak.
- Az ellenfél által irányított modellek ellenséges modellek.
- A szabályok úgy vannak megfogalmaznak, mintha az irányító játékosnak szólnának. Amikor egy szabály a te vagy tiéd megfogalmazást használja, akkor arról a játékosról van szó, ami az adott pillanatban azt a modellt irányítja.
- Egy modell szabályaiban az "ez a modell" mindig arra a modellre vonatkozik amely a szabállyal rendelkezik.
- A Vas Királyságok különféle népei és országai Frakcióként szerepelnek a játékban.
- A Seregek (Army ) egyetlen Frakció figuráiból állhatnak, és tartalmazhatnak még Zsoldosokat is akik dolgoznak az adott Frakciónak.
- Amikor egy modellen egy szabály Frakcióról beszél, az mindig az adott modell saját Frakcióját jelöli.
- Példa : Egy Zsoldos modellen a "baráti Frakció gőzrobot" -> "baráti Zsoldos gőzrobot"-ot jelent, míg ugyanaz a szöveg egy Dusk modellen "baráti Dusk gőzrobotot" jelent.
- A modellek nevei Warmachineben két sorban jelennek meg, ami leírja a modell nevét és a modell típusát. 
- Minden modellnek szintén van egy neve ami megjelenik a tulajdonságai fölött.
- Ezen túl, egy modell beazonosítható a saját szabályai alapján. Viszont, hogy ez érvényes legyen egy egész egységre, a teljes egységnek rendelkeznie kell az adott szabályal.
- Példa : "A Reaver Skirmisher egység neve "Reaver Skirmisher" ami az egység sorban jelenik meg és még ráadásul egy Orgoth Sea Raider egység is ( tengeri fosztogató ). Ezt az egységet hivatkozhatjuk úgy is mint "Reaver Skirmisher", vagy mint Orgoth egység, vagy mint Sea Raider egység, egységként, Raiderként vagy Reaverként is.
- Példa : A Soulless Guardian egység rendelkezik a Soulless ( lélektelen) előnnyel. Ezt az egységet hivatkozhatjuk "lélektelen" egységként is.

Szabálysorrend

- A Warmachine egy bonyolult játék, ami sokszínű játékot tesz lehetővé, de a szabályok logikusak és könnyen tanulhatóak.
- A sztenderd szabályok lefektetik a játék alapjait.
- További szabályok egyes modellekre vonatkoznak és megváltoztatják a sztenderd szabályokat egyes esetekben. Ezekben az esetekben a modellek saját szabályai felülírják a sztenderd szabályokat.
- Hacsak nincs külön kiemelve, egy adott nevű szabály csak egyetlenegyszer fejti ki a hatását és nem adódik össze.
- Ha egy modellre hat egy vagy több másolat ugyanabból a hatásból, a hatás nem jár le addig, amíg az összes másolat le nem jár.
- Más nevű hatások összeadódnak egy modellen, még ha a tulajdonságuk hasonló, vagy ugyanolyan.
- Példa : Egy modell ami két colra vagy egy Dark Shroud szabállyal rendelkező -2 ARM értéket szenved el. A Kiss of Lyliss nevű varázslat szintén kettővel csökkenti egy modell páncélját (ARM ), de mivel más a neve, így a kettő összeadódik,így együttesen -4 ARM módosító lesz érvényben.

-Esetenként két szabály egymásnak ellentmond. A következő irányelvek segítenek megtalálni a helyes állapotot :
. Ha egy szabály külön kitér egy másik szabállyal való bánásmódra, azt kell követni.
. Ha egy különleges szabály azt mondja ki hogy valami "nem történhet meg", az felülírja azokat a szabályokat amik azt mondják ki, hogy valami "megtörténhet" vagy "megtörténik".
- Példa : Egy szabály kimondja hogy egy modell nem szenvedhet el Knocked Down állapotot és mégis ilyen állapotba kell kerüljön. Mivel a szabályok nem térnek ki külön egymásra, a második elvet kell követni és a modell nem lesz "Knocked Down".

Aktív és inaktív játékos

- Ha egy modell támadást tesz, az irányítója az aktív játékos.
- Ha egy modell sem tesz támadást, az az aktív játékos akinek épp a saját köre van.
- Mindkét esetben a másik játékos az inaktív játékos.
- Amikor hatásokat kell kidolgozni, ami egy "támadás kidolgozása után"  következik be, az aktív és inaktív játékos ugyanaz marad, amíg az összes hatás ki nincs dolgozva ami a támadásból következett be.

Triggerek, kiváltott hatások :

- Egyes szabályok leírnak feltételes hatásokat, amikor triggereknek is hívunk.
- Ezek a szabályok körülírják a kiváltott hatás feltételeit, a kiváltott hatást és a kidolgozás időbeosztását.
- Ha nincs külön kiemelve, a hatás azonnal érvényesül, ahogy a kiváltó feltétel teljesül.
- Ha a kiváltott hatásnak van egy nem kötelező része, ami azt teszi lehetővé, hogy egy játékos döntése alapján megtegyen valamit, a játékos dönthet úgy, hogy nem veszi igénybe a lehetőséget, de a feltétel így is elhasználhatnak számít.
- Bármikor amikor két hatásnak ugyanaz a kiváltó lépése, például "támadás talált" vagy "aktiváció vége", az aktív játékos választja ki, hogy milyen sorrendben hajtódjanak végre a hatások, majd kidolgozza őket, majd az inaktív játékos kiválasztja a saját modelljein a saját modelljein lévő hatásokat és kidolgozza őket.
- Egyes hatások kihatással vannak a támadás feltételeire, például, hogy az adott modellt eltalálták-e vagy megsemmisült-e, vagy hogy mely modellek kerültek "disabled" vagy "destroyed állapotba.
- Amikor egy kiváltott hatás kidolgozásra került, a többi kiváltott hatásnak újra kell vizsgálni a kiváltó feltételeit és ha azok már nem teljesülnek, akkor a hatás sem jön létre.

Bármikori ( Any Time ) különleges szabályok használata

- Varázslatok, Feat-ek, és más különleges szabályok kimondják, hogy bármikor használhatóak egy modell aktivációja során, esetleg mozgás előtt, mozgás után, támadás előtt, támadás után.
- Nem lehet őket azonban mozgás közben, támadás közben vagy más kiváltott hatás közben használni.
- Egy modell nem szakíthatja meg a mozgását vagy támadását, hogy használjon ilyen különleges szabályt.
- Egy modell nem használhatja ezeket a szabályokat futás után.
Példa : "Boszorkánymesterek és csatamágusok "bármikor" varázsolhatnak az aktivációjuk során. Ez azt mondja, hogy "Tyrus, Nis-Arsyr of Spider" varázsolhat mozgás előtt és után, egy támadás előtt és után, és a Feat-je előtt és után. Nem tud viszont varázsolni támadás közben, mozgás közben, vagy a Featje kidolgozása közben.

Sportszerűség és információk megosztása

- Időről időre, az ellenfelünk megnézheti a feljegyzéseinket, szabályainkat, hogy megerősítse egy adott modell életerejét, vagy értékeit.
- Ezek az információk mind nyilvánosak és megtekinthetők.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése