2014. január 28., kedd

Wolfi Khador iskolája 3.rész


Sorozatunk harmadik részében top tier castereket fogunk megismerni. Méghozzá ugyanannak a figurának két inkarnációját.

Ő pedig nem más mint a Khador hadvezetés alfája, a főparancsnok:

Kommandant Gurvaldt Irusk


Alap verziója háttértörténetében egy félárva katonacsemete élete rajzolódik ki előttünk, aki a szigorú katonai iskolába kerülés után nem a színművészet és a könnyűdrogok, hanem az aktuális tanulmányainak tökéletes elsajátítása irányába fordul. Precíz, számító, és taktikai lángelme kerül ki az akadémiáról, aki még arra is ráeszmél, hogy a Cárina mellett a kayazi oligarchákkal is érdemes bratyizni, hátha leesik egy-két trafik a tervei alapján hiba nélkül megszállt  jogosan visszaszerzett Llaelben.

Statisztikáit elnézve már majdnem Cygnar számokat láthatunk. MAT-ra, RAT-ra mind képzettebb a khador átlagnál, egyedül az ARM tekintetében van az átlag alatt. Ez nem hatalmas probléma, mert egyrészt focusban eléri a khador álomhatárt jelentő 7-et, valamint van IF, így legrosszabb esetben saját védelme feltolható 18/21-re. Támadó potenciálja kimerül egy reachtelen átlag alatti erejű szuronyban, és egy ROF2-es assaultos átlag feletti POW-ú lövésben. Ez okozott már meglepetést néhány óvatlan casternek. Megassaultolod ellenfeled, és az elbukott rohamnál is kidolgozod a lövésedet, 19”-re boostolt találat és POW13 sebzés. Figyelni kell azonban, mert varázsolni/featelni ekkor már nem lehet, csak ha melee távba kerültünk a roham célpontunkkal!

Featje a játékban látott egyik legkeményebb. Egyrészt védekezésre zseniális. Baráti frakcióbéli modellek (khadorban a zsoldos solokon kívül amúgy is csak azt hozol, hiszen Valachev munkavízumot biztosít az arra érdemes képzett munkaerőnek) szupertough-ot (4+ sebezhetetlen mentőt), és fearlesst kapnak, valamint immunitást a KD-ra. Ez annyira táp, hogy az ember hajlamos a játék legelején ellőni a felfutás után, hogy az utolsó widowmakert/doomreavert is megmentse a pusztulástól. De ez szerintem hiba, mert a feat támadó része, az apróbetűs mondat hihetetlenül sokat nyom a latban. Ez ugyanis minden warrior modellnek plusz kettőt ad a támadó dobásaihoz (Perry felhívta a figyelmemet, hogy csak MAT/RAT-ra ad +2-őt!) . A casternek is, a doomieknak is (effektív MAT9). Ha bízunk seregünk túlélő képességében, ami egyébként megvan, hisz mi vagyunk Khador, akkor a feattel tarolni fogunk. Kentem már el Retribution gunlinet 3db doomie veszteséggel, csak mert egy kört bent tartottam a featemet. Szóval pIrusknál nagyon viszket az ember ujja a feat elsütő billentyűn de néha érdemes csak másodiknak lőni.

Pláne akkor ha ilyen spell lista áll rendelkezésünkre! Első varázslatunk egy drága, de legalább harmatgyenge blast DMG-es támadó varázslat. Régen csak le kellett rakni az AoE-t, most már viszont targetálni kell vele, bár nem kell LOS hozzá. (A különbség pl a Circle druidák anti magic aurája...) Viszonylag sokan rendelkeznek már blast DMG ellen védő képességekkel is, pl az egyik legzsírosabb célpontja lehetne ennek a varázslatnak a Satyxis UA, de sajnos őt máshogy kell kiszedni. Azonban egyéb idegesítő solok vegzálására tökéletesen alkalmas. Orin Midwinterek, Gormanok, Eiryssek, Tarynok, Cylenák, Madelynek, Pistol Wraithek, Gunmage Solok, B13 tagok nagy eséllyel mennek a Feldherrbe (figura szállító táska). Második varázslatunk egy harci kedv, azaz fearless és bónusz sebzéskocka warrior modelleknek. Ez az IFP-k és a kayazik kedvenc varázslata. Fenn akarod tartani a vasbőrt a pikásokon, de nem akarsz veszíteni a DMG outputon? Vagy egy mindent elsöprő rohamra vágysz egy colossal vagy egy kempelő Skarre ellen? Itt a megoldás. A harmadik egy brutál 14-es erejű támadóvarázslat. Warjack célpontnak pedig már a találatnál berajzol egy sebet a mozgás rendszerébe. Szintén finom, de nem olcsó megoldás. A következő varázslat miatt tekinthetjük Iruskot Khador pHaileyjének. Kontrolljában minden ellenség nehéz terepnek tekint mindent ami alapból nem lenne az. Ha ellenfelünk nem ghostly Cryx, vagy Circle akkor ezzel nem fogunk sok barátot szerezni magunknak. Menoth rendkívül szereti! Végül találunk még Iron Flesht (vasbőrt, vagy akár hívhatjuk Tápbőrnek is), csak itt nem WG-on hanem IFP-ken feszül majd, illetve Khador egyik legjobb jack tápoló spelljét a superiorityt, ami a legfontosabb (MAT és SPD), és a legkevésbé fontos (DEF) statisztikáira ad +2-őt a gépnek, valamint nem lehet majd ledönteni a lábáról. Bár drága, de még akkor is érdemes kipattintani, ha csak egy berzerkert vettünk a tábornok úr mellé.

Bár alapvetően support caster, azért saját maga is tud intézkedni, ha rászorul. Helyes seregépítéssel nem biztos, hogy nem ő a legerősebb casterünk. De mit is vigyek mellé? Igazából rengeteg irányba elvihető a seregépítés, egyedül a sok jackes felállás nem a legjobb vele, de kettőt még úgy is elbír, ha abból az egyik colossal. Persze igazából elemében a warrior modellek parancsnokaként érzi magát. Azokból viszont kihozza a legjobbat, tehát gyakorlatilag azzal az egységgel fog jól szerepelni amit az ember szeret. Kicsit lövősre akarod megcsinálni a listát? Honosított nyssek, widowmakerek, Battleengine, WG halálcsillag mind működik. Nehézgyalogság a szíved csücske? 12 fő piros IFP kovnikkal előresétál 8”-et, ott minifeatel majd a záslós kivételével még 6” et előre, majd kapnak egy kedves tápbőrt, és feat nélkül kempelnek a pálya közepén DEF 16/ARM 18-on. Ehhez régen egy elég ocsmány kamuroham is kellett, meg óhatatlanul leöltél egy pár saját figurát, de a gyönyörű IF Kovnik óta már nem számít az az 1” amit a rohammal nyernél, elég a shield wall parancs és a +2” mozgás. Vagy a sunnyogó Kayazikra konvertáltál magadnak egy elfogadható kinézetű osztagot? Netán a bérgyilkos csajduót szereted? Effektív MAT11 négy kockás sebzéssel azért már kivéreztet holmi Haileyket is. Könnyűlovasok 9”-et előre, majd onnan 8”-es spray MA8-ról? Fincsi!
Amit persze nem szabad kihagyni az a support. Gorman füstölhet, de egy bokur is jól jöhet. Shield Guardunkat vihetjük középen, egyik oldalt a superiorityvel feltápolt jacket védi, a másik oldalán a vasbőrt tartja fent a pikásokon. Koldun Lord itt is hasznos, mert azért a táposabb varázslatoknak ára van, és néha már nem jut a jackre, de a MA9-ről kirakott spray is szeretni való. Auto választás Sanyi, hiszen a két upkeep alap, de a támadóvaráslatokra adott segítség is kell.
Én az IFP-ket szeretem, így ez a lista a kedvencem:

pIrusk
-Spriggan
-Destroyer
-Sanyi
IFP+UA
IF Kovnik
doomies +UA
Nyss + Valachev
Ogrun Bokur

Míg Sorscha felett eljárt az idő, addig Irusk tartotta magát, és minden könyvvel egyre csak erősödik!


eIrusk

Tábornok úrnak állt a zászló, míg csak Cygnarral viaskodott, meg a táptalan Llaeli zsoldosokat kellett megrendszabályozni. De aztán egyszer csak jött a Cryx meg a Menoth, és máris lerontották a statisztikáit. Fiatalos lendülete megtört, Karcsit elrabolták, emberei lázadoznak, a bajszos herceg egyre szimpatikusabb a népnek, és még a kékekkel is fegyverszünetet kell kötnie. Bár még mindig ő a BOSS, de a top managerekre jellemző felhők már gyülekeznek a feje felett. 

Statisztikáiban nem is történt változás, de elfelejtett rohamozni, meg lövöldözni közelharc után. Felkapta Sorscha levetett hand cannonját, és kardot rántott, ami még mindig reach nélküli egykezes, hogy az ormótlan zászlót lóbálhassa balkézzel. El is érkeztünk a figura talán egyetlen hibájához, a borzalmas egyensúlyhoz. Ez nem a játéktéren mutatkozik meg, hanem a figura fizikai formáját lehetetlen úgy használni, hogy percenként ne borulna fel. 

Amiben viszont erősödött, az a p verzió featjének védelmi része. Szinte teljes mértékben át lett emelve passzív képességként. A termetes 10”-es CMD-ban a frakció béli harcostársak toughot kapnak, valamint átmozognak/átlátnak egymáson. Ezen felül pedig megkapta Khador talán egyetlen gyenge bondját, dedikált jackje +2 DEF-et, meg KD immunitást kap. Tisztára egy kiherélt superiority, hiszen hol van a zsíros +2 MAT/SPD?! Ha rámehetne Black Ivanra, még lenne is értelme, de az meg Tápevich gépe, szóval egyedül a bónusz fókusz allokáció az, ami nekünk fontos lehet. 

Featje szintén egyaránt támadó és védekező. Minden figurával (Jack és BE is beleértve) ignoráltatja LOS szempontjából az erdőt és a füstöt, valamint mindenkinek csizmát ad. Ellenségeink viszont -2 SPD-et kapnak és a parancsokat sem hallják meg. Tehát solok, jackek, beastek futhatnak, de nem rohamozhatnak, warrior modellek még azt sem. A featet lövésre is kihasználhatjuk, de még mindig nem az igazi, hiszen mondjuk a legion ezt defaultból tudja, csak jobban. Igazán egy jó közelharcos seregnek kedvez, és kispórolhatjuk a listából Saxon Orrickot. 

A spell listát elnézegetve az epic verzió szintén nem szégyenkezhet. Maradt a Battle lust, és az Airburst, ami jó. Eltűnt az IF és a Superiority ami rossz. Mi jött cserébe? 3 fókuszért lerakhatunk egy 5”-es AoE-t, ami baráti egységnek átmozgási lehetőséget ad, meg csizmát, ellenségnek pedig nehéz terep. Mivel nem upkeep, ezért lepurifikálni/leeiryssezni sem lehet. Meniták imádják ha a jackjeik előtt van! Fire for Effect lövést tápol, méghozzá a modell első lövésénél minden boostolt. Találat is, sebzések is. Ez a frakciónkban ez első és talán eddig egyetlen yoyo varázslat. Azaz fogsz egy jó lövős egységet, mondjuk egy Battle Enginet, amire kirakod a spellt, majd lőssz vele egy combosat. Majd a köv körben fenntartod a spellt, aktiválod a BE-t, lőssz egy kövéret (meg két soványat), majd a castert, aki átpattintja a spellt mondjuk egy mozsárra, ami a saját aktivizációjában boldogan lövi a szénnéboostolt 4-es AoE-t. Taktikai Szupermaci (Tactical Supremacy) varázslatunkkal 3” aktivizáció utáni mozgást adhatunk modell/unitnak. Ezzel jacket finoman előre küldhetünk 13”-et (míg futással a megtehető táv 11”) de jobb mondjuk a MoW osztagon amely így megdöbbentő 9” mozgásra képes megtartva a shield wallt, és a 21ARM-ot. A végére hagytam az Energizer varázslatot. Az ok pedig egy olyan exploit amiről már Sorscháéknál akartam említést tenni, de akkor kiment a fejemből. Tehát az Energizert elcastolva a teljes battlegroup, (Caster/Jackek/casterunit tagok...) olyan sorrendben ahogyan azt te választod, lemozogja a castoláshoz elköltött maximum három fókuszt inchben. Ezt csak egyszer lehet elnyomni, és ha kimozogsz meleeből kapsz freestrike-ot. És hol van az exploit? Ott, ha a varázslatot charge után, de ütés előtt castolod el. Tegyük fel, hogy célpontunkhoz nem jutunk el rohammal, mert egy közbeeső figura takarja. Azonban első támadásunkat nem szeretnénk elvesztegetni. Rohamot jelentünk be a takaró célpontra, és úgy mozgunk, hogy a lehető legnagyobb távot megtegyük, a base széle felé, de mindenképpen engage-eljük. Ha nem vagyunk free strike immunisak, (pl. nem futtattunk oda war dogot) még az is lehet, hogy mi a reachet használva bekötjük, de ő nem ér el minket. (pl. Irusk nem reaches, de Buci3, mindkét Sorscha igen) Mivel a célpontot elértük nem ér véget aktivizációnk. Ütésünket azonban ekkor még nem adjuk le. Ellenben energizerrel (vagy windrushsal, cyclonenal) tovább oldalazunk és megállunk úgy, hogy az eredeti célpont NE legyen a LOSunkban, de az új célpont igen. És máris rámérhetjük az initial támadásunkat, ami azonban már nem lesz rohamtámadás (ergo nem jár boost a sebzésre, de nem is véd ellene a set defence...).

Milyen sereget is írjunk mellé? Nálam ez is nehézgyalogságért kiállt! Meg persze valami lövős dolog, hogy szeressék a spell yoyot. Nálam így nézne ki:

eIrusk
-Conquest
-Sylys
MoW max
IF Kovnik *2
IFP max + Black Dragon UA
Battle Engine
Madeline Corbeaux

Ekkora ARMon nagyon kevesen jutnak át. Ha átjutnak akkor még mindig lehet dobni toughot. És szinte mindenki KD immunis. A BE meg a bondolt colossal között jár a spell yoyo. Bár lövéseinket szivatja a stealth, és eIruskkal jól szinergizál a Spriggan nálam már nem fért be pontba. Aki a jackesebb felállást szereti annak le kell mondania vagy a MoW, vagy az IFP osztagok valamelyikéről. Madeline kiterjeszti Irusk CMD-ját „tanácsaival”. Mivel a jókor elsütött feat miatt ritkán kapunk alfa strikeot ezért kihagytam a szerelőket, de aki szeret attritionre játszani, az egyik kovnik meg Madeline kárára hozhat akár egy osztagot attachmenttel is. Na mondjuk az egy olyan lista lenne, amire egyes pKreoss játékosok már előpakolásnál elkezdenének összepakolni.

Irusk3
(egyelőre csak concept arton létezik, de azt azért berakom!)
 trololololooooooo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése