Registered Teams :
2 Girls 1 Pat | Pattison | Ancsa | Gyöki |
Sneak Eye Rollers! (S.E.R.) | Taraszovics Dávid | Edlmayer Rudolf | Bukó Csaba |
0 - Further questions
If you have any question about the tournament, please make a comment below and it will be added to this FAQ. You can also send a mail to xlorandx@gmail.com.
0 - további kérdések
Ha van a rendezvénnyel kapcsolatos bármilyen kérdés, tegyétek azt fel a hozzászólásokban és a válasz hozzá lesz adva ehhez a GYIK-hoz. Kérdésedet levélben is fölteheted levélcím : xlorandx@gmail.com .
1 - Tournament format
12 teams of 3 (36 players max) - Players must register as a team of 3 players that are all present.
Steamroller 2015 rules (http://privateerpress.com/organized-play/steamroller-tournaments)
Each Team consists of a Captain who plays a 50 point game, a Lieutenant who plays a 42 point game and a Private who plays a 35 point game.
Appendix Rules: Divide and Conquer (0), Death Clock ( 60 minutes on each player’s clock, deployment time is on the clock, only judges may pause the clock )
Special Team Rules:
Members of the team do NOT need to play the same faction, nor are there character restrictions between the lists of two separate players though each individual player must still conform to the list building and character restriction requirements of Steamroller.Teams will be matched against other teams each round. Each member of the team plays a single game against a single opponent from the opposite team of his/her same rank – the captains will play each other, the lieutenants will play each other, etc.
The team wins or loses as a whole based on the results of the individual games. The team that wins the majority of individual games wins the team match. If the result of the match is a tie, the result of the game between captains will be used to break the tie. If that game is also a tie, then the result of the match stands as a tie.
Final standings are based on the team W/L/T record. In the event of two teams with a similar W/L/T record, the tie will be broken first on team Strength of Schedule, then on total Control Points scored by members of the team, then by total opponent army points destroyed by members of the team. If we still can’t solve it there, you’ll just have to play one more round or arm wrestle for it or something.
1 - A torna formátuma
Max 12 csapat, egyenként három csapattaggal. A reggeli regisztrációhoz szükséges a három csapattag jelenléte.
Steamroller 2015 szabályok alapján (http://privateerpress.com/organized-play/steamroller-tournaments)
Minden játékos két 50 vagy 42 vagy 35 pontos listát kell hozzon.
Kiegészitő szabályok : Divide and Conquer(0), felpakolás sakkórára, csak a bíró állíthatja meg az órát.
Csapatszabályok :
A csapatok nem kötelesek ugyanazt a frakciót játszani, és a játékosok között nincs semmiféle karaktermegkötés. A játékosra, illetve listáira, vonatkozik a karaktermegkötés ahogy az bármelyik Steamrollerben megszokott.Minden csapat egy kapitányból és két másik játékosból áll. A csapatlistán ez úgy lesz feltüntetve hogy Kapitány ( 50 pont ), Tiszt ( 42 pont ), Közlegény ( 35 pont ).
Minden csapat minden körben kap egy másik csapatot ellenfélként. Minden csapattag egy meccset játszik a másik csapatból való ellenfelével. Minden játékos a rangjának megfelelő ellenféllel játszik : a Kapitány a Kapitánnyal, az Tiszt a Tiszttel, a Közlegény a Közlegénnyel.
Az a csapat nyeri meg a találkozót akinek több egyéni győzelme van.
A végső állás a következő szempontok alapján lesz megállapítva : Csapatgyőzelmek száma, Csapat SoS, Control pontok csapatszinten, Killpontok száma csapatszinten.
2 - Number of participants
The tournament last time had 30 participants, and we are expecting even more this year. The tournament will consist of 12 teams, each team having 3 members !
2 - A résztvevők száma
A múltkor 30 résztvevője volt a HÉT-nek, és ennyit várunk idén is, sőt egy kicsit többet. Az a terv hogy 12 darab 3-fős csapat versenyezzen egymással !
3 - Location
The tournament is organized at this location: http://goo.gl/maps/3zM3y
3 - Helyszín
A tornát a székesfehérvári Inkubátor Házban rendezzük meg,térkép: http://goo.gl/maps/3zM3y
4 - Lunch
There will be a lunch break that is 30 Minutes long
The Tournament organizers will take your pizza(and similar) orders in the morning before the first game and the food will be delivered in time for the lunch break.
4 - Ebéd
Az ebédszünet 30 perces lesz.
A torna szervezői reggel érkezéskor fel fogják venni a pizzarendelésket és az étel pontosan fog az ebédszünet kezdetére érkezni.
5 - Drinks
The tournament organizers will sell drinks on the spot and drinking is allowed throughout the event. If someone oversteps the normal behavior due to drinking ( or dice rage or both) , they will be dealt with in an improvised manner.
5 - Italok
A torna szervezői üditőt, ásványvizet és sört árúsítanak majd a helyszínen és az ivás elfogadott és engedélyezett a meccsek közben. Aki viszont nem tudja hozni a normális viselkedést, a versenyről ki lesz tiltva.
6 - Armies
You will need two 50 or 42 or 35 point Warmachine / Hordes army lists of the same army to attend the tournament. Character restrictions across the two lists.
The Prime and Epic version of the same character counts as a separate character and can be taken in different lists. For example you may take Magnus the Traitor for one of your lists and Magnus the Warlord for the other. Also the epic versions of the solos are to be treated as separate characters.
The lists do not need to be sent in beforehand, you can fill out an SR2014 sheet at home and bring it, or fill out one at the spot !
6 - Seregek
Minden résztvevőnek szüksége lesz két 50 vagy 42 vagy 35 pontos listára. A listák 50/4235 pontosak kell legyenek, és ugyanabból a seregből kell őket kiállítani, a karaktermegkötések figyelembevételével. A karakterek Prime és Epic változata különböző karakternek számít a karaktermegkötés szempontjából.
A sereglistákat nem kötelező előre leadni, otthon is ki lehet tölteni egy Steamroller űrlapot, vagy a helyszínen is.
7 - Painting requirements
There is no painting requirement for this tournament.
The Front Arcs of the bases must be marked on all models.
7 - Festettségi követelmény
A versenyen nem lesz festettségi követelmény. A Front Arcokat minden esetben föl kell festeni a modellek talpára.
7a - Proxies and conversions
If you wish to use proxies they must be submitted to the tournament organizers per e-mail prior to the tournament. If you have conversion or custom model in your army, please make sure it does not create confusion on the tabletop by having a different base or different weapons than the original. If you are unsure, please contact the tournaments organizers.
7a - Proxik és konverziók
Amennyiben egy versenyző proxit kiván használni a versenyen azt előtte be kell kell küldje e-mailben a torna szervezőinek, elbírálásra. Amennyiben a seregben konverziók vagy egyedileg épített figura található annak talpmérete vagy fegyverzete nem lehet félrevezető az eredetihez képpest. Amennyiben ebben a témában bármilyen kérdés merülne fel, keressétek a torna szervezőit.
8 - Clocks and timing
We have a good quantity of chess clocks but if you have a chess clock of you own you may bring it to the tournament. There 60 minutes of time per player, according to the Steamroller document. This time limit will include deployment with the clock as detailed in the SR2014 document.
Additional if the player playing a 42 or 35 point game is an experienced one (TO decides), his time limit will be decreased to 50 minutes for a 42 point game and 42 minutes for a 35 point game.
8 - Sakkórák és időkorlátok
Jelenleg van elég sakkóra az esemény lebonyolításához, de ha szeretnétek, hozhattok saját sakkórát is a rendezvényre. A színtidő 60 perc játékosonként, viszont ebben benne van a felpakolás is az SR2014 szabályai szerint. Plusz szabály még ha a 42 vagy 35 pontban játszó játékos tapasztaltnak számít ( a szervező döntése alapján ), a szintideje ezekre a meccsekre 50 illetve 42 perc.
9 - Entry fee
The entry fee is paid by teams and it is 6000 forints or 20 EUR if paid by the 22nd of March.After the 22nd of March it will be 7500 (25 EUR) per team, and on the spot it will be 9000 HUF(30 EUR). The entry fee needs to be paid in advance to register your team.
With the team format there needs to be an even number of teams. When you register your team, you will get on the list. The teams will be arranged by date of registration. If your team is the last one registered and has is an uneven number, it will be put on a waiting list and cannot enter competition until there is another team registered that would put the number of teams to an even number ! If you cannot attend the tournament for this reason, your entry fee will be repaid to you.
You can pay your entry fee by cash or bank transfer or Paypal.( xlorandx@gmail.com )
9 - Belépő
A belépőjegyet csapatonként kell megváltani és az ára 6000 forint ha beérkezik március 22-éig. Később a díj 7500 forint, a helyszínen való fizetésnél a díj 9000 Ft. A nevezési díj megfizetésével lehet regisztrálni a csapatot.
A csapat formátum miatt a csapatok száma páros kell legyen. A csapatokat időrendi regisztrációjuk alapján állítjuk sorba. Amennyiben a csapatotok a legutolsó regisztrált csapat és pont páratlan a csapatok száma, úgy ez a csapat várólistára kerül addig amíg nem regisztrál egy következő csapat és páros nem lesz a csapatok száma. Amennyiben a csapatotok ezen ok miatt nem tud részt venni a tornán, úgy a nevezési díjat visszatérítjük.
A nevezési díjat be lehet fizetni személyesen, vagy banki utalással.
Banki utalás : Ha utalni szeretnétek a számlaszám : 10918001-00000462-02570037 ( Sövényházi Loránd ) Ha ezek közül egyik sem jó, keressetek meg és megoldjuk valahogy :)
10 - Prizes
The prizes for this tournament are under planning. The most probable prizes will be vouchers to be spent in the http://www.hallofthephoenix.eu/en.html
Webshop. The Webshop carries a variety of stock ranging from the GW systems to Wyrd Miniatures and of course Privateer Press products with international shipping.
Our team is also working on medals for those who earn them :)
10 - Díjazás
A díjak mennyisége és mérték még tervezés alatt áll. A legvalószínűbb díj a Főnixcsarnok webshopjában levásárolható utalvány lesz.http://www.hallofthephoenix.eu/en.html
11 - Schedule
Warmachine / Hordes - 50/42/35 pont
10:00 játékosok nevezésének kezdete
10:40 Sorsolás, elhelyezkedés az asztaloknál
10:50 I. forduló kezdete
13:00 eredmények leadása, ebédszünet (a rendeléseket a szokott rendszer szerint összeszedjük előre annak, aki igényli!)
13:40 sorsolás, elhelyezkedés az asztaloknál
13:50 II. forduló kezdete
16:00 eredmények leadása, szünet
16:10 Sorsolás, elhelyezkedés az asztaloknál
16:20 III. forduló kezdete
18:30 eredmények leadása
18:40 eredményhírdetés, díjkiosztás
12 - Activities beside gaming
Instead of pub drinking, this year we will spend the evening with board games, and drinking on the spot. Feel free to join !
12 - Ivászat
Ezen a HÉT-en a verseny végeztével rátérünk a társasjátékokra és egész este játszani fogunk. Mindenki jöhet, bármilyen játékkal :)
13 - Exchanging EUR to forints
I have received this question and here is the answer : Euros are not widely accepted in shops or pubs, so you will need to make an exchange. There are gas stations and similar that will accept euros, but will not give you a fair deal, so beware. My suggestion is that we exchange some euros on Firday evening at a proper exchange place and then we will exchange the remaining forints to EUR at the end of the event.( hopefully not a great ammount will remain)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése