Sorozatunk harmadik részében top tier
castereket fogunk megismerni. Méghozzá ugyanannak a figurának két inkarnációját.
Ő pedig nem más mint a Khador
hadvezetés alfája, a főparancsnok:
Kommandant Gurvaldt Irusk
Alap verziója háttértörténetében
egy félárva katonacsemete élete rajzolódik ki előttünk, aki a
szigorú katonai iskolába kerülés után nem a színművészet és
a könnyűdrogok, hanem az aktuális tanulmányainak tökéletes
elsajátítása irányába fordul. Precíz, számító, és taktikai
lángelme kerül ki az akadémiáról, aki még arra is ráeszmél,
hogy a Cárina mellett a kayazi oligarchákkal is érdemes bratyizni,
hátha leesik egy-két trafik a tervei alapján hiba nélkül
megszállt jogosan visszaszerzett Llaelben.
Statisztikáit elnézve már majdnem
Cygnar számokat láthatunk. MAT-ra, RAT-ra mind képzettebb a khador
átlagnál, egyedül az ARM tekintetében van az átlag alatt. Ez nem
hatalmas probléma, mert egyrészt focusban eléri a khador
álomhatárt jelentő 7-et, valamint van IF, így legrosszabb esetben
saját védelme feltolható 18/21-re. Támadó potenciálja kimerül
egy reachtelen átlag alatti erejű szuronyban, és egy ROF2-es
assaultos átlag feletti POW-ú lövésben. Ez okozott már meglepetést
néhány óvatlan casternek. Megassaultolod ellenfeled, és az
elbukott rohamnál is kidolgozod a lövésedet, 19”-re boostolt
találat és POW13 sebzés. Figyelni kell azonban, mert
varázsolni/featelni ekkor már nem lehet, csak ha melee távba
kerültünk a roham célpontunkkal!
Featje a játékban látott egyik
legkeményebb. Egyrészt védekezésre zseniális. Baráti
frakcióbéli modellek (khadorban a zsoldos solokon kívül amúgy is
csak azt hozol, hiszen Valachev munkavízumot biztosít az arra
érdemes képzett munkaerőnek) szupertough-ot (4+ sebezhetetlen
mentőt), és fearlesst kapnak, valamint immunitást a KD-ra. Ez
annyira táp, hogy az ember hajlamos a játék legelején ellőni a
felfutás után, hogy az utolsó widowmakert/doomreavert is megmentse
a pusztulástól. De ez szerintem hiba, mert a feat támadó része,
az apróbetűs mondat hihetetlenül sokat nyom a latban. Ez ugyanis
minden warrior modellnek plusz kettőt ad a támadó dobásaihoz (Perry felhívta a figyelmemet, hogy csak MAT/RAT-ra ad +2-őt!) . A
casternek is, a doomieknak is (effektív MAT9). Ha
bízunk seregünk túlélő képességében, ami egyébként megvan,
hisz mi vagyunk Khador, akkor a feattel tarolni fogunk. Kentem már
el Retribution gunlinet 3db doomie veszteséggel, csak mert egy kört
bent tartottam a featemet. Szóval pIrusknál nagyon viszket az ember
ujja a feat elsütő billentyűn de néha érdemes csak másodiknak
lőni.
Pláne akkor ha ilyen spell lista áll
rendelkezésünkre! Első varázslatunk egy drága, de legalább
harmatgyenge blast DMG-es támadó varázslat. Régen csak le kellett
rakni az AoE-t, most már viszont targetálni kell vele, bár nem
kell LOS hozzá. (A különbség pl a Circle druidák anti magic
aurája...) Viszonylag sokan rendelkeznek már blast DMG ellen védő
képességekkel is, pl az egyik legzsírosabb célpontja lehetne
ennek a varázslatnak a Satyxis UA, de sajnos őt máshogy kell
kiszedni. Azonban egyéb idegesítő solok vegzálására tökéletesen
alkalmas. Orin Midwinterek, Gormanok, Eiryssek, Tarynok, Cylenák,
Madelynek, Pistol Wraithek, Gunmage Solok, B13 tagok nagy eséllyel
mennek a Feldherrbe (figura szállító táska). Második
varázslatunk egy harci kedv, azaz fearless és bónusz sebzéskocka
warrior modelleknek. Ez az IFP-k és a kayazik kedvenc varázslata.
Fenn akarod tartani a vasbőrt a pikásokon, de nem akarsz veszíteni
a DMG outputon? Vagy egy mindent elsöprő rohamra vágysz egy
colossal vagy egy kempelő Skarre ellen? Itt a megoldás. A harmadik
egy brutál 14-es erejű támadóvarázslat. Warjack célpontnak
pedig már a találatnál berajzol egy sebet a mozgás rendszerébe.
Szintén finom, de nem olcsó megoldás. A következő varázslat
miatt tekinthetjük Iruskot Khador pHaileyjének. Kontrolljában
minden ellenség nehéz terepnek tekint mindent ami alapból nem
lenne az. Ha ellenfelünk nem ghostly Cryx, vagy Circle akkor ezzel
nem fogunk sok barátot szerezni magunknak. Menoth rendkívül
szereti! Végül találunk még Iron Flesht (vasbőrt, vagy akár
hívhatjuk Tápbőrnek is), csak itt nem WG-on hanem IFP-ken feszül
majd, illetve Khador egyik legjobb jack tápoló spelljét a
superiorityt, ami a legfontosabb (MAT és SPD), és a legkevésbé
fontos (DEF) statisztikáira ad +2-őt a gépnek, valamint nem lehet
majd ledönteni a lábáról. Bár drága, de még akkor is érdemes
kipattintani, ha csak egy berzerkert vettünk a tábornok úr mellé.
Bár alapvetően support caster, azért
saját maga is tud intézkedni, ha rászorul. Helyes seregépítéssel
nem biztos, hogy nem ő a legerősebb casterünk. De mit is vigyek
mellé? Igazából rengeteg irányba elvihető a seregépítés,
egyedül a sok jackes felállás nem a legjobb vele, de kettőt még
úgy is elbír, ha abból az egyik colossal. Persze igazából
elemében a warrior modellek parancsnokaként érzi magát. Azokból
viszont kihozza a legjobbat, tehát gyakorlatilag azzal az egységgel
fog jól szerepelni amit az ember szeret. Kicsit lövősre akarod
megcsinálni a listát? Honosított nyssek, widowmakerek,
Battleengine, WG halálcsillag mind működik. Nehézgyalogság a
szíved csücske? 12 fő piros IFP kovnikkal előresétál 8”-et,
ott minifeatel majd a záslós kivételével még 6” et előre,
majd kapnak egy kedves tápbőrt, és feat nélkül kempelnek a pálya
közepén DEF 16/ARM 18-on. Ehhez régen egy elég ocsmány kamuroham
is kellett, meg óhatatlanul leöltél egy pár saját figurát, de a
gyönyörű IF Kovnik óta már nem számít az az 1” amit a
rohammal nyernél, elég a shield wall parancs és a +2” mozgás.
Vagy a sunnyogó Kayazikra konvertáltál magadnak egy elfogadható
kinézetű osztagot? Netán a bérgyilkos csajduót szereted?
Effektív MAT11 négy kockás sebzéssel azért már kivéreztet
holmi Haileyket is. Könnyűlovasok 9”-et előre, majd onnan 8”-es
spray MA8-ról? Fincsi!
Amit persze nem szabad kihagyni az a
support. Gorman füstölhet, de egy bokur is jól jöhet. Shield
Guardunkat vihetjük középen, egyik oldalt a superiorityvel
feltápolt jacket védi, a másik oldalán a vasbőrt tartja fent a
pikásokon. Koldun Lord itt is hasznos, mert azért a táposabb
varázslatoknak ára van, és néha már nem jut a jackre, de a
MA9-ről kirakott spray is szeretni való. Auto választás Sanyi,
hiszen a két upkeep alap, de a támadóvaráslatokra adott segítség
is kell.
Én az IFP-ket szeretem, így ez a
lista a kedvencem:
pIrusk
-Spriggan
-Destroyer
-Sanyi
-Spriggan
-Destroyer
-Sanyi
IFP+UA
IF Kovnik
doomies +UA
Nyss + Valachev
Ogrun Bokur
Míg Sorscha felett eljárt az idő,
addig Irusk tartotta magát, és minden könyvvel egyre csak
erősödik!
eIrusk
Tábornok úrnak állt a zászló, míg
csak Cygnarral viaskodott, meg a táptalan Llaeli zsoldosokat kellett
megrendszabályozni. De aztán egyszer csak jött a Cryx meg a
Menoth, és máris lerontották a statisztikáit. Fiatalos lendülete
megtört, Karcsit elrabolták, emberei lázadoznak, a bajszos herceg
egyre szimpatikusabb a népnek, és még a kékekkel is fegyverszünetet kell
kötnie. Bár még mindig ő a BOSS, de a top managerekre jellemző
felhők már gyülekeznek a feje felett.
Statisztikáiban nem is történt
változás, de elfelejtett rohamozni, meg lövöldözni közelharc
után. Felkapta Sorscha levetett hand cannonját, és kardot rántott,
ami még mindig reach nélküli egykezes, hogy az ormótlan zászlót
lóbálhassa balkézzel. El is érkeztünk a figura talán egyetlen
hibájához, a borzalmas egyensúlyhoz. Ez nem a játéktéren
mutatkozik meg, hanem a figura fizikai formáját lehetetlen úgy
használni, hogy percenként ne borulna fel.
Amiben viszont erősödött,
az a p verzió featjének védelmi része. Szinte teljes mértékben
át lett emelve passzív képességként. A termetes 10”-es CMD-ban
a frakció béli harcostársak toughot kapnak, valamint átmozognak/átlátnak egymáson. Ezen felül pedig megkapta Khador talán
egyetlen gyenge bondját, dedikált jackje +2 DEF-et, meg KD
immunitást kap. Tisztára egy kiherélt superiority, hiszen hol van
a zsíros +2 MAT/SPD?! Ha rámehetne Black Ivanra, még lenne is
értelme, de az meg Tápevich gépe, szóval egyedül a bónusz
fókusz allokáció az, ami nekünk fontos lehet.
Featje szintén
egyaránt támadó és védekező. Minden figurával (Jack és BE is
beleértve) ignoráltatja LOS szempontjából az erdőt és a füstöt,
valamint mindenkinek csizmát ad. Ellenségeink viszont -2 SPD-et
kapnak és a parancsokat sem hallják meg. Tehát solok, jackek,
beastek futhatnak, de nem rohamozhatnak, warrior modellek még azt
sem. A featet lövésre is kihasználhatjuk, de még mindig nem az
igazi, hiszen mondjuk a legion ezt defaultból tudja, csak jobban.
Igazán egy jó közelharcos seregnek kedvez, és kispórolhatjuk a
listából Saxon Orrickot.
A spell listát elnézegetve az epic
verzió szintén nem szégyenkezhet. Maradt a Battle lust, és az
Airburst, ami jó. Eltűnt az IF és a Superiority ami rossz. Mi jött
cserébe? 3 fókuszért lerakhatunk egy 5”-es AoE-t, ami baráti
egységnek átmozgási lehetőséget ad, meg csizmát, ellenségnek
pedig nehéz terep. Mivel nem upkeep, ezért
lepurifikálni/leeiryssezni sem lehet. Meniták imádják ha a
jackjeik előtt van! Fire for Effect lövést tápol, méghozzá a
modell első lövésénél minden boostolt. Találat is, sebzések
is. Ez a frakciónkban ez első és talán eddig egyetlen yoyo
varázslat. Azaz fogsz egy jó lövős egységet, mondjuk egy Battle
Enginet, amire kirakod a spellt, majd lőssz vele egy combosat. Majd a
köv körben fenntartod a spellt, aktiválod a BE-t, lőssz egy
kövéret (meg két soványat), majd a castert, aki átpattintja a
spellt mondjuk egy mozsárra, ami a saját aktivizációjában
boldogan lövi a szénnéboostolt 4-es AoE-t. Taktikai Szupermaci (Tactical Supremacy)
varázslatunkkal 3” aktivizáció utáni mozgást adhatunk
modell/unitnak. Ezzel jacket finoman előre küldhetünk 13”-et
(míg futással a megtehető táv 11”) de jobb mondjuk a MoW
osztagon amely így megdöbbentő 9” mozgásra képes megtartva a
shield wallt, és a 21ARM-ot. A végére hagytam az Energizer
varázslatot. Az ok pedig egy olyan exploit amiről már Sorscháéknál
akartam említést tenni, de akkor kiment a fejemből. Tehát az
Energizert elcastolva a teljes battlegroup, (Caster/Jackek/casterunit
tagok...) olyan sorrendben ahogyan azt te választod, lemozogja a
castoláshoz elköltött maximum három fókuszt inchben. Ezt csak
egyszer lehet elnyomni, és ha kimozogsz meleeből kapsz
freestrike-ot. És hol van az exploit? Ott, ha a varázslatot charge
után, de ütés előtt castolod el. Tegyük fel, hogy célpontunkhoz
nem jutunk el rohammal, mert egy közbeeső figura takarja. Azonban első támadásunkat nem szeretnénk elvesztegetni. Rohamot jelentünk
be a takaró célpontra, és úgy mozgunk, hogy a lehető legnagyobb
távot megtegyük, a base széle felé, de mindenképpen
engage-eljük. Ha nem vagyunk free strike immunisak, (pl. nem
futtattunk oda war dogot) még az is lehet, hogy mi a reachet
használva bekötjük, de ő nem ér el minket. (pl. Irusk nem
reaches, de Buci3, mindkét Sorscha igen) Mivel a célpontot elértük
nem ér véget aktivizációnk. Ütésünket azonban ekkor még nem
adjuk le. Ellenben energizerrel (vagy windrushsal, cyclonenal) tovább
oldalazunk és megállunk úgy, hogy az eredeti célpont NE legyen a
LOSunkban, de az új célpont igen. És máris rámérhetjük az
initial támadásunkat, ami azonban már nem lesz rohamtámadás
(ergo nem jár boost a sebzésre, de nem is véd ellene a set
defence...).
Milyen sereget is írjunk mellé? Nálam
ez is nehézgyalogságért kiállt! Meg persze valami lövős dolog,
hogy szeressék a spell yoyot. Nálam így nézne ki:
eIrusk
-Conquest
-Conquest
-Sylys
MoW max
IF Kovnik *2
IFP max + Black Dragon UA
Battle Engine
Madeline Corbeaux
Ekkora ARMon nagyon kevesen jutnak át.
Ha átjutnak akkor még mindig lehet dobni toughot. És szinte
mindenki KD immunis. A BE meg a bondolt colossal között jár a
spell yoyo. Bár lövéseinket szivatja a stealth, és eIruskkal jól
szinergizál a Spriggan nálam már nem fért be pontba. Aki a
jackesebb felállást szereti annak le kell mondania vagy a MoW, vagy
az IFP osztagok valamelyikéről. Madeline kiterjeszti Irusk CMD-ját
„tanácsaival”. Mivel a jókor elsütött feat miatt ritkán
kapunk alfa strikeot ezért kihagytam a szerelőket, de aki szeret
attritionre játszani, az egyik kovnik meg Madeline kárára hozhat
akár egy osztagot attachmenttel is. Na mondjuk az egy olyan lista
lenne, amire egyes pKreoss játékosok már előpakolásnál
elkezdenének összepakolni.
Irusk3
(egyelőre csak concept arton létezik, de azt azért berakom!)
trololololooooooo
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése