2022. augusztus 22., hétfő

Warmachine MKIV szabályok - 01 - Szabály alapok

 


Általános harci tudnivalók

- A Warmachine játékot két játékos játssza, 32mm-es méretarányú figurákkal
- Warmachineben a játékosok a sereget vezető csatamágusok (warcaster) vagy boszorkánymesterek (warlock) bőrébe bújnak
- A csatamágusok harci robotokat ( warjack), a boszorkánymesterek harci szörnyeket irányítanak.
- A seregek ezen vezérek és az általuk irányított robotok / lények csoportja köré épülnek.
- A warjackeket főleg gőzhajtás mozgatja, és egy egyszerű mágikus agy irányítja
- A warjackek sok különféle közelharci és távolsági fegyverrel tudnak harcolni
- A csatamágus-warcaster telepatikus kapcsolatban van az általa irányított warjackekkel és folyamatosan fókusznak nevezett varázserőt termel
- A csatamágus a fókusz pontjait felhasználhatja a saját képességei erősítésére, varázslásra, vagy gőzrobotjainak támogatására.
- Ha egy csatamágus elesik a csatában, a gőzrobotjai lekapcsolnak és használhatatlanná válnak
- A harci szörnyeket vagy tenyésztik, vagy a vadonban fogják be, és kényszerítik harcra a csatatereken.
- A boszorkánymesterek teljesen uralják a szörnyeik cselekedteit.
- A legtöbb harci szörny foggal-körömmel harcol, de pár tud fegyvereket is használni, vagy varázsolni.
- A boszorkánymester-warlock mentális kapcsolatban áll az általa irányított szörnyekkel és rá tudja őket kényszeríteni, hogy pontosabban, erősebben csapjanak le, vagy használják a bűvös képességeiket, ezzel egyre növelve a szörnyek dühét.
- A boszorkánymester el tudja vonni a szörnyek dühét és fel tudja használni a saját varázslataira, képességek erősítésére, vagy gyógyításra.
- Ha egy boszorkánymester elesik a csatában, a szörnyek elvesztik a harci kedvüket és gyorsan az ellenségeik prédájává válnak
- A boszorkánymester fő stratégiája a düh pontok kezelése körül forog, a túl sok visszaüthet és irányíthatatlan őrjöngésre késztetheti a szörnyeket, amik ilyenkor a saját társaikra is ráronthatnak

Játékmenet összefoglaló

- A játékosok megegyeznek a csata méretében, ami meghatározza a játék időtartamát, valamint eldöntik a játszott küldetést.
- Ezután mindketten megalkotják a csatába küldendő seregeket, a seregépítési szabályoknak megfelelően.
- Ezután a játékosok meghatározzák a körsorrendet. A körsorrend nem változik a játék során.
- Eztán a játékosok felhelyezik a seregeiket a kijelölt kezdő asztalrészre, majd kezdődhet az összecsapás.
- A csatákat több körön át kell lejátszani
- Minden körben a játékosok kapnak egy saját kört, amiben aktiválhatják az a teljes seregüket.
- Aktivációja során egy modell mozoghat aztán pedig cselekedhet
- A cselekedetek sokfélék lehetnek, a különféle támadásoktól kezdve, a javításokon/gyógyításokon át, a varázslásig.
- Miután mindkét játékos végzett a saját körével, az aktuális játék kör véget és és egy új kezdődik.
- A játék körök addig folytatódnak, amíg az egyik játékos nem nyer az ellenséges vezér megsemmisítésével, a küldetés teljesítésével, vagy az ellenfél feladásával.

Mire van szükség?

A szabálykönyvön és a seregen kívül szükség van még :
- egy asztalra, amin a csata folyik, jellemzően 4x4 láb méretben
- Mérőeszközök amikkel a modellek mozgását lehet mérni
- Egy pár hatoldalú dobókocka, hat darab bőven elegendő.
- Valamennyi különféle színű jelölő tokenre amivel a játékban jelen lévő hatásokat lehet szemléltetni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése