Most, hogy megnéztük a legalját
evezzünk egy kicsit barátságosabb vízekre. Számunkra legalábbis.
Következzen egy illusztris caster, akit talán nem is én tudnék a
legjobban bemutatni, hiszen a Khador Pápa feltűnéséig WTC
csapatunk légiósa volt a legszakavatottabb ismerője. A métát
ismerők talán már rájöttek, hogy a terítéken az Öregasszony
ráncos teste lesz.
Zevenha Agha the Old Witch of Khador
(and Scrapjack)
A Mama fluffja nagyon eredeti, számos
népmese alakja öltött testet benne. Ha kicsit jobban utána
olvasnánk kiderül, hogy a PP is inkább sötét misztikus ködbe
burkolja alakját, mint hogy egzakt történetet generáljon neki.
Annyit lehet tudni róla, hogy a Circle druidákat húzta le némi
tudásra, de őt nem a világ sorsa érdekli, csakis az Anyaföld
prosperálása. Főszerepet a storyban sem kapott, de amikor Vlad
szintet lépett (még MK1 táján), akkor ő istápolgatta.
Vasboszorkány lévén összekovácsoltatta a két fegyverét is a
Sötét Bajnoknak, aki így reach-hez meg egy-két zsírosabb skalphoz
jutott. Szeretgethetné kicsit Zerkovát meg Tápevicset is hátha ők
is használhatókká válnak.
Statisztikáit végignézve kicsit
elborzadhatunk. Dehát mit várunk egy öregasszonytól? Legalább
fókusz tekintetében el van látva. Terrort okoz, ( azt is főleg
Csontinak, aki Malifauxba menekült, miután egy ijesztgetős
küldetésnél a biztos győzelmet vette el tőle a rosszkor bedobott
boxcars) és csizmás, egy upkeepet ingyen tarthat fent. Nem kapott
alapból stealthet, csak erdőben/füstben tud bújkálni. Ez
rendkívül fluffos, meg tud is magának ilyet teremteni, de igazából
annyi mindenki mástól nem sajnálták, hogy akár ő is kaphatott
volna. Lelkeket is gyűjtöget, de csak ellenségből, szóval a
szerelők fellélegezhetnek, már nem lehet belőlük fókuszgyárat
üzemeltetni. És a legfontosabb képessége, hogy a battlegroupja
ignorálja az erdőt és a cloud effecteket amikor LOS-t néznek.
Nem, nem hunter, mert füstön átlát, de coveren nem. Egy
pillanatra akkor álljunk meg, és engedjük át magunkat a nerdrage
kellemesen bizsergető, adrenalinbomba érzésének. Az öreglány
fejére akkorát vertek a nerfbunkóval az mk2sítés során, hogy
teljesen tönkrement szegény. MK1ben a kedvenc casterem volt, sorra
hoztam vele az eredményeket. Szerbiában volt olyan meccsem amikor
egy nagyképű Haley elsőkörös casterkill kísérletét
kibekkeltem (ismertem a trükköt...), majd egy egész trencher
osztagot felszeletelve körömet 20+ fókusszal kezdtem. Mit is
vettek el? Saját modellből soul és overtake, stealth, cover,
concealment, camo ignorálása a battlegroupnak. Mit kaptunk cserébe?
Semmit. Olyat adott a RAT4, SPD4 jackjeinknek, amit minden Legió
warbeast tud alapból, csak RAT5-el. Nem tőlük sajnálom, hanem
azt, hogy tőlünk elvették. Mi maradt? Kikopott egy olyan színfolt
(az életképes jackheavy lövős sereglista), ami üdítő
változatosságot csempészett az egyoldalú versenyképes Khador
sereglisták sorából. Rinya vége, hiszen azért még mindig maradt
egy elég stabil caster.
Spellek: Van Vasbőr! (IF, Iron
Flesh, stb). WG halálcsillag, Nyüsszök, vagy szemét húzásként
eEiryss boldogan bújik bele. Murder of Crows. 5”-es AoE, ami
8-as pofont ad le mindenkinek aki belesétál. 3 fókuszért nagyon
drága megoldás arra, hogy stealthessé tegyük magunkat. (akkor
inkább Gorman füstöt, vagy ternion füstöt használjuk ugyanerre. De
nyüsszöket, Daughters of the flame lánykákat, kayazikat abuzálni
még egész jól jöhet. Unseen Path. A nerfbunkó által
szintén nem kímélt teleport varázslat. Kaya yoyoként tudjuk a
mamát a házijackje mellé, vagy a Scrapyt a banya mellé
teleportálni. (régen concealmentből concealmentbe működött).
Weald Secrets. Csizmát és Camot ad modellnek vagy egységnek.
Barátinak. (Bár ez a könnyítés most elsőre nem értem miért
fontos, de mindig érdemes megjegyezni, hogy egy varázslat baráti,
vagy baráti és frakcióbéli kollégáknak jó-e.) Egész jó
kombónak tűnik egy Black Ivannal, amikor Dodge-os gépünk
DEF16-ról kerülgeti az ellenséges zárótüzet. Avatar of
Slaughter. Overtake, ingyen ütés és +2 MAT a Banyának, vagy a
Scrapjacknek. Gallows. Direkt sebző varázslat, ami találatra
d6”-re behúzza az ellenfelünket. Nem rossz zászlós
küldetéseknél.
Feat: Amíg az ellenséges modellek az
öreglány kontrolljában vannak nem futhatnak, rohamozhatnak,
csinálhatnak csillagos támadásokat (ugye a power attack is annak
számít), és ha mozognak, és a mozgásukat a buborékban fejezik
be kapnak egy 14-es pofont. Csecse kis védekező feat, és nagyon
kevés dolog van ami megfogja pl. a zelótákat. Zerkova csak
irigykedhet.
Mielőtt rátérnénk a seregekre,
vessünk egy pillantást hű barátjára az elképesztően bugyután
kinéző, de rendkívül fluffos gépre a Srcapyre. Khador egyetlen
light warjackje, ezekhez a tápokhoz egyébként csak Zerkova második
tier listájában juthatunk hozzá. A leggyorsabb gépünk (SPD6) ami
még nőhet is kettővel, ha a banyát sebezték volna. MAT-ja csupán
csak 5-ös, de ezen szintén javíthatunk +2vel a rá szintén
rakható avatar-o-slaughter varázslattal, valamint ha sebzik a
castert akkor ez a statisztika is megugrik. DEF14 sajnos nem egy
Hunter, de Khadorban ez már szinte caster magasság! ARM-ja pedig
megfelelő, 16-os, ami a 22 sebpontjával és a jó
rendszer elosztással egész túlélőképessé teszi a kis dögöt.
Ja és ő is prowlos. Ja és (pergődob...) ARCNODE!
Milyen sereget is építsek köré?
Ki-mit szeret! Nagyon jó a nagyi, mindenkinek tud adni valamit.
Jacknek csizmát, Iron Fangnek vasbőrt. Könnyűgyalogság,
nehézgyalogság (Bbzs kedvéért közepesen nehéz gyalogság),
specialisták mind megtalálják a számításukat mellette. Csak
nagyon törékeny szegény mama, így a védő szólókat/egységeket
ne feldjük ki!
OW
-Sanyi
-Scrapy
-Spriggan
-Black Ivan
Gun Carriage
IF Kovnik
Koldun Lord
eEiryss
Gobber Tinker
IFP max+ Black Dragon
Greylord Ternion
Sanyi segítségével már két
varázslatot tartunk fent ingyen. A Sanyiboost is jól jöhet a kövér
Gallows-hoz. Spriggan a stealth elvétel miatt van a listában,
valamint mert egy jó kis jack. Black Ivanról már írtam, hogy
vicces lehet, valamint nem adom fel a lövős Khador álmom. A
fagyiskocsi azért került be a listába, mert nálunk mindenki
pathfinder (vagy azzá tudjuk tenni), az ellenfelünk meg hátha nem
ilyen szerencsés. Nálam az ütőerőt a Black Dragonok adják ebben
a listában. A 8”-et előresétáló, majd vasbőrben ARM22-őn
kempelő brigád kihúzza a pár körig, majd megismertetik az
ellenséggel a fájdalmat. Természetesen a full package jön,
kovnikostul. A többiekről már mind áradoztam, a tinker meg
pontkitöltés miatt került be, Reinholdt kb ugyanilyen jó!
Nagyon stabil caster a Banya, de nehéz
vele játszani. Törékeny, és ha csak egyszer kezdi el kapni
a sebeket, már készülhetünk a hazaútra. A 2012-es OETC-n elért
fiaskóm után tettem le, de lehet lassan megint leporolom kicsit!
Kommander Strakhov
Kommander Strakhov
Valaki a múltban kitalálta, hogy a
Khador LASSÚ. Neve már a múlt ködébe vész, és ennek legjobban
talán édesanyja örül. Pláne mikor lealfastrikeolunk egy legiont,
vagy egy Kayát. Ennek nagymestere Strakhov.
Kommanderünk akkor kerül elő, ha a
dosszién a „black” az „ops” vagy a „spezial” neadjisten "Zonderájnhájt" szavak
valamelyike szerepel, azonban ezek a dossziék pár másodpercen
belül megsemmisítik önmagukat! Kegyetlen gyilkos, aki bármit
megtesz a győzelemért. Igazi ninja, csak kazánnal a hátán. Egy
badass Tom Cruise, csak vagányabb, mert ő nem néz bele a
robbanásba! Halántékán csak egyetlen ősz tincs van, de az
szerintem azért, mert Assault Kommandósoknak kell parancsolnia, és
hát ők ugye a „Legrosszabb Kommandósok Immorenen”.
Statisztikák terén szinte álomszerű!
A FOC6 kicsit ergya, ha már belekóstoltunk a 7-esbe, de egyébként
MATra és RATra is elit. DEF/ARM sokévi Khador átlag, de rengeteg
szuper védelemmel rendelkezik. Lövésre két opció is van, egy
átlagos sebzésű, de d3-at lövő gatling, vagy egy gyújtóbomba,
aminek 3-as AoE-ja játékban is marad. Közelharcban pedig egy boxer
markolatú rambókést használ, ami miatt máris mindenki kedvet kap
hozzá! Rajta is a Kommandósok speciális páncélzata van (bár nem
értem a figurát miért úgy sculptolták le, mintha billerbeck
paplanba lenne bugyolálva) ezért immunis lesz tűzre (pl Harbringer
feat :) ) , savra (bile thrall), gáz effektre (AK gáz), valamint
átlát a füstön (pGaspy, Jarl feat). Ha megadnánk magunkat a
késztetésnek (Its a trap!) és hoznánk Assault Kommandósokat,
akkor csizmát adna nekik (remek de úgyis elfunak...) illetve
lövöldözhetnénk magunkat velük gázgránáttal, ami közelharcban
felviszi a nem reaches élő modellek ellen a DEF-ünket 17-re kutya
nélkül. Kutyát márpedig nem kapunk, hiszen teli vagyunk jobbnál
jobb upkeepekkel, amit vétek lenne nem kihasználni!
De mik is ezek a varázslatok?
Battering Ram: Rövid távra ható pontsebző varázslat, ami
találatra 3”-et arrébb tolja ellenfelünket. Scenariózásnál
jól jöhet! Occultation: Baráti modell/egység stealthet
kap. Ha nem kell a casterre rakni, mert meg tudjuk máshogyan védeni,
gondoljunk csak ellenfelünk arcára amikor felsorakozik egy ARM18
IFP osztag, vagy egy Battle Engine, ami stealthes. Retri játékosok
külön kedvence! Azt ne feledjük, hogy colossal nem lehet
stealthes! Overrun: Nem emlékszem mi volt előbb Strakhov
vagy Mortenebra, de ugyanazt a trükköt adhatjuk elő, mint Cryx,
szóval biztosan táp! Ezt a 2 pontos varázslatot kinyomjuk a
battlegroup egyik tagjára, aki megbízhatóan tud hozni egy ölést
(általában maga a caster, de lehet egy jack is, ha van jó
célpont), aminek következtében a battlegroup egy tagja tehet egy
mozgást aktivizáción kívül. (ugyebár ez nem lehet colossal). Ez
Strakhov meccs nyerő varázslata. Vegyünk egy Reaches jacket,
mondjuk egy Spriggant (ami arébb dózerolja a rohamot kiblokkoló
gyalogságot) vagy egy B09-et a magasabb MAT, a tresher, vagy az
imprintből vehető találat boost végett. Ez kap 3 fókuszt a kör
elején. Strakhov magára pattint egy overrunt, featel lerohamoz egy
gruntot. MAT hetes támadását megboostolja, és a boostolt sebzés
miatt ki is nyírja. Ideális esetben 12”-et mozgott előre
eközben, tovább tolva előre featnél fontos kontroll zónáját.
Sprintes is a lelkem, tehát az így keletkező bónusz mozgással
további távot lehet megtenni előre (ha szükséges) vagy hátra,
ha nem bízunk a killben. Választott jackünk ekkor előre mozog
6”-et, majd onnan rohamozik egy kövér 6+4+3”-et, és a
reachcsel elkapva az ellenfelet már neki is kezdhet kalapálni. Ez a
21”-es fenyegetés a választott jackkel nagyon finom, de ha
valamiért nem tudnánk elsütni az alfa strike-ért, a parancsnok úr
egyben tudja tartani a sereget amíg el nem érkezik a megfelelő
idő. Szemfüleseknek feltűnhetett, hogy a jackeknél SPD6-al
számoltam. Ez azért volt így, mert van neki Superiority-je,
ami a legjobb nem-colossal-jack tápoló varázslat zur zeit a
játékban. Ha nem telik fagyiskocsira, akkor drágán és csak
egyszer elvarázsolhatunk egy Rift nevű AoE varázslatot. Bár
az a modell mindezt 2-szer tudja, és nagyon jól működik
Strakhovval, a játékba kerülő 4”-es nehéz terep caster életet
menthet mondjuk Menoth ellen, de egy 6 fókuszos vezér esetében
sokszor nem fogjuk ezt játékba tenni. Végül van egy Sentry
nevű mókás kis varázslat, amit ha kipattintunk egy frakcióbéli
modellre az lőhet egyet ha ellenséges modell mozog és áll meg a
látótávjában. A leghasznosabb a fagyiskocsin, ami így egy 3.
kamuaoét is játékba tud dobni ellenfelünk tarpit egységének
mozgásánál, lekorlátozva nem csizmás jackjeinek mozgását, vagy
beszóródva Cylenáék, vagy a mage hunterek közé. Szokták még a
colossalra is alkalmazni, ami bemákolhat egy crit.dev.-et
ellenfelünk aktivizációja során, ami aztán brutális hatással
van a körére. Knock Down és így aktivizációt elveszítő
casterek, 6”-et visszarepülő és a kóristákat letaroló PoM
jackek, és egyéb finom kis víziók lepik el az agyamat. Azonban
RAT4-nél gyakorlatilag erre nincs esély. Ezen kívül a Colossal
eszi a pontot, és nem tud az overrun célpontja lenni (bár
generálhatja mondjuk egy spriggan-nak :) ) így fájdalom de én ezt
az opciót el szoktam engedni. Illetve az is közbeszólhat, hogy a
varázslat 2 fókuszt is felemészt, ezért vagy a superiorityről
vagy a stealthről le kell mondanunk cserébe. Azért így is nagyon
hasznos lehetőség, boldog vagyok hogy bekerült a szerszámosládába.
Feat. Ezt gyakorlatilag az overrun-nál
kiveséztem, talán még annyit érdemes megjegyezni, hogy a plusz
rohamtávot és a csizmát nem csak a gépeknek, hanem mindenkinek
adja! Doomiek, IFP-k, kayazik (mindkét nemből) nagyon köszönik
neki.
Seregválasztásra szintén kitértem
már. Gyakorlatilag mindennel működik, de kár lenne kihagyni a jól
ütő egységeinket (doomiek és black dragonok), Fenris,
Fagyiskocsi. Jackek terén a már említett kettő melett én a saját
karakter jackjét Torchot is szeretem, és mostanában játszom Black
Ivant is. Nagyon mókás a DEF14-es heavy, ami az elmisselt
lövéseknél csak csalja a távot az ellenség felé. Egy kedves kis
trükköt szintén használok, felállítom a black dragonok elé a
doomiekat úgy, hogy közöttük elférjen egy egy kis talp. Ilyenkor
általában felállítják velük szembe a lövős egységet ami max
12-es powval lövöldözné őket. De mivel a feattel olyan messziről
juttathatom őket közelharcba amivel megspórolok egy kör
előremozgást, inkább eléjük sétálok a felgyorsított és
fearless BD IFP osztaggal, elpattintom a minifeatet és lesem a
reakciót.
Tehát a sereg:
Strakhov
-Black Ivan
-Spriggan
-Sanyi
Fagyiskocsi
Reinholdt
IF Kovnik
Doomies max+UA
IFP BD max
Greylord ternion (helyettük lehet
Aiyana&Holt)
Strakhov értéktartó, és mókás
játszani, de a trükkje egy idő után unalmassá válhat. Persze
ellenfelünk arca priceless egy-egy 20”-es casterkill esetén.
Menothot nagyon jól lehozza, a tűzimmunitás, és a hatalmas threat
range bearanyozza napunk. Egyetlen negatívuma van csak... hogy a
Butcher3 kb. ugyanezt tudja nyújtani csak sokkal jobban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése