2014. február 2., vasárnap

Wolfi Khador iskolája 4. rész


(Mielőtt folytatnánk a betekintést Khador haderejébe, megragadnám az alkalmat, hogy Roodie írását méltassam, és ajánljam mindenki figyelmébe! Ha valaki nem értette volna a cikkeimet, azt átböngészve talán megvilágosodik. Ha nem, akkor a legelején írt disclaimert kell elolvasni!)

Most hogy a tápot megnéztük térjünk vissza egy kicsit az árnyoldalra. Sőt ha már arra járunk, akkor nyúljunk le mélyen, egész mélyen. Borzadjunk el, majd vértezzük fel magunkat a tanulsággal. Ne hagyjuk magunkat, ha valaki rábeszélne arra, hogy akár egyszer is Tápevichet vigyük csatába! (Persze ha kijön az új Jack akkor futunk vele még egy kört! )

Kommander Harkevich the Iron Wolf

Pedig milyen jó neve van! És itt vége is. Fluffjáról nem nagyon van mit mondani, talán csak annyit, hogy ő Khadorban a "józsaru" (oxymoron!). Ellenben arról mesélnék milyen volt amikor kijött a spoiler, vagy a könyv, és játékteszt nélkül csak a kártya alapján próbáltam kitalálni milyen is lesz. A hírhedt cikkben annyit ajnároztam, mint a „Nehagydotthonatajkártyádat” Janit a Chacon meccs után, majd úgy is járt mikor asztalra került. Fél perc alatt borda KO.

De miért is járt így? A statokat elnézve nem vészes, sokéves Khador átlag, MAT RAT pedig saját standardjaink alapján az egekben. (Persze egy Cygnar specialista kiröhögi, de aztán fejbecsapjuk egy kisbaltával és elhallgat.) A Miniszterúr (azt a brutál fagyitölcsér szerű buzogányt hívják így) „Bítbekk Falunap”-os, és 14-es erejével jó lenne, ha valaha is meleebe kerülne. És ami miatt úgy visítottam, mint egy tinilány aki karcsira megkapta a zsüsztinbíbör koncertjegyet, az a teljes battlegroupnak adott csizma volt. 

Featje egy Norbi diétán tartott Stryker feat, +3 ARM-ot adva a battlegroupnak, fókusz spórolást rohamnál, meg egy assaultnál rosszabb assault and battery parancsot a gépeknek. Tovább szapulva szegényt nézzük akkor részleteiben ez miért kevés... Ha jackeket viszünk akkor azoknak kell a fókusz az effektív működéshez. Abból szegénynek kevéske van. Ha csak kempel akkor feattel az ARMja felmehet akár 26-os magasságba is. Colossalok óta ez már elég ócskácska. Bárminemű immunitás? Nada. Arcane Assassinok, Blessed fegyverek kíméljenek! (Nem fognak). És még mindig csak azt nézzük hogyan éljük túl a kört, nem azt, hogy csináltunk is valamit. Ingyenroham. Nem rossz, megspóroltunk egy fókuszt a gépeken. Csak ha a gépeink elrohannak featkörben lehagyva minket, ott állunk majd a semmi közepén várva a csodát. Assault and battery? Ugyanmár. A bekötött gépeink ha lőhetnek is egyszerűen soha nem fognak senkit sem megölni. Nyolcas erejű blastokról beszélünk, ami átlagon egy Gormanba is csak két sebet rak. De ezt az esetek nagy többségében amúgy sem fogjuk kihasználni, mert megkaptuk az alfastrikeot, ami miatt a jackek bekötve kezdenek.

Spell lista:
Broadside. Alias „its a trap!”. 3 fókuszért brutál drága spell ahhoz hogy egy pár RAT4 lövést elengedjünk. Papíron vicces, hogy a vele egy könyvben kijött demolisher lőjön egyet, majd aktivizációja elején megint bezáródjon. Igenám, de mivel a jack aktivizációja elején vagyunk, általában a range nem lesz meg a fontosabb célpontokra. És RAT4, és Blast8. Felejtős.
Escort.Táp. Bárcsak lenne mondjuk Karchevnek!
Fortune. RAT4-nél? Kétszer próbálkozhatunk a duplahatra! Yay!
Jumpstart. PKreoss biztosan nagyon utálná, ha a featkörében valamiért nem halnánk meg.
Razorwind. Foc6-al?

Milyen sereget vegyünk mellé? Hát ha még nem ment el a kedvetek tőle, akkor a lövős jack sereg adja magát, de nem lesz benne köszönet. Sikereket egyedül Sprigganekkel értem el, de azért elég nagy baleknek kell lennie ellenfelednek ahhoz, hogy ne tudjon kalkulálni 11”-es threat rangeekkel. A lövős sereg olyan volt, hogy vártad a csodát (mikor bedobod a krit devastationt 11-re) de csak nem jött. Aztán ellenfelem tarpit egysége bekötött, és egy kört még bírtam a featem miatt. Majd megöltek. A karakter jackje elég jónak tűnik mellette, de az meg nem fér be pontból, ha hozol doomiekat, vagy valami olyasmit ami intéz is dolgokat. Nézzünk azért egy példát.

Harkevich
-Conqest
-Spriggan
-Black Ivan
Koldun Lord
2*Gobber tinker
Battle mechaniks +UA
Lady Aiyana&Master Holt
Greylord Ternion

Szóval összegzésként Tápevichet mindenkinek csak javasolni tudom, aki azt hiszi magáról, hogy rendkívül ért a játékhoz csak úgy, hogy elolvas egy könyvet. Annak is ajánlom aki odavan a szakállakért. De főleg annak ajánlom akinek a játékostársai engedik a proxyt! Iruskként vagy Vladként ő is jó lehet.

Önostorozásunk nem ért véget. Haladjunk tovább a fájdalom ösvényén, de már csillanjon fel a nyugtató vörös fény az alagút végén! Már csak ez az egy gyenge caster van hátra, és már jönnek is a Vladok meg a Butcherek! De előbb még ismerkedjünk meg a greylordok legjegesebb szívű hárpiájával, Zerkovával!


Koldun Kommander Zerkova

Kik is azok a greylordok? Egyben titkosrendőrség, egyben a birodalom varázshatalommal rendelkező egyéneit tömörítő szervezet. Nagyon kevesen ússzák meg, hogy a szervezeten belül maradhassanak, miután kiderült tehetségük a warjackek irányításában. Minden caster általában magziev szintig kap képzést, aztán megy a frontra, hogy a birodalmi törekvések eszköze legyen. Zerkova viszont a renden belül maradt, és egész szép eredményeket ért el. Az Indiana Jones 4-ből a szláv maca megvan? Ha igen akkor megvan Zerkova fluffja is, ugorhatsz a statisztikai elemzéshez (persze jobban jársz, ha egyből inkább a következő casterre ugrassz...). Ha nincsen, akkor ő az a hideg, számító kis menyecske, aki az Orgoth relikviák, elátkozott tárgyak felkutatásáért, és az anyaföld szolgálatába állításáért felelős. Ő kavart Llael visszaszerzésekor a híres alkimista céh elfoglalásakor, valamint őhozzá fűződik a Retribution elfeinek felidegesítése is.

Statline. Kapaszkodjon mindenki! Gyengébb mint Sorscha. Winter Guard MAT/RAT, Irusk DEF ARM. Van neki 8”-re mágikus lövése, ami hiánypótló lenne pl pistol wraithek kiszedésében, csak az a baj, hogy az egész caster kb ezekkel a 3 pontos szólókkal van egy szinten. Meg van neki harmatgyenge közelharci támadása is, amit ha használni kell már nagy baj van, inkább killboxold magad! Passzív védelme mágia ellen van, ami -3 RNG-et ad az őt célzó offenzív spellekre, illetve ha eltalálják, akkor cserébe a varázsló sebződik d6-ot. Jónak tűnik, de igazából eddig egyszer került volna játékba (pedig egy ligát végignyomtam Zerkovával), és ellenfelem akkor is visszajátszotta a mozgását, meg az akcióját, szóval nem igazán tűnt hatékonynak. Ezen kívül van még neki 3 hasznos kis kütyüje (Zerkova a warmachine világ byealexe) amivel a varázslatait tudja javítgatni. Vagy egy fókusszal kevesebbe kerül, vagy LOS nélkül targetálhat stealthet is ignorálva, vagy +3RNG-et kap. Sajnos mindegyiket csak egyszer használhatja körönként, és mindegyiket más spellre. Ezért is lett ő egy supersolo (bár itt a super jelzőt talán hanyagolnám). Semmit nem támogat, ellenben hátulról sunnyogva megpróbálja kivarázsolni az ellenfél kulcsfiguráit. Emiatt is gyenge szegényke. Annyira egyoldalú, hogy bármilyen spellimmunis sereg kiveszi a játékból. Circle ellen haszontalan, Menoth ellen fel se rakd (Druidák és a Covenant letiltja a mágiát. Jó tudom, hogy a Covenant CMD-ja 10, és csak azon belül nem lehet varázsolni, de PoMban amúgy is sok a mágia immunitás.).

De nézzük is meg a varázslatait egyenként, azaz mi mindenre is kérhetjük a bónuszokat? Banishing ward. Jó kis spell, és aki követte a warmachine élet történéseit az tudja, hogy az új eDeny tier mekkora tüzet gerjesztett a métában. Ezzel 5 fókuszból már le is szedtük az összes ellenséges upkeepet! és még a purification drága? Force blast. Lepusholhat ellenséges modelleket battlegroup tagjáról. 3 fókuszért kérdéses hatákonyságú varázslat. Ha tank casterről lenne szó látnám értelmét, de erőforrásunk felét erre áldozni igencsak szituációfüggő! Annyi jó varázslat van 3 pontért, ha kapott volna egy battle lustot mondjuk akkor tökre szerethető lenne. Icy Grip. Ellenségre felpattintható upkeep kevés van a frakcióban. Szintén baromi szituáció függő, de ahol sok a greylord jól jöhet. Mondjuk magas DEF beasteken, vagy solokon, neadjisten casteren, hogy a unitunknak könnyebb dolga legyen. Influence. :) Végre egy használható varázslat, főleg ha van az ellenségnek great bears of gallowswoodja, vagy forge guardja. Razorwind a legátlagosabb, de talán a legtöbbet használt varázslat. Zerkova ezzel szereti vegzálni az ellenséges hm... solokat. Twister. Vicc. Pow 5 blast DMG? Köszi! De a füst játékban marad! Ha meg hozol Gormant/Terniont akkor ugyanezért az effektért még költeni sem kell. Watcher. Ha valaki 6”re megközelíti Zerkót, akkor bármelyik modell a battlegroupból mehet egyet, és üthet/lőhet boostolva. Jól hangzik, még olyan kis trükköt is ajánlottak, hogy kvázi overrunként használva toljuk előre a jacket, ami a következő körben brutális rohamot fog bemutatni. Igenám, csakhogy az a tapasztalat, hogy ha valami 6”re megközelíti Zerkovát, akkor Zerkova meghal.

Featje középgyenge, 14”-re letiltja a lövést (de még azt sem teljesen, mert csak a kezdeti támadást, fókuszért lehet venni...) a futást, rohamot spec attackokat. Haley mondjuk ezt varázslatból hozza. És mivel semmi gyorsítás nincs a seregben ezért még az alfa strike sem biztos, hogy a mienk lesz.

Milyen listát írjak mellé? Zerkovát látom magam előtt ahogy versenykörnyezetben vezeti az Assault Kommando csapatait, háttérben pöfögnek a marrauderek kéményei, a Kossiták pedig már mozdulnak a casterkillre. Csakhogy ez a verseny a Crap List Challenge lenne. Viccet félretéve (ugyanis Tápevich után az ember megtanulja tisztelni Zerkovát) lássunk egy igazi listát. Mivel senkit sem támogat ezért az ember kiélheti a fluffos énjét is, és egy szép „minden greylord és elf jöjjön!” listát kanyaríthat mellé.

Zerkova
-Torch
-Sanyi (Sylys)
Reinholdt
Fenris
Koldun Lord
eEiryss
DR+UA
Greylord outriders
Greylord Ternion
Cylena max+ Valachev

Ha valami csoda folytán kijönne a watcher, azért Torch spray támadása boostolva vicces lehet, ha másra nem is, akár Zerkovát is megsüthetjük vele!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése