2024. február 15., csütörtök

MK4 fontos apróságok, amikre figyelni kell

Mozgás

- Roham : Sebesség + 3
- Futás : Sebesség + 5
- Nehéz terep érintése : -2 Sebesség
- Egység mozgás teleportálás : csak Normal mozgás során, a többi fajta mozgásnál ( Vengeance, Repo ) szét lehet húzni az egységeket.
- Ghostly egységek nem szenvednek el mozgás levonásokat terepektől, de a sebző hatások/ kigyulladás / sav hatnak rájuk

Rohamok

- Ha egy figura "bekötve" kezdené a mozgását, nem tud roham mozgást bejelenteni
- Ha a mozgást vezető figura megtett 3"-et legalább, akkor a mozgása végén "érintett" egységekek ellen a teljes egységnek bónusza van.
- Csak a mozgást vezető figurának kell az első közelharci támadását a roham célpontjára leadnia, mások bárkit támadhatnak, de lehet nem kapnak roham kockát, az a mozgó modelltől függ.
- A futó / rohamozó figura mozgása és az egységtársai teleportálása között nincs ablak semmire, a teleportálás azonnal megtörténik.
- Az admonition / defensive strike szerű, reaktív képességek az egy adott egység mozgása és placelése után történnek
- Ha egy modellen Admonition / Dodge van, az őt rohamozó egység teljesen körbeveheti őt, mielőtt elmozdulhatna, a távolságtól függően.
- Ha egy egység roham során egy figurát úgy helyezünk le, hogy annak nincs közelharci távjában ellenfél, elveszti a combat akcióját és nem tud már cselekedni.
- Olyan modellek akiknek csak lőfegyverük van, vagy csak varázsolnak nem tudnak rohamozni

Dual Attack

- Szinte minden ütő + lövő figurának van már Dual Attack képessége, a lövés leadható a roham támadás előtt is, és nem köti a roham, azt a roham célponton kívül másra is le tudjuk adni.
- Ha egy figura rohamozik, közelharci fegyverével megöli / KD zi az ellenfelét, abból a helyzetből lőhet tetszőleges célpontra.
- Közelharcban mindig tudunk lőni a velünk harcban álló ellenfelekre, de ha nincs ((Pisztoly)) ikon a fegyveren, akkor az ellenfelet megilleti a +4 DEF a lövés ellen.

Közelharc elhagyása

- (Ismétlés )Ha egy figura "bekötve" kezdené a mozgását, nem tud roham mozgást bejelenteni
- Ha egy figura "kisétál" bekötésből, elveszti a Harci akcióját, hacsak nem rendelkezik Unstoppable tulajdonsággal
- Unstoppable tulajdonsággal sem lehet rohamozni, ha be vagyunk kötve
- Ha egységünk egy másik tagja indít rohamot, az egység többi tagját magával teleportálja, de ilyenkor több kimenetel történhet:
  • Ha egy adott modell nem rendelkezik Unstoppable képességgel, és elhagyja teleportálás közben egy ellenséges modell közelharci távját, akkor nem támadhat
  • Ha egy modell teleportál, de ugyanott marad, vagy ugyanazokkal a modellekket kerül újra közelharcba akikkel előtte is volt, akkor nem veszíti el a támadását, de nem kap roham kockát azok a modellek ellen, akik a teleportálása elejént benne voltak a közelharci távjában.
  • Extrém eset, ami legális : Két Venger bekötve kezd két Troll modell ellen, a harmadik, nem bekötött társuk rohamot indít. A két bekötött Venger helyet cserél, Unstoppable miatt nem vesztik el a támadásukat és mivel új modellel kerültek közelharcba akit mozgó társuk "megérintett", a roham kockát is megkapják.




Spray támadások

- A spray támadások most egy vonalban mennek, és a hosszukat lehet növelni és rövidíteni is különféle hatásokkal

- A spray támadások többé már nem hagyják figyelmen kívül a közelharci védelem +4 bónuszát, hacsak nem rendelkeznek a ((Pisztoly)) ikonnal és a saját közelharcukban céloznak embereket. Ilyenkor viszont a jelenlegi szabályok szerint a spré túllógó része is figyelmen kívül hagyja egyéb közelharcokban részt vevő figurák elleni támadás dobást.

- Spray támadások továbbra is figyelmen kívül hagyják a cover, concealment és stealth szabályokat, illetve Shield Guard sem véd ellenük.

AOE-k

- Az AOEk meghatározásában szereplő számú további modellt találnak el.
- Sokszor előfordul, hogy modellek egyenlő távolságra vannak az eltalált modelltől, ilyenkor kockával ki kell dobni, melyik modellek kapják a sebzést.
- Ha egy AOE lövés távon kívül van, az célt téveszt és semmi egyéb nem történik.
- Ha egy AOE lövés távon belül van, de nem talál, az eredeti célpont eltaláltnak számít ( de nem direkt eltaláltnak ) és elszenved blast sebzést és egyéb effektusokat

Ambush

- Az ambusholó egységek a második közben tehetők le
- Az ambusholó egységek vagy mozognak, vagy támadnak abban a körben amikor bejönnek
- Az ambusholó egyégek ugyanakkor választanak maguknak Prédát mintha nem ambusholnának, és egy ambusholó egység is kijelölhető prédának, még akkor is, ha nincs az asztalon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése