(Mielőtt folytatnánk a betekintést Khador haderejébe, megragadnám az alkalmat, hogy Roodie írását méltassam, és ajánljam mindenki figyelmébe! Ha valaki nem értette volna a cikkeimet, azt átböngészve talán megvilágosodik. Ha nem, akkor a legelején írt disclaimert kell elolvasni!)
Most hogy a tápot megnéztük térjünk
vissza egy kicsit az árnyoldalra. Sőt ha már arra járunk, akkor
nyúljunk le mélyen, egész mélyen. Borzadjunk el, majd vértezzük
fel magunkat a tanulsággal. Ne hagyjuk magunkat, ha valaki
rábeszélne arra, hogy akár egyszer is Tápevichet vigyük csatába!
(Persze ha kijön az új Jack akkor futunk vele még egy kört! )
Kommander Harkevich the Iron Wolf
Pedig milyen jó neve van! És itt vége
is. Fluffjáról nem nagyon van mit mondani, talán csak annyit, hogy ő Khadorban a "józsaru" (oxymoron!). Ellenben arról mesélnék
milyen volt amikor kijött a spoiler, vagy a könyv, és játékteszt
nélkül csak a kártya alapján próbáltam kitalálni milyen is
lesz. A hírhedt cikkben annyit ajnároztam, mint a
„Nehagydotthonatajkártyádat” Janit a Chacon meccs után, majd
úgy is járt mikor asztalra került. Fél perc alatt borda KO.
De miért is járt így? A statokat
elnézve nem vészes, sokéves Khador átlag, MAT RAT pedig saját
standardjaink alapján az egekben. (Persze egy Cygnar specialista
kiröhögi, de aztán fejbecsapjuk egy kisbaltával és elhallgat.) A
Miniszterúr (azt a brutál fagyitölcsér szerű buzogányt hívják így) „Bítbekk Falunap”-os, és 14-es erejével jó
lenne, ha valaha is meleebe kerülne. És ami miatt úgy visítottam,
mint egy tinilány aki karcsira megkapta a zsüsztinbíbör
koncertjegyet, az a teljes battlegroupnak adott csizma volt.
Featje
egy Norbi diétán tartott Stryker feat, +3 ARM-ot adva a
battlegroupnak, fókusz spórolást rohamnál, meg egy assaultnál
rosszabb assault and battery parancsot a gépeknek. Tovább szapulva
szegényt nézzük akkor részleteiben ez miért kevés... Ha
jackeket viszünk akkor azoknak kell a fókusz az effektív
működéshez. Abból szegénynek kevéske van. Ha csak kempel akkor
feattel az ARMja felmehet akár 26-os magasságba is. Colossalok óta
ez már elég ócskácska. Bárminemű immunitás? Nada. Arcane
Assassinok, Blessed fegyverek kíméljenek! (Nem fognak). És még
mindig csak azt nézzük hogyan éljük túl a kört, nem azt, hogy
csináltunk is valamit. Ingyenroham. Nem rossz, megspóroltunk egy
fókuszt a gépeken. Csak ha a gépeink elrohannak featkörben
lehagyva minket, ott állunk majd a semmi közepén várva a csodát.
Assault and battery? Ugyanmár. A bekötött gépeink ha lőhetnek is
egyszerűen soha nem fognak senkit sem megölni. Nyolcas erejű
blastokról beszélünk, ami átlagon egy Gormanba is csak két sebet
rak. De ezt az esetek nagy többségében amúgy sem fogjuk
kihasználni, mert megkaptuk az alfastrikeot, ami miatt a jackek
bekötve kezdenek.
Spell lista:
Broadside. Alias „its a trap!”. 3
fókuszért brutál drága spell ahhoz hogy egy pár RAT4 lövést
elengedjünk. Papíron vicces, hogy a vele egy könyvben kijött
demolisher lőjön egyet, majd aktivizációja elején megint
bezáródjon. Igenám, de mivel a jack aktivizációja elején
vagyunk, általában a range nem lesz meg a fontosabb célpontokra.
És RAT4, és Blast8. Felejtős.
Escort.Táp. Bárcsak lenne mondjuk
Karchevnek!
Fortune. RAT4-nél? Kétszer
próbálkozhatunk a duplahatra! Yay!
Jumpstart. PKreoss biztosan nagyon
utálná, ha a featkörében valamiért nem halnánk meg.
Razorwind. Foc6-al?
Milyen sereget vegyünk mellé? Hát ha
még nem ment el a kedvetek tőle, akkor a lövős jack sereg adja
magát, de nem lesz benne köszönet. Sikereket egyedül
Sprigganekkel értem el, de azért elég nagy baleknek kell lennie
ellenfelednek ahhoz, hogy ne tudjon kalkulálni 11”-es threat
rangeekkel. A lövős sereg olyan volt, hogy vártad a csodát (mikor
bedobod a krit devastationt 11-re) de csak nem jött. Aztán ellenfelem tarpit
egysége bekötött, és egy kört még bírtam a featem miatt. Majd
megöltek. A karakter jackje elég jónak tűnik mellette, de az meg
nem fér be pontból, ha hozol doomiekat, vagy valami olyasmit ami
intéz is dolgokat. Nézzünk azért egy példát.
Harkevich
-Conqest
-Spriggan
-Black Ivan
Koldun Lord
2*Gobber tinker
Battle mechaniks +UA
Lady Aiyana&Master Holt
Greylord Ternion
Szóval összegzésként Tápevichet
mindenkinek csak javasolni tudom, aki azt hiszi magáról, hogy
rendkívül ért a játékhoz csak úgy, hogy elolvas egy könyvet.
Annak is ajánlom aki odavan a szakállakért. De főleg annak
ajánlom akinek a játékostársai engedik a proxyt! Iruskként vagy
Vladként ő is jó lehet.
Önostorozásunk nem ért véget.
Haladjunk tovább a fájdalom ösvényén, de már csillanjon fel a
nyugtató vörös fény az alagút végén! Már csak ez az egy
gyenge caster van hátra, és már jönnek is a Vladok meg a
Butcherek! De előbb még ismerkedjünk meg a greylordok legjegesebb
szívű hárpiájával, Zerkovával!
Koldun Kommander Zerkova
Kik is azok a greylordok? Egyben
titkosrendőrség, egyben a birodalom varázshatalommal rendelkező
egyéneit tömörítő szervezet. Nagyon kevesen ússzák meg, hogy a
szervezeten belül maradhassanak, miután kiderült tehetségük a
warjackek irányításában. Minden caster általában magziev
szintig kap képzést, aztán megy a frontra, hogy a birodalmi
törekvések eszköze legyen. Zerkova viszont a renden belül maradt,
és egész szép eredményeket ért el. Az Indiana Jones 4-ből a
szláv maca megvan? Ha igen akkor megvan Zerkova fluffja is,
ugorhatsz a statisztikai elemzéshez (persze jobban jársz, ha egyből
inkább a következő casterre ugrassz...). Ha nincsen, akkor ő az a
hideg, számító kis menyecske, aki az Orgoth relikviák, elátkozott
tárgyak felkutatásáért, és az anyaföld szolgálatába
állításáért felelős. Ő kavart Llael visszaszerzésekor a híres
alkimista céh elfoglalásakor, valamint őhozzá fűződik a
Retribution elfeinek felidegesítése is.
Statline. Kapaszkodjon mindenki!
Gyengébb mint Sorscha. Winter Guard MAT/RAT, Irusk DEF ARM. Van neki
8”-re mágikus lövése, ami hiánypótló lenne pl pistol wraithek
kiszedésében, csak az a baj, hogy az egész caster kb ezekkel a 3
pontos szólókkal van egy szinten. Meg van neki harmatgyenge
közelharci támadása is, amit ha használni kell már nagy baj van,
inkább killboxold magad! Passzív védelme mágia ellen van, ami -3
RNG-et ad az őt célzó offenzív spellekre, illetve ha eltalálják,
akkor cserébe a varázsló sebződik d6-ot. Jónak tűnik, de igazából eddig
egyszer került volna játékba (pedig egy ligát végignyomtam
Zerkovával), és ellenfelem akkor is visszajátszotta a mozgását,
meg az akcióját, szóval nem igazán tűnt hatékonynak. Ezen kívül
van még neki 3 hasznos kis kütyüje (Zerkova a warmachine világ
byealexe) amivel a varázslatait tudja javítgatni. Vagy egy
fókusszal kevesebbe kerül, vagy LOS nélkül targetálhat stealthet
is ignorálva, vagy +3RNG-et kap. Sajnos mindegyiket csak egyszer
használhatja körönként, és mindegyiket más spellre. Ezért is
lett ő egy supersolo (bár itt a super jelzőt talán hanyagolnám).
Semmit nem támogat, ellenben hátulról sunnyogva megpróbálja
kivarázsolni az ellenfél kulcsfiguráit. Emiatt is gyenge
szegényke. Annyira egyoldalú, hogy bármilyen spellimmunis sereg
kiveszi a játékból. Circle ellen haszontalan, Menoth ellen fel se
rakd (Druidák és a Covenant letiltja a mágiát. Jó tudom, hogy a Covenant CMD-ja 10, és csak azon belül nem lehet varázsolni, de PoMban amúgy is sok a mágia immunitás.).
De nézzük is meg a varázslatait
egyenként, azaz mi mindenre is kérhetjük a bónuszokat? Banishing
ward. Jó kis spell, és aki követte a warmachine élet történéseit
az tudja, hogy az új eDeny tier mekkora tüzet gerjesztett a
métában. Ezzel 5 fókuszból már le is szedtük az összes ellenséges upkeepet! és még a purification drága? Force blast. Lepusholhat ellenséges modelleket
battlegroup tagjáról. 3 fókuszért kérdéses hatákonyságú
varázslat. Ha tank casterről lenne szó látnám értelmét, de
erőforrásunk felét erre áldozni igencsak szituációfüggő!
Annyi jó varázslat van 3 pontért, ha kapott volna egy battle
lustot mondjuk akkor tökre szerethető lenne. Icy Grip. Ellenségre
felpattintható upkeep kevés van a frakcióban. Szintén baromi
szituáció függő, de ahol sok a greylord jól jöhet. Mondjuk
magas DEF beasteken, vagy solokon, neadjisten casteren, hogy a
unitunknak könnyebb dolga legyen. Influence. :) Végre egy
használható varázslat, főleg ha van az ellenségnek great bears
of gallowswoodja, vagy forge guardja. Razorwind a legátlagosabb, de
talán a legtöbbet használt varázslat. Zerkova ezzel szereti
vegzálni az ellenséges hm... solokat. Twister. Vicc. Pow 5 blast
DMG? Köszi! De a füst játékban marad! Ha meg hozol
Gormant/Terniont akkor ugyanezért az effektért még költeni sem
kell. Watcher. Ha valaki 6”re megközelíti Zerkót, akkor
bármelyik modell a battlegroupból mehet egyet, és üthet/lőhet
boostolva. Jól hangzik, még olyan kis trükköt is ajánlottak,
hogy kvázi overrunként használva toljuk előre a jacket, ami a
következő körben brutális rohamot fog bemutatni. Igenám,
csakhogy az a tapasztalat, hogy ha valami 6”re megközelíti
Zerkovát, akkor Zerkova meghal.
Featje középgyenge, 14”-re letiltja
a lövést (de még azt sem teljesen, mert csak a kezdeti támadást, fókuszért lehet venni...) a futást, rohamot spec
attackokat. Haley mondjuk ezt varázslatból hozza. És mivel semmi
gyorsítás nincs a seregben ezért még az alfa strike sem biztos,
hogy a mienk lesz.
Milyen listát írjak mellé? Zerkovát
látom magam előtt ahogy versenykörnyezetben vezeti az Assault
Kommando csapatait, háttérben pöfögnek a marrauderek kéményei,
a Kossiták pedig már mozdulnak a casterkillre. Csakhogy ez a
verseny a Crap List Challenge lenne. Viccet félretéve (ugyanis
Tápevich után az ember megtanulja tisztelni Zerkovát) lássunk egy
igazi listát. Mivel senkit sem támogat ezért az ember kiélheti a
fluffos énjét is, és egy szép „minden greylord és elf jöjjön!”
listát kanyaríthat mellé.
Zerkova
-Torch
-Sanyi (Sylys)
Reinholdt
Fenris
Koldun Lord
eEiryss
DR+UA
Greylord outriders
Greylord Ternion
Cylena max+ Valachev
Ha valami csoda folytán kijönne a
watcher, azért Torch spray támadása boostolva vicces lehet, ha
másra nem is, akár Zerkovát is megsüthetjük vele!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése