2024. február 18., vasárnap

2024.02.17 Steamroller a Főnixcsarnokban, Székesfehérváron.

Beszámoló

Régen nem volt már Magyarországon Warmachine verseny, így elindult a beszélgetés a KAZUÁR Facebook csoportban hogy legyen valami, aztán egy csomóan jelezték a részvételi szándékukat. Én figyelemmel kísértem az eseményeket, de aztán kialakult a február 17-ei dátum ami jó volt nekem, így megcsináltam a kiírást, és az emberek szépen feliratkoztak, amíg 9-en nem lettünk.

Úgy terveztem hogy viszek laptopot, webkamerát és állványt, meg fényképezőgépet, aztán nyolc ember játszik 3 kört, én pedig párosítok, kamerázok és fényképezek,  valamint szabályokat magyarázok.

A helyszín ezúttal is Székesfehérvár volt, és a játékosok közül hárman jöttek Budapestről, egy osztrák játékos, Piper és én Ausztriából, egy fehérvári, egy kecskeméti, egy siófoki és egy Keszthelyről.
Végül úgy alakult, hogy kedves házigazdánk CSV nem játszott, mivel dolga akadt a boltban. Cserébe viszont profi módon intézte az ebédrendelést.

Késéssel indult a nap, én is a tervezettnél 30 perccel később értem a helyszínre, mivel alábecsültem a Győr - Székesfehérvár távot autóval, és Piper vonatja is késett Bécsből bő tíz percet.

Szerencsére mindenki más már pontosan ott volt a helyszínen, így asztalokat rendeztünk, sorsoltunk, majd Scenariot építettünk. Elsőre a Recon MK4 Scenariot választottam, ami szuper egyszerű, szuper passzív és könnyen érthető elsőre.

Kis zavart okozott, hogy Steamroller 2023-ban a zászlók 40mm-es talpon voltak, és volt pár ilyen tereptárgyunk, míg a Steamroller 2024-ben a zászlók 20mm-es kicsi jelölők, amik tereptárgyakat tesznek aktívvá. 

A másik gond az volt, hogy a "Kill Pontokat" máshogy kell számolni SR24-ben, ezt talán az utolsó körre sikerült jól számolni, de az eredmény alapján nem számított, mivel a sorrend Győzelem - SoS - Victory Pont ( régi Controll Pont ) - Scenarion Presence Pont volt, ami így számolódik :

A verseny formátuma ezúttal Unlimited volt, ami egy nagyon szabad lista építést, és ami még fontos lista-párosítást tesz lehetővé. Nekem Infernálokkal mindkét formátumban egyformák a lehetőségeim, így nem számított sokat, de pl. Piper mondta, hogy nagyon genyó Old Witch Khador listát tudott így építeni, amivel meg is nyerte a versenyt.

A csúszást a verseny végére talán sikerült behozni, az ebédszünetet gyorsan lezavartuk, mindenki befalta a pizzáját és mehetett tovább a harc. 

Saját meccseim ( xor )

Első meccs : Zaggar, Morvahna 2, Circle Orboros

Egy hosszú, darálós meccset vívtunk, az elején távolságtartással, utána elcseréltünk pár figurát. Érzésre sikerült a pálya nagyobb része fölött megszereznem az uralmat. Aztán azonban hibát vétettem, túl közel vittem Omodamost a fronthoz, így elérte Zaggar utolsó megmaradt farkasa és az örök kedvenc Brighid és Caul testvérpáros, így vereséggel indítottam a napot.

Második meccs : Matfej, Gorten1, Mercenaries

Ez egy gyors meccs volt, mivel Máté nem ismerte jól a seregemet, és fenyegetésbe tette a vezérét a Howlereimhez. Ezzel ugyan számolt, de a Desolatorral és annak sebzésével és páncél csökkentésével nem, így a matek átbillent a támadók javára és Gorten meghalt.

Harmadik meccs :  Petrow, Vayl1, Legion of Everblight

Ez volt számomra a hétvége játéka, a harmadik videón is ez szerepel, de sajnos a webkamera rosszul fókuszált, és nem biztos hogy jól követhető. Omodamost tettem föl újra, és Petrow tudta, hogy nyers erővel nem fog tudni nyerni, ezért megpróbálta nagyon ügyesen, szép játékkal megoldani a caster killt. Íjászaival lelőtte Regnát, ezzel lecsökkent a sereg páncélja lövés ellen, majd nagy erőkkel elkezdte lőni Omodamost, illetve megölte a Colossalomat is. Mindent úgy csinált ahogy kell, armor debuffok a megfelelő helyen, Incite, Feat jókor, jól felhasználva, de Omodamos mégis fennmaradt 1 teljes HPn. Így nem vesztettem el a meccset, cserébe a scenario elemeket jól meg tudtam írni, így 3 pontos előnnyel indultam neki a következő körnek, valamit pár beastet megöltem a Légió seregből, Omodamost pedig elbújtattam, és jó pár Essencét tartalékolva vártam Petrow körét.
Petrow mindent megtett, hogy valahogy még odaérjen, elérje Omodamost, és bevégezze a munkát, de túl nagy volt a távolság, így valamennyi atríció után a köre végén a VP-im száma elérte a 4-et, elhozva a győzelmet.

Végszó

Nagyon jó volt újra asztalon játszani, régen volt az utolsó ilyen alkalom. A FŐNIXCSARNOK Székesfehérvári boltja kitűnő helyszín az ilyen kisebb létszámú versenyeknek és úgy tűnik jó köztes pont a játékosoknak is. A Scenariókkal most ismerkedtünk először, így ott voltak kérdések még, de remélhetőleg itt nemsokára rutint szerez mindenki és már egyből tudni fogja melyik elemet milyen fajta modell foglalja és hogyan mozognak az objektívák.

Képek 





















Videók




Eredmények











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése